اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه توکیو اتو سالن 2022 رونمایی می شود

تیزر سوبارو STI E-RA هیولای الکتریکی ستاره ژاپنی

شنبه - ۴ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
سوبارو STI E-RA

سوبارو قصد دارد که در نمایشگاه توکیو اتو سالن 2022 که ماه آینده برگزار می شود با معرفی چند خودروی مفهومی اسپرت طوفان به پا کند. در بالاترین رده این خودروهای مفهومی اسپرت نیز STI E-RA قرار دارد که برای عصر بدون کربن توسعه یافته است؛ به عبارتی می توان فهمید که این خودرو بدون پیشرانه درونسوز بوده و از قلب تپنده الکتریکی بهره می برد. این خودروی نمایشی بیانگر آغاز یک پروژه داخلی در کمپانی سوبارو بوده که مربوط به توسعه یک خودروی عملکرد بالا الکتریکیست که در آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش خودرونویس، برای آغاز نمایشگاه توکیو اتو سالن باید تا تاریخ 14 ژانویه 2022 صبر کرد؛ ولی تا آن زمان سوبارو یک تیزر از STI E-RA منتشر کرده که نشان دهنده سبک طراحی پروفیل جلوی این خودروست. لوگوی STI E-RA به رنگ قرمز مزین شده و در این تیزر هرچند خودرو در هاله ای از دود مدفون شده ولی به خوبی می توان فهمید که سبک طراحی آن از نسل جدید WRX متمایز است. یک دلیل این تمایز فقدان پیشرانه درونسوز بوده که باعث شده دیگر جلوپنجره ای برای این STI E-RA طراحی نشود و به دنبال آن اسکوپی هم روی کاپوت این خودرو طراحی نشده است.

چراغ های جلو دارای LED روشنایی در روز یکپارچه با قاب اصلی هستند که گرافیکی C شکل دارند. لوگوی نورپردازی شده قرمز STI هم در پروفیل جلو نشان دهنده ذات خشن و وحشی این خودروست. پیش بینی می کنیم که این کانسپت الکتریکی اسپرت دارای یک موتور الکتریکی روی اکسل جلو و یک موتور الکتریکی روی اکسل عقب بوده تا سیستم انتقال قدرتی تمام چرخ محرک برای این خودرو به ارمغان آید؛ درست مشابه سایر خودروهای اسپرت سوبارو با پیشرانه درونسوز! چراغ های LED روشنایی در روز C شکل این خودرو باعث می شود که تصور کنیم این خودرو بر پایه نسل جدید سوبارو BRZ 2022 توسعه یافته تا WRX. شاید هم نسخه قدرتمند STI کراس اوور الکتریکی سوبارو Solterra باشد! زمان نشان می دهد که کدام حس ما درست است.

سوبارو WRX STI پرفورمنس کانسپت

در کنار STI E-RA، خودروی دیگری که از این برند ژاپنی در نمایشگاه توکیو اتو سالن حضور دارد WRX STI پرفورمنس کانسپت بوده که بر پایه نسخه ویژه بازار ژاپن WRX S4 STI اسپرت R توسعه یافته است. این خودرو بروزرسانی هایی را توسط سوبارو تکنیکا اینترنشنال به خود دیده که شامل نصب بال عقب بزرگ و کیت آیرودینامیکی بدنه نه چندان ساده به رنگ قرمز بوده که با قاب قرمز رنگ آینه های جانبی و لوگوی قرمز STI روی پروفیل جلو کاملا هماهنگی دارند. به احتمال زیاد این خودرو پیش نماشی از نسخه قدرتمندتر سوبارو WRX STI است.

از جمله دیگر خودروهایی که در غرفه سوبارو در نمایشگاه توکیو اتو سالن حضور خواهد داشت نسخه STI نسل جدید BRZ بوده که در کنار آن خودروی مسابقه ای BRZ GT300 هم قرار دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟