اخبار خودرو جهان
فیس لیفتی از هشتمین نسل Kei Car محبوب ژاپنی ها

مزدا کارول 2022 رونمایی شد

شنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مزدا کارول 2022

تا به امروز اگر فکر می کردید که مزدا 2 کوچکترین محصول این خودروساز ژاپنیست کاملا در اشتباه بودید. این خودروساز ژاپنی در بازار محلی خود محصولی به مراتب کوچکتر از مزدا2 دارد که نام آن مزدا Carol (کارول) است. حال نسخه 2022 این خودرو که همزاد سوزوکی آلتو بوده با تغییرات بسیار گسترده نسبت به مدل قبلی رونمایی شده تا با قدرت بیشتر وارد سگمنت Kei Car بازار ژاپن شود.

مشخصات مزدا کارول 2022

به گزارش خودرونویس، برخلاف سوزوکی آلتو که در چند بازار جهانی عرضه می شود، بعید می دانیم که مزدا کارول در خارج از ژاپن به فروش برسد. مزدا کارول بروزرسانی شده از نظر ابعاد دقیقا با سوزوکی آلتو برابر است. این خودرو به یک پیشرانه 657 سی سی با کد R06D با تکنولوژی هیبریدی ملایم مجهز است. نکته بسیار شوکه کننده در خصوص این خودرو بسیار کوچک این بوده که دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. اما بهینه ترین حالت رانندگی با این خودرو زمانی بوده که روی حالت تک محور محرک قرار داشته باشد که در این حالت در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 3.6 لیتر بنزین مصرف می کند.

کابین مزدا کارول 2022

ماشین مزدا کارول طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 3395، 1475 و 1445 میلی متر دارد. این خودرو در قدرتمندترین نسخه به یک پیشرانه 657 سی سی با سیستم کمکی هیبریدی ملایم مجهز شده که روی هم رفته قادر به تولید 64 اسب بخار قدرت است. نسخه پایه این خودرو به گیربکس دستی پنج سرعته مجهز شده، ولی نسخه های مجهزتر دارای گیربکس اتوماتیک CVT هستند.

همکاری بین مزدا و سوزوکی در زمینه توسعه خودروهای Kei Car با طول کمتر از چهار متر و پیشرانه های بسیار کم حجم به دهه 80 میلادی باز می گردد. در همین سالها بوده که مزدا دوباره تصمیم به برگشتن به این سگمنت پرطرفدار در بازار ژاپن به کمک سوزوکی گرفته بود. با وجود اینکه مزدا کارول با سوزوکی آلتو از نظر پیشرانه؛ پلتفرم و طراحی بدنه یکسان بوده، ولی سبک طراحی کابین آن همواره از سوزوکی آلتو متمایز بوده است.

مزدا کارول 2022

این داستان در خصوص نسخه 2022 مزدا کارول نیز صدق می کند. علی رغم اینکه سوزوکی نهمین نسل آلتو را در ماه دسامبر در بازار ژاپن معرفی کرد، مزدا همچنین به فیس لیفت و بروزرسانی هشتمین نسل کارول می پردازد و قصد تغییر نسل این خودرو را ندارد. مزدا کارول از اواسط ژانویه 2022 به بازار ژاپن عرضه می شود که برچسب قیمت نسخه پایه آن چیزی معادل 8 هزار و 700 دلار است.

به نظر می رسد که محصولات سگمنت Kei Car بازار ژاپن با توجه به قیمت ارزان و ابعاد کوچک و تجهیزات خوبی که در اختیار سرنشین و راننده قرار می دهند، از جمله گزینه های جذاب و مورد پسند بسیاری از مشتریان در بازار ایران باشند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟