اخبار خودرو جهان
مجهز به اکسسوری های آفرودی

ماشین تویوتا لندکروزر سری 300 تیونینگ TJM

پنجشنبه - ۹ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ماشین تویوتا لندکروزر سری 300 تیونینگ TJM

کمپانی TJM یک شرکت استرالیایی بوده که تجهیزات افترمارکت زیادی را برای پیکاپ ها و اسیووی ها تولید می کند. این کمپانی به تازگی قطعات افترمارکت جذابی را برای نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 300 توسعه داده که با نصب آنها این اسیووی آفرودی در حالت استاندارد به مراتب توانمندتر می شود.

امکانات تویوتا لندکروزر تیونینگ TJM

به گزارش خودرونویس، از جمله قطعات طراحی شده برای تویوتا لندکروزر LC300 توسط TJM یک سپر فلزی آفرودی جدید بوده که دارای دو چراغ LED روشنایی در روز در گوشه و جلوی چرخهاست. همچنین یک گارد فلزی استیل به صورت یکپارچه با این سپر نصب شده که از چراغ های جلو و جلوپنجره لندکروزر محافظت می کند. دو پروژ:تور LED بزرگ هم در قسمت میانی سپر و مقابل جلوپنجره نصب شده اند. این شرکت استرالیایی تاکید کرده که این سپر هیچ تاثیر منفی روی جریان هوای خنک پیشرانه و اینترکولرها ندارد و به طور کامل با سنسورهای خارجی لندکروزر هماهنگ است.

ماشین تویوتا لندکروزر سری 300 تیونینگ TJM

به منظور محافظت بیشتر از بدنه، شرکت TJM یک میله فلزی به صورت یکپارچه با سپر فلزی جلو و رکاب جانبی نصب کرده که از گلگیر در مقابل ضربات وارده محافظت می کند. از جمله دیگر تغییرات اعمال شده در نمای بیرونی لندکروزر سری 300 می توان به نصب اسنورکل روی ستون A اشاره کرد که موجب تنفس بهتر پیشرانه این خودرو در مسیرهای خاکی یا هنگام حرکت در آب می شود.

یکی از خطراتی که خودروهای اسیووی را در بیراهه نوردی به صورت جدی تهدید می کند، برخورد تجهیزات حیاتی کف در کف خودرو با سنگ ها و ناهمواری ها و خراب شدن آنهاست. از این رو شرکت TJM یک ورق محافظ کامل برای زیر تویوتا لندکروزر جدید توسعه داده که می تواند از تجهیزات فنی و مهم این خودرو در برابر ضربات احتمالی محافظت کند.

ماشین تویوتا لندکروزر سری 300 تیونینگ TJM

این کمپانی سیستم تعلیق لندکروزر سری 300 را نیز بروزرسانی کرده است. این بروزرسانی شامل نصب ضربه گیرهای بادی دو تیوبه با سوپاپ های کنترلی چند سطحیست. همچنین بازوهای کنترلی بالایی نیز ارتقا پیدا کرده اند. به موجب این تغییرات سیستم تعلیق تویوتا لندکروزر 50 میلی متر ارتفاع بیشتر نسبت به مدل استاندارد پیدا کرده است.

برای این تویوتا لندکروزر سری 300 اکسسوری های بیشتری نصب شده که شامل یک روف راک با چراغ های LED لایت بار در جلو است. همچنین یک بیل و تخته های نجات و ریکاوری نیز روی این روف راک نصب شده اند. یک سایه بان نیز در قسمت جانبی بدنه نصب شده که با بازکردن آن فضای مناسبی برای کمپ یا نشستن در طبیعت فراهم می شود.

زیربندی ماشین تویوتا لندکروزر سری 300 تیونینگ TJM

مشخصات تویوتا لندکروزر سری 300

ظاهرا شرکت TJM در پیشرانه و گیربکس لندکروزر سری 300 تغییری اعمال نکرده و این بخش مشابه مدل استاندارد رها شده است. جهت یادآوری بیان می کنیم که تویوتا هم تن به استفاده از توربوشارژ داده و دیگر خبری از نصب پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر پرمصرف و مطمئن سری 200 در این نسل جدید لندکروزر نیست. به جای این نیروگاه حجیم، یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ برای لندکروزر سری 300 نصب شده که قادر به تولید 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است. با وجود حذف دو سیلندر، اضافه شدن دو توربوشارژ به این پیشرانه شش سیلندر کمک کرده که 30 اسب بخار قدرت و 108 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه هشت سیلندر تولید کند. به لطف تعبیه سیستم پرخوران، گشتاور دور پایین بیشتری برای این مدل حاصل شده و مصرف سوخت و آلایندگی آن نیز بهینه شده است.

در برخی از بازارهای جهانی تویوتا همچنان از پیشرانه دیزلی دست نکشیده و قصد دارد لندکروزر سری 300 را با یک پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر توربودیزل شش سیلندر عرضه کند. این پیشرانه دیزلی قادر به تولید 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است.

تویوتا لندکروزر برای انتقال قدرت به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مجهز شده که در نسخه بنزینی قادر است طی 6.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این عملکرد با توجه به وزن و ابعاد این اسیووی قابل قبول است. در این لحظه مصرف سوخت این مدل اعلام نشده، ولی یقینا کم مصرف تر از مدل هشت سیلندر لندکروزر سری 200 است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟