به گزارش خودرونویس، همزاد سوبارو Solterra در تویوتا نیز bZ4x نام داشته که آن هم از طراحی مشابه و مشخصات یکسانی با این کراس اوور الکتریکی بهره می برد. با وجود اینکه سوبارو رسما Solterra را معرفی کرده، اما هنوز هم ابهاماتی در خصوص برخی از مشخصات این خودرو وجود دارد. سوبارو قصد دارد که Solterra را به بازار جهانی عرضه کند، ولی مشخصاتی که در حال حاضر اعلام کرده در خصوص مدل قابل عرضه به بازار ژاپن است. ولی بعید است که مشخصات نسخه قابل عرضه در بازار جهانی تفاوت چندانی با این مدل ویژه بازار ژاپن داشته باشد.

نمای عقب سوبارو Solterra

مشخصات فنی سوبارو Solterra

سوبارو Solterra از دو موتور الکتریکی بهره گرفته یکی روی هر یک از اکسل های این خودرو نصب شده است. هر موتور الکتریکی این خودرو قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت بوده و این خودرو روی هم 215 اسب بخار قدرت را تولید می کند. با توجه به علاقه شدید سوبارو نسبت به نصب سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک روی همه محصولات، Solterra نیز تنها به صورت چهار چرخ محرک راهی بازار می شود. این خودرو از سیستم تمام چرخ محرک X-Mode سوبارو بهره گرفته که روی سطوح مختلفی عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه می دهد و دارای سیستم کنترل لغزش جدیدی بوده که باعث پایداری بهتر در سرعت های بالاتر می شود.

کابین سوبارو Solterra

وظیفه تامین انرژی سوبارو Solterra بر عهده یک پک باتری 71.4 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی بوده که به موجب آن بیشینه مسافت قابل پیمایش 460 کیلومتری برای این خودرو به ارمغان می آید. البته پیش بینی می کنیم که بیشینه مسافت قابل پیمایش در سیکل EPA به مراتب از این رقم اعلام شده توسط سوبارو کمتر باشد. در خصوص زمان لازم برای شارژ باتریها نیز سوبارو زمان دقیقی را اعلام نکرده و تنها اظهار داشته باتری این خودرو از شارژر سریع 150 کیلوواتی پشتیبانی می کند. به عبارتی می توان حدس زد که طی نیم ساعت 80 درصد ظرفیت باتری این خودرو شارژ می شود.

نمای جانبی سوبارو Solterra

طراحی ظاهری و کابین سوبارو Solterra

استایل ظاهری سوبارو Solterra اگر آشناست به این دلیل بوده که تویوتا bZ4x که همزاد این خودرو بوده مدتی پیش رونمایی شد و این دو خودرو دقیقا مشابه یکدیگر هستند. البته سوبارو سعی کرده که طراحی پروفیل جلو این خودرو را مقداری تغییر دهد و امضای دیزاین خود را در این قسمت شکل دهد که این تغییرات در قسمت جروپنجره بسته و قسمت پایینی پروفیل جلو شکل گرفته اند که چهره تهاجمی تر و خشن تری نسبت به تویوتا bZ4x به خود گرفته است. ضمن اینکه سوبارو از مه شکن های دایره ای شکل در این خودرو استفاده کرده است.

طراحی پروفیل عقب . چراغ های سوبارو Solterra نیز تقریبا مشابه همزاد تویوتا این خودرو اجرا شده، ولی لنزهای نصب شده روی درب فضای بار ویژه این خودرو هستند. سوبارو Solterra به صورت استاندارد به رینگ های آلیاژی 18 اینچی مجهز شده، ولی به صورت آپشنال می توان رینگ هایی 20 اینچی برای این خودرو سفارش داد.

سوبارو Solterra

درون کابین شباهت بیشتری بین Solterra و bZ4x مشاهده می شود و در هر دو کراس اوور شاهد نصب نمایشگر لمسی مشابهی در میان داشبورد و نمایشگر دیجیتالی مشابهی در پشت فرمان هستیم. البته تفاوت های در تریم طراحی میان این دو خودرو وجود دارد که Solterra را از همزاد تویوتا آن جدا کرده است.

سوبارو Solterra

تویوتا bZ4x در مدل پایه با سیستم انتقال قدرت جلو محرک راهی بازار می شود، ولی سوبارو Solterra دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک حتی در مدل پایه بوده که انتظار می رود عملکرد بهتری در بیراهه نوردی نسبت به تویوتا از خود نشان دهد. سوبارو Solterra دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4690، 1860 و 1650 میلی متر بوده و وزنی معادل 2020 کیلوگرم دارد.

 

منبع Motor1
5 از 2 رای