اخبار خودرو جهان
به سفارش یک مشتری فوق ثروتمند

رولزرویس Boat Tail دم قایقی رونمایی شد

جمعه - ۷ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
رولزرویس دم قایقی Boat Tail

رولزرویس را باید پادشاه تولید خودروهای سفارشی در دنیا دانست و این داستان از زمانی که تعداد درشکه ها در انگلیس از تعداد خودروها بیشتر بود تا به امروز پابرجا مانده است. این کمپانی با داشتن چنین سابقه درخشانی در تولید خودروهایی منحصر به فرد و تک، ولی از سال 2017 پس از تولید خودروی بسیار جذاب Sweptail با برچسب قیمت 12.8 میلیون دلاری، دیگر خودرویی تک تولید نکرده بود. ولی امروز رولزرویس بار دیگر به ماهین سفارشی سازی خود بازگشت و خودرویی خاص و تک را به نام Boat Tail یا دم قایقی را معرفی کرده است.

استایل ظاهری رولزرویس دم قایقی

به گزارش خودرونویس، رولزرویس Boat Tail که توسط یک مشتری فوق ثروتمند سفارش داده شده، در طراحی آن از دریا و قایق الهام گرفته شده و این موضوع در نام آن نیز مشخص است. این خودرو شبیه به یک قایق مسابقه ای بوده که روی چهار چرخ سوار شده و طولی معادل 5.79 متر بوده و چند المان مشابق قایق های تندرو و مجلل مانند شیشه جلو با لچکی و تم آبی دو رنگ بدنه در آن دیده می شود.

نمای عقب رولزرویس دم قایقی Boat Tail

طراحان رنگ آبی بدنه را به صورت دستی نقاشی کرده اند که تا سپر امتداد یافته و در قسمت عقب هم یک درپوش چوبی قرار داده که طراحی آن مانند دیزاین کفی قایق های لاکچری و تندرو صورت گرفته است. حتی رینگ های آلیاژی رولزرویس دم قایقی هم دارای تم آبی دو رنگ تیره و کم رنگ هستند.

عرشه چوبی عقب رولزرویس دم قایقی Boat Tail

سقف پارچه ای این خودرو کاملا قابلیت باز شدن دارد و به عرشه چوبی عقب متصل می شود. این سقف پارچه به صورت مکانیکی قابلیت تاشدن ندارد و باید با کمک دست آن را نصب و جدا کرد. ولی یک چتر درون فضای عقب طراحی شده که می توان از آن به صورت موقت در صورت بارش باران های ناگهانی و جلوگیری از خیس شدن در کنار جاده استفاده کرد.

عرشه چوبی عقب رولزرویس دم قایقی Boat Tail

کابین رولزرویس دم قایقی

چرم آبی دو رنگ انتخاب شده برای تودوزی، دقیقا با هماهنگی کامل با رنگ بدنه انتخاب شده که از آن برای تودوزی صندلی ها و غربیلک فرمان استفاده شده و روکش چوبی استفاده شده برای داشبورد نیز دقیقا مشابه با عرشه چوبی طراحی شده در قسمت عقب است. پنل نمایشگرهای پشت فرمان دارای یک بافت منحصر به فرد به نام Guilloche بوده که از در طراحی جواهرات و ساعت های گران قیمت نمونه آن دیده شده است. در آخر نیز یک تم آبی مشابه با رنگ بدنه و چرم صندلی ها روی داشبورد اعمال شده است.

کابین رولزرویس دم قایقی Boat Tail

یکی از ویژگی های جذاب این رولزرویس دم قایقی، اکسسوری های تعبیه شده برای آن بوده که محل نصب بیشتر آنها، زیر عرشه چوبی عقب است. در این قسمت دو محفظه کول باکس برای خنک نگه داشتن نوشیدنی طراحی شده است. همچنین در قسمت دیگر عرشه چوبی عقب، محفظه ای برای کارد و چنگال های نقره با نشان Boat Tail طراحی شده که در آن بشقاب هایی چینی با ریم های پلاتینیومی هم قرار داده شده است. برای جذابیت بیشتر در زیر آفتاب، یک چتر به صورت پاپ آپ از عرشه عقب بیرون می آید و دو صندلی تاشو و میز برای قرار دادن بشقاب و نوشیدنی نیز تعبیه شده تا در زیر نور آفتاب به پیک نیکتان لطمه ای وارد نشود.

جزییات رولزرویس دم قایقی Boat Tail

مشخصات فنی رولزرویس دم قایقی

رولزرویس به مشخصات فنی این نسخه ویژه و سفارشی اشاره نکرده، ولی به راحتی می توان حدس زد که پیشرانه معروف 6.7 لیتری 12 سیلندر V شکل این شرکت در زیر کاپوت نصب شده که قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل 563 اسب بخار در اسیووی کالینان و فانتوم استاندارد بوده و در نسخه های Black Badge توان این پیشرانه به 600 اسب بخار هم می رسد.

نمای عقب رولزرویس دم قایقی Boat Tail

سخن پایانی

طراحی و ساخت این پروژه حدود چهار سال زمان بوده و این بدان معناست که رولزرویس کار تولید دم قایقی را تنها کمی پس از معرفی Sweptail در سال 2017 آغاز کرده بود.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟