اخبار خودرو جهان
اولین خودروی برقی رولزرویس

رولزرویس اسپکتر Spectre برقی به عنوان جانشین فانتوم رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۷ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-rolls-royce-spectre رولزرویس اسپکتر برقی الکتریکی (1)

در جولای بود که رولزوریس اعلام کرد که توسعه اولین خودروی برقی این شرکت تا 40 درصد پیش رفته است. حال رولزرویس اسپکتر Spectre به عنوان اولین خودروی برقی و باتری الکتریکی این برند فوق لوکس انگلیسی رونمایی شده و رولزرویس با معرفی اسپکتر Spectre رسما به دنیای خودروهای الکتریکی ورود کرده است. اولین سری تحویل رولزرویس اسپکتر Spectre به مشتریان ثروتمند این خودرو در سه ماه چهارم سال 2023 صورت می گیرد.

به گزارش خودرونویس، به لطف تکنولوژی پیشرفته خودروهای برقی، بی صدا و بدون لرزش بودن موتورهای برقی و همچنین بدون آلایندگی بودن آنها، رولزرویس توانسته که یک پیشرانه برقی زیر کاپوت خودرو اسپکتر Spectre نصب کند و آن حس سواری بی صدا و بدون لرزشی را که از خودروهای پیشین رولزرویس شاهد بودیم، در رولزرویس اسپکتر Spectre حتی بهبود هم یافته است. رولزرویس تصمیم دارد که تا پایان این دهه به خودروسازی تمام الکتریکی تبدیل شود و معتقد است که گشتاور آنی و فعالیت بدون صدای موتورهای برقی و شتابگیری یکنواخت و بدون لرزش از جمله ویژگی هایی بوده که موتورهای برقی برای محصولات رولزرویس به ارمغان می آوردند.

2023-rolls-royce-spectre رولزرویس اسپکتر برقی الکتریکی (1)

رولزوریس اسپکتر Spectre جانشین برقی فانتوم کوپه

این خودروساز انگلیسی با معرفی رولزرویس اسپکتر Spectre ادعا کرده که سگمنت خودروهای برقی الترا لوکس کوپه را پایه ریزی کرده که البته هرچند این صحبت صحیح است، اما کمی اغراق هم چاشنی آن شده است. به عبارت دیگر رولزرویس اسپکتر Spectre را باید جانشین معنوی رولزرویس فانتوم کوپه دانست و قرار است که نقش این خودروی محبوب را در آینده این برند ایفا کند.

2023-rolls-royce-spectre رولزرویس اسپکتر برقی الکتریکی (1)

ظاهر رولزرویس اسپکتر Spectre برقی

رولزرویس اسپکتر از نظر طراحی چندان با محصولات فعلی این خودروساز انگلیسی متمایز نیست. البته این خودرو به عریض ترین جلوپنجره ای که تا به امروز روی یک رولزرویس نصب شده مجهز بوده که این هم از ب ام و به ارث رسیده است! این جلوپنجره به صورت ملایم با 22 LED نورپردازی شده و در بالای آن لوگوی Spirit Of Ectasy رولزرویس دیده می شود. رولزرویس اسپکتر Spectre آیرودینامیک ترین محصول در تاریخ این شرکت بوده و این خودرو دارای ضریب درگ 0.25 است.

2023-rolls-royce-spectre رولزرویس اسپکتر برقی الکتریکی (1)

داخل کابین رولزرویس اسپکتر Spectre

رولزرویس اسپکتر Spectre پیشرفته ترین کابین در بین تاریخ محصولات این خودروساز را با اختلاف به نمایش می گذارد. یکی از بارزترین ویژگی های کابین نورپردازی ستاره شکل روی رودری ها بوده که از 4796 LED تشکیل شده که البته همین نورپردازی در داخل تودوزی سقف نیز اجرا شده است. یکی دیگر از اجزای جدید داخل کابین رولزرویس اسپکتر، صندلی های جلو بوده که از قایق های لاکچری انگلیسی در طراحی آن الگوبرداری شده است.

2023-rolls-royce-spectre رولزرویس اسپکتر برقی الکتریکی (1)

مشخصات فنی رولزرویس اسپکتر Spectre برقی

رولزرویس اسپکتر Spectre برقی روی پلتفرمی با قابلیت نصب لوکس ترین المان ها توسعه یافته و متاسفانه هنوز اطلاعات نهایی در خصوص قدرت، مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل و آمار و ارقام عملکرد این خودرو اعلام نشده است. اما رولزوریس ادعا کرده که اطلاعات اولیه این موضوع را نشان می دهند که موتورهای برقی خودرو اسپکتر Spectre قادر به تولید قدرتی فراتر از 577 اسب بخار و 900 نیوتن متر گشتاور هستند. مسافت قبل پیمایش رولزرویس اسپکتر Spectre در حالت شارژ کامل تحت سیکل واقع بینانه EPA هم بیش از 420 کیلومتر اعلام شده است. رولزرویس ادعا کرده که این خودرو قادر است طی 4.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

2023-rolls-royce-spectre رولزرویس اسپکتر برقی الکتریکی (1)

این اعداد و ارقام مربوط به عملکرد یقینا چشمگیر و جذاب هستند، ولی رولزرویس اسپکتر Spectre با هدف عملکرد بالا و حتی بهینه بودن توسعه پیدا نکرده. بلکه هدف در طراحی این خودرو احساس راحتی بی نهایت و لوکس بودن در حین رانندگی و نشستن در داخل این خودرو بوده است. به همین جهت سیستم تعلیق Planar برای این خودرو نصب شده که قادر است هر چرخ را از آنتی رولبارهای بدنه جدا کند و تا عملکردی مستقل داشته باشد که همین موجب سواری نرمتر و کاهش لرزش ها و تکانها داخل کابین این خودرو در حین حرکت در جاده هایی با روسازی نامناسب می شود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟