اخبار خودرو جهان
Kei Car رترو استایل بازار ژاپن و گزینه مناسب واردات به ایران

سوزوکی آلتو لاپین Alto Lapin LC رونمایی شد

شنبه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
suzuki alto lapin lc سوزوکی آلتو لاپین (1)

گاهی اوقات محدودیت ها باعث خلاقیت بیشتر می شود. مصداق بارز این جمله هم به سگمنت Kei car بازار ژاپن مربوط می شود. قوانین خاصی در خصوص ابعاد، حجم موتور و توان خروجی خودروهای Kei Car توسط دولت ژاپن وضع شده که خودروسازان همگی ملزم به تبعیت از آنها هستند. با توجه به این محدودیت ها، خودروسازان برای جذب مشتری و فروش بیشتر در این سگمنت باید خلاقیت به خرج دهند. سوزوکی آلتو لاپین LC Alto Lapin یک Kei Car بسیار جذاب بوده که در طراحی آن خلاقیت های زیادی دیده می شود.

ظاهر سوزوکی آلتو لاپین LC Alto Lapin

به گزارش خودرونویس، این نسخه LC بر پایه مدل معمولی سوزوکی آلتو لاپین Alto Lapin توسعه یافته که البته جذابیت آن چند پله ای بیشتر شده است. نسخه معمولی دارای یک جلوپنجره با تریم کرومی بوده که فضای بین چراغ های جلو را در بر گرفته است. اما سوزکی آلتو لاپین LC Alto Lapin کاملا چهره متمایزی دارد. در پروفیل جلوی این خودرو یک جلوپنجره کوچکتر نصب شده که درون آن تریم کرومی محدودی دیده می شود. یک ورودی هوای بسیار باریک هم در قسمت بالای پروفیل جلو دیده می شود. چراغ های دایره ای شکل جلو هم مانند خودروهای کلاسیک دارای یک قاب کرومی هستند.

suzuki alto lapin lc سوزوکی آلتو لاپین (1)

طراحی پروفیل عقب نسخه LC سوزوکی آلتو لاپین با نسخه استاندارد تفاوتی ندارد و تنها لوگوی بال مانند و لوگوی LC به این قسمت اضافه شده اند. در حالیکه نسخه استاندارد سوزوکی آلتو لاپین در طراحی جلو یادآور دیزاین رنو 4 در دهه 1960 میلادی است، سوزوکی قصد دارد با طراحی نسخه LC آلتو لاپین دیزاین سوزوکی فرانته Fronte 360 را در اواخر دهه 60 میلادی یادآوری کند. برای اینکه تم ظاهری سوزوکی آلتو لاپین LC کلاسیک تر شود، رنگ های قدیمی مانند سبز روشن، صورتی پاستل، بژ، قهوه ای و آبی برای این خودرو لحاظ شده است. البته تم ظاهری دو رنگ هم برای این خودرو در نظر گرفته شده که شامل سقف قهوه ای یا سفید رنگ است.

suzuki alto lapin lc سوزوکی آلتو لاپین (1)

کابین سوزوکی آلتو لاپین LC Alto Lapin

سوزوکی آلتو لاپین Alto Lapin LC طراحی کابین مشترکی هم با نسخه معمولی دارد که البته برای خاص تر شدن تغییراتی هم در آن اعمال شده است. تودوزی این خودرو ترکیبی از پارچه قهوه ای و چرم مصنوعی شکلاتی است. سایر قسمت های کابین اعم از رودری ها و تودوزی سقف از داخل نیز به رنگ بژ اجرا شده اند که باعث شده کابین بیش از حد تیره و تاریک به نظر نرسد. مشتریان می توانند برای تزیین داشبورد تریم چوبی یا خاکستری تیره رنگ را انتخاب کنند.

suzuki alto lapin lc سوزوکی آلتو لاپین (1)

از جمله امکانات سوزوکی آلتو لاپین Alto Lapin LC می توان به نمایشگر لمسی 7 اینچی آپشنال اشاره کرد. این خودرو دارای گرمکن صندلی های جلو و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است. واژه لاپین Lapin در واقع معادل فرانسوی کلمه رابیت Rabbit (خرگوش) بوده و به همین منظور خرگوشهای انیمیشنی را در نمایشگر زیر کلاستر پشت فرمان در این خودرو مشاهده می کنید.

suzuki alto lapin lc سوزوکی آلتو لاپین (1)

مشخصات فنی سوزوکی آلتو لاپین Alto Lapin LC

سوزوکی آلتو لاپین Alto Lapin LC دارای یک موتور سه سیلندر 660 سی سی تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 63 اسب بخار قدرت است. تمامی نسخه های این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک CVT هستند و مشتریان می توانند این خودرو را در نسخه جلومحرک یا تمام چرخ محرک خریداری کنند.

suzuki alto lapin lc سوزوکی آلتو لاپین (1)

برچسب قیمت سوزوکی آلتو لاپین Alto Lapin LC از 10400 دلار آغاز شده و در گرانترین نسخه به 12 هزار و 200 دلار می رسد. خودروهای Kei Car ژاپن همگی محصولاتی اقتصادی با تجهیزاتی مناسب هستند که به دلیل قیمت ارزان گزینه های مناسبی برای واردات به بازار ایران محسوب می شوند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟