اخبار خودرو جهان
اولین Kei Car برقی و کوچکترین خودروی الکتریکی نیسان

نیسان ساکورا Sakura EV الکتریکی رونمایی شد

سه شنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
الکتریکی نیسان ساکورا Sakura EV Kei Car

نیسان همانطور که مدتی پیش وعده داد بود، اولین Kei Car (سگمنت سوپرمینی در بازار ژاپن) الکتریکی خود را رونمایی کرده است. این خودرو که نیسان ساکورا الکتریکی  Sakura EV نام دارد در واقع همان نسخه تولیدی IMk کانسپت بوده که در سال 2019 رونمایی شده بود. هدف نیسان از معرفی کی کار (Kei Car) الکتریکی، عرضه خودروهای برقی مقرون به صرفه تر برای مشتریان در بازارهای جهانی و ژاپن بوده است.

ظاهر نیسان ساکورا Sakura الکتریکی

به گزارش خودرونویس، نام نیسان ساکورا Sakura الکتریکی از شکوفه های گیلاس ژاپنی برگرفته شده و استایل ظاهری آن تا حد زیادی مشابه با نسخه مفهومی طراحی شده است. المان های ظاهری مانند جلوپنجره مشکی V شکل، چراغ های LED جلو و سبک طراحی رینگ های آلیاژی این خودرو طراحی کراس اوور الکتریکی نیسان آریا را در ذهن ما تداعی می کند.

الکتریکی نیسان ساکورا Sakura EV Kei Car

طراحی نیسان ساکورا به نوعی تکامل یافته سایر خودروهای Kei Car بازار ژاپن بوده. با این تفاوت که به دلیل حذف موتور بنزینی طراحی تمیزتر و جزییات مدرن تری در آن لحاظ شده است. نیسان ساکورا الکتریکی Sakura EV در 15 رنگ مختلف برای بدنه قابل سفارش بوده و سه تم رنگی مشکی، بژ و آبی خاکستری برای کابین این خودرو نیز قابل سفارش است.

الکتریکی نیسان ساکورا Sakura EV Kei Car

مشخصات فنی نیسان ساکورا الکتریکی Sakura EV Kei Car

با توجه به اینکه نیسان ساکورا Sakura در سگمنت Kei Car بازار ژاپن قرار می گیرد، ابعاد بسیار جمع و جور و کوچکی دارد. این خودرو دارای 3395 میلی متر طول، 1475 میلی متر عرض و 1655 میلی متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2495 میلی متر اعلام شده است. با این ابعاد خودروهای شهری کوچکی همچون هوندا E و فیات 500 در مقایسه با نیسان ساکورا بزرگ به نظر می رسند! شعاع چرخش نیسان ساکورا تنها 4.8 متر بوده که این موضوع سبب مانورپذیری بسیار خوب این خودرو در فضاهای تنگ و باریک شهری شده است.

الکتریکی نیسان ساکورا Sakura EV Kei Car

وزن نیسان ساکورا Sakura در مقایسه با استانداردهای سگمنت خودروهای Kei Car بازار ژاپن مقداری بالاست. بسته به تجهیزات نصب شده، نیسان ساکورا Sakura الکتریکی وزنی بین 1070 تا 1080 کیلوگرم دارد. به عبارتی دیگر این خودرو تقریبا 240 کیلوگرم نسبت به نیسان Dayz با موتور درونسوز سنگین تر بوده که این اضافه وزن به دلیل نصب باتری ها و تجهیزات مربوط به موتورهای الکتریکیست.

نیسان ساکورا Sakura کوچکترین عضو خانواده خودروهای الکتریکی نیسان بوده و دارای یک موتور الکتریکی 63 اسب بخاری با گشتاور آنی 195 نیوتن متر است. سه مد رانندگی اکو، استاندارد و اسپرت برای این خودرو تعبیه شده و نهایت سرعت قابل پیمایش آن 130 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو به لطف سیستم بازیابی انرژی ترمز در سطوح مختلف، دارای قابلیت رانندگی به صورت تک پداله است که کاملا ایده آل فضاهای شهریست.

الکتریکی نیسان ساکورا Sakura EV Kei Car

پک باتری نیسان ساکورا در کف کابین نصب شده و دارای ظرفیتی معادل 20 کیلووات ساعت است. این پک باتری انرژی لازم برای پیمایش 180 کیلومتر مسافت را درون خود ذخیره می کند. همچنین این خودرو می تواند نقش یک پاوربانک را ایفا کند و برق مورد نیاز وسایل الکترونیکی یا حتی یک خانه را برای یک روز کامل تامین کند. برای شارژ شدن کامل باتری های نیسان ساکورا Sakura تقریبا 8 ساعت زمان نیاز است. اما در صورت اتصال به شارژر سریع باتری های این خودرو طی 40 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت باتری شارژ می شود.

الکتریکی نیسان ساکورا Sakura EV Kei Car

امکانات نیسان ساکورا Sakura EV

نیسان ساکورا Sakura EV به لطف بهره بردن از موتور برقی، سواری بسیار راحت و نرم، کابینی ساکت و پایداری بسیار خوبی به لطف مرکز ثقل پایین دارد. تجهیزات نصب شده برای نیسان ساکورا Sakura الکتریکی نسبت به یک خودروی شهری کوچک بسیار ایده آل بوده و دارای سیستم کمکی رانندگی ADAS شامل اتوپارک، نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا با رهیاب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و … است. با وجود فضای بار کم 107 لیتری، فضای کابین برای نشستن چهار سرنشین کاملا مناسب بوده و دارای فضاهای کاربردی مانند محفظه قرار دادن وسایل و جالیوانی در داشبورد و کنسول میانیست.

نیسان ساکورا EV از تابستان به بازار جهانی عرضه می شود و برچسب قیمت این خودرو بین 18 تا 23 هزار دلار است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟