اخبار خودرو جهان
لوکس تر و بزرگتر از نسل قبل

نسل جدید ون هوندا استپ WGN معرفی شد

دوشنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هوندا استپ WGN

اگر جزو مشتریان وفادار هوندا هستید و قصد خرید یک مینی ون از این کمپانی را دارید، خودرو Odyssey تنها گزینه پیش روی شما در بازارهای جهانیست؛ ولی در ژاپن و برخی از کشورها تنوع بین مینی ون ها به مراتب بیشتر است. در ژاپن Kei Carها محبوبیت بسیار زیادی دارند و هوندا هم در این سگمنت مینی ون هایی مانند N-Box، N-Van، Freed و مینی ون جعبه ای شکل و جذاب Step WGN را در سبد محصولات خود دارد.

به گزارش خودرونویس، هوندا به خوبی از محبوبیت مینی ون ها در بازار ژاپن آگاه بوده و امروز نسل جدید Step WGN را معرفی کرده است. نسل جدید این مینی ون هوندا هنوز هم استایلی جعبه ای شکل و عجیبی مانند نسخه پیشین دارد. هوندا استپ WGN مدل 2022 دارای سه نسخه Air، Spada و اسپادا پریمیوم لاین بوده که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم.

نمای عقب هوندا استپ WGN

ظاهر هوندا استپ WGN 2022

متاسفانه نسل جدید هوندا استپ WGN یکی از ویژگی های جذاب نسل قبل را از دست داده است. این ویژگی جذاب درب عقب سه حالته ای بوده که برای این مینی ون در مدل قبل تعبیه شده بود؛ به جای آن نسخه 2022 هوندا استپ WGN دارای درب عقبی ساده بوده که لولای آن در سقف تعبیه شده و تنها رو به بالا باز می شود. اما درب عقب نسل پیشین ضمن اینکه مانند کمد از وسط به دو طرف باز می شد، امکان باز کردن به صورت کامل رو به بالا را هم داشت که نام آن Waku Waku بود!

هوندا استپ WGN

هوندا نسل جدید مینی ون استپ WGN را کشیده تر، بلندتر و عریض تر از نسل قبل طراحی کرده است. هوندا رویکردی مینیمالیستی در طراحی این مینی ون داشته و سعی کرده از خطوط تیز کمتری در بدنه آن استفاده کند. نسخه Air دارای چراغ های عقب مستطیلی شکل، جلوپنجره ای باریک و قطعات تزیینی محدودی روی بدنه است؛ ولی دو نسخه اسپادا و اسپادا پریمیوم لاین دارای قطعات کرومی متعددی برای تزیین بدنه، جلوپنجره بزرگتر و اسپویلر روی درب عقب هستند.

هوندا استپ WGN

داخل هوندا استپ WGN 2022

ولی بارزترین ویژگی نسل جدید هوندا استپ WGN به فضای کابین آن مربوط می شود. این ون فضای سر بسیار خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و به لطف بهره بردن از شیشه های بزرگ، کابینی دلباز و روشن دارد. در قسمت جلو شاهد سبک طراحی جدید داشبورد هستیم که لوکس تر و با کیفیت تر از نسل گذشته شده و دیزاین آن تا حدود به نسل جدید HR-V و سیویک شباهت دارد. یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قسمت میانی داشبورد را احاطه کرده و یک قفسه نیز در بالای محفظه داشبورد برای قرار دادن اشیا و وسایل کوچک طراحی شده است. مانند عمده خودروهای طراحی شده در این دوره، هوندا استپ WGN نیز دارای نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان است.

داشبورد هوندا استپ WGN

در ردیف دوم هوندا استپ WGN دو صندلی راحتی مجزا از یکدیگر نصب شده که جدا از اینکه امکان حرکت به عقب و جلو را دارند، می توان به سمت یکدیگر نیز حرکت کنند و از هم فاصله بگیرند. همچنین تمام صندلی های ردیف دوم و سوم نیز امکان تا شدن هم دارند تا فضایی صاف در قسمت عقب برای حمل بار فراهم شود.

کابین هوندا استپ WGN

مشخصات هوندا استپ WGN 2022

در حال حاضر هوندا اطلاعاتی در خصوص پیشرانه و مشخصات فنی استپ WGN اظهار نکرده. اما ظاهرا این مینی ون قرار است با پیشرانه هیبریدی و غیر هیبریدی به بازار ژاپن عرضه شود. نسخه هیبریدی آن از جدیدترین تکنولوژی هیبریدی هوندا موسوم به e-HEV بهره گرفته و برای تعویض دنده های گیربکس به جای شیفتر کلیدهای P، N، R و D در کنسول میانی طراحی شده؛ ولی نسخه غیر هیبریدی دارای شیفتر دنده معمولی بوده که در عمده خودروها با گیربکس اتوماتیک نمونه آن را مشاهده کرده ایم.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟