اخبار خودرو جهان
بر پایه Wraith و با تغییراتی اساسی توسعه یافت

معرفی رولزرویس سیلور Spectre شوتینگ بریک

سه شنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
سیلور Spectre شوتینگ بریک

این خودروی بسیار زیبا و بی نظیری که در تصویر مشاهده می کنید، برای اولین بار در اواخر ماه آگوست سال جاری رویت شد. در آن زمان ما تصور کردیم که این خودرو می تواند یک پروژه ویژه و منحصر به فرد از رولزرویس باشد. اما حال متوجه شدیم که این خودرو یک پروژه شخصی و منحصر به فرد از تیم طراحی Niels Van Roij بوده که نام آن سیلور Spectre شوتینگ بریک بوده که بر پایه رولزرویس Wraith توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، در ماه آگوست تصاویر بسیار محدودی از این رولزرویس شخصی سازی شده منحصر به فرد منتشر شده بود، ولی حال این تیم طراحی تصاویر کاملی را از این خودرو منتشر کرده و باید اعتراف کنیم که به معنای واقعی کلمه جذاب و خیره کننده است.

نمای عقب سیلور Spectre شوتینگ بریک

تغییرات ظاهری

جهت یادآوری بیان می کنیم که این خودرو بر پایه رولزرویس Wraith توسعه یافته است. ولی به لطف نصب پنل های بدنه جدید، این خودرو از یک محصول دو درب کوپه فوق لاکچری به یک خودروی شوتینگ بریک سه درب فوق لاکچری تبدیل شده که همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، نتیجه کار بسیار دلنشین و جذاب شده است. هرچند پیشتر تصاویر بیرونی این خودرو را مشاهده کرده بودیم، اما باید اعتراف کنیم که طراحی این خودرو هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

نمای جانبی سیلور Spectre شوتینگ بریک

در ادامه قصد داریم بیشتر روی دیزاین کابین این خودرو تمرکز کنیم و اگر بخواهیم وصف کوتاهی از آن داشته باشیم، باید بیان کنیم که کابین این رولزرویس شوتینگ بریک خارق العاده، فراتر از تصور و بسیار مینیمال و گیرا است.

 

کابین

تیم طراحی Niels Van Roij در اقدامی بسیار جذاب تم نورپردازی ستاره مانند سقف محصولات رولزرویس را در این خودروی شوتینگ بریک شخصی سازی شده نیز پیاده کرده است. به همین منظور بیش از دو هزار LED با ابعاد و روشنایی های مختلف در پشت تودوزی سقف این خودرو به زیبایی و دقت تمام به یکدیگر بافته شده اند. این چراغ های LED رفته رفته در قسمت عقب سقف سیلور Spectre کم نور و ناپدید می شوند تا حس یک آسمان بی انتها به سرنشینان منتقل شوند. ضمن اینکه این نورپردازی در بالای سر هر چهار سرنشین کابین این خودرو طراحی شده است.

کابین سیلور Spectre شوتینگ بریک

رولزرویس سیلور Spectre دارای کابینی با ظرفیت چهار سرنشین است. ردیف عقب این خودرو دارای دو صندلی بوده که به وسیله سازه ای که از فضای بار این خودرو امتداد یافته از یکدیگر جدا شده اند. این گروه به جای اینکه فضای بار این خودروی شوتینگ بریک را با باکس های ساده و تودوزی چرمی طراحی کنند، به صورت خمیده طراحی کرده اند و برای ساخت آن از مواد با دوام  استفاده کرده اند. هدف اصلی این گروه در طراحی فضای بار سیلور Spectre کاربردی بودن این فضا بوده که رولزرویس Wraith از آن بویی نبرده بود. ولی اگر بخواهیم صادق باشیم این فضا به قدری زیبا طراحی شده که بعید می دانیم فردی قصد جا به جایی وسایل سنگین و بزرگی را با این شوتیگ بریک فوق لوکس داشته باشد.

نورپردازی سقف سیلور Spectre شوتینگ بریک

مشخصات فنی

این تیم طرحی همراه با انتشار تصاویر ظاهری این رولزرویس شوتینگ بریک شده، صحبت هایی هم در خصوص مشخص فنی این خودرو کرده اند. رولزرویس Wraith در حالت استاندارد از یک پیشرانه 12 سیلندر دو توربوشارژ با 624 اسب بخار قدرت بهره می برد. پس به هیچ وجه خودروی ضعیفی نبوده و راننده را به هنگام فشردن پدال گاز ناامید نخواهد کرد. ولی با توجه به افزایش وزنی که به سیلور Spectre به دلیل تبدیل شده از یک خودروی کوپه به یک خودروی شوتینگ بریک تحمیل شدهف این تیم بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه رولزرویس را در این شوتینگ بریک لاکچری به 700 اسب بخار ارتقا داده است.

 

سخن پایانی

خودروی سیلور Spectre یک محصول تک و منحصر به فرد نیست. ظاهرا قرار است که هفت نسخه از این خودرو تولید شود و هر یک دارای ویژگی هایی منحصر به فرد و متفاوت از شش نمونه دیگر است. این ویژگی های منحصر به فرد شامل تودوزی، طراحی محفظه بار و تریم داخلی بوده که باعث شده هر نسخه استایل متفاوتی از دیگری داشته باشد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟