اخبار خودرو جهان
گل های سرسبد توکیو اتو سالن 2022

سوبارو STI E-RA کانسپت و Solterra STI کانسپت رونمایی شدند

شنبه - ۲۵ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
سوبارو STI E-RA

شرکت خودروسازی سوبارو با معرفی دو خودروی مفهومی الکتریکی در نمایشگاه توکیو اتو سالن 2022 توجه همه رسانه ها را در این رویداد خودرویی به خود جلب کرده است. این دو کانسپت الکتریکی STI E-RA و Solterra STI هستند که نشان دهنده شروع عصر جدیدی برای بخش موتور اسپرت این خودروساز ژاپنی و حرکت آن به سمت تولید خودروهای الکتریکی و بدون آلاینده است.

به گزارش خودرونویس، ولی گل سرسبد غرفه سوبارو در نمایشگاه توکیو اتو سالم، قطعا ابرخودرو کانسپت الکتریکی STI E-RA بوده که بخشی از پروژه چالش STI E-RA محسوب می شود. این پروژه در واقع یک مطالعه امکان سنجی برای کسب تجربه و استفاده از تکنولوژی های جدید در دنیای موتوراسپرت آن هم بدون آلایندگی است.

مشخصات سوبارو STI E-RA کانسپت

سوبارو STI E-RA کانسپت الکتریکی از چهار موتور برقی بهره گرفته که هر یک در نزدیکی یکی از چرخ های این ابرخودرو نصب شده است. به همین دلیل سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک با قابلیت توزیع هوشمند گشتاور بین چرخ ها برای این خودرو به ارمغان آمده است. این موتورهای الکتریکی توسط کمپانی یاماها ژاپن طراحی و توسعه یافته اند که روی هم رفته قدرتی معادل 1073 اسب بخار را تولید می کنند.

سوبارو STI E-RA

تامین انرژی موتورهای الکتریکی سوبارو STI E-RA بر عهده یک باتری لیتیوم یونی 60 کیلووات ساعتیست. سوبارو این سیستم را بهترین راه برای طراحی سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای شرکت در مسابقات کلاس E-GT آینده موتوراسپرت می داند. چراکه FIA اظهار کرده در آینده لازمه شرکت ابرخودروها در این کلاس از مسابقات، بهره بردن از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است.

سوبارو STI E-RA

همچنین سوبارو STI E-RA قرار است در سال 2023 به پیست نوربرگ رینگ یا جهنم سبز آلمان نیز برده شود و هدف ثبت رکورد 6 دقیقه و 40 ثانیه ای در این پیست است.

سوبارو Solterra STI

سوبارو Solterra STI

سوبارو در کنار STI E-RA، نسخه عملکردی کراس اووری الکتریکی خود یعنی Solterra STI کانسپت را هم به توکیو اتو سالن 2022 آورده بود. این خودرو بر پایه نسخه استاندارد کراس اوور الکتریکی سوبارو Solterra توسعه یافته است. اینگونه به نظر می رسد که هیچ تلاشی جهت بهبود عملکرد Solterra STI نسبت به مدل استاندارد صورت نگرفته و این خودرو تنها در ظاهر جذابترش نسبت به مدل استاندارد خلاصه می شود. این بروزرسانی ها شامل نصب یک اسپویلر سقفی، اسپلیتر قرمز رنگ جلو و سایر قطعات تزیینی ظاهری هستند که استایل این نسخه Solterra را از مدل استاندارد متمایز کرده اند.

سوبارو Solterra STI

مشخصات سوبارو Solterra STI

سوبارو Solterra از دو موتور الکتریکی بهره می برد که یکی روی هر اکسل این خودرو نصب شده است. هر یک از این موتورهای الکتریکی قادر به تولید 108 اسب بخار قدرت هستند که روی هم رفته می توانند 215 اسب بخار قدرت را تولید کنند. وظیفه تامین انرژی موتورهای الکتریکی سوبارو Solterre بر عهده یک باتری 71.4 کیلووات ساعتی لیتیوم یوتی بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 460 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟