اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 در 4.7 ثانیه!

کیانتو Qiantu K20 هاچبک الکتریکی اسپرت چینی ها

سه شنبه - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کیانتو Qiantu k20 ماشین برقی الکتریکی

شرکت خودروسازی چینی کیانتو موتورز Qiantu Motors پس از معرفی خودروی الکتریکی اسپرت K50 در سال 2018 دیگر فعالیتی نداشت. اما این خودروساز چینی بار دیگر با معرفی یک خودروی تولیدی جدید خبرساز شده است. این خودروی جدید کیانتو Qiantu K20 بوده که یک خودروی الکتریکی اسپرت دو نفره بوده که در واقع یک هاچبک سه درب به طراحی خاص و نامتعارف است.

ظاهر ماشین کیانتو Qiantu K20 هاچبک الکتریکی چینی

به گزارش خودرونویس، کیانتو Qiantu K20 دو مرتبه به عنوان یک خودروی مفهومی در سال های 2018 و 2019 به نمایش گذاشته شده بود. نسخه تولیدی استایلی مشابه با مدل های کانسپت دارد و البته در طراحی آن الگوبردای مستقیم از برادر بزرگتر این خودرو یعنی کیانتو Qiantu K50 هم دیده می شود.

کیانتو Qiantu k20 ماشین برقی الکتریکی

ماشین کیانتو Qiantu K20 یک هاچبک الکتریکی با ابعادی کوچک و فاصله بین دو محور کم است که کل بدنه آن از دو قسمت باکس مانند یکی کاپوت و دیگری کابین تشکیل شده است. چراغ های جلو دیزاینی خشن و تهاجمی دارند که ورودی های هوای مصنوعی نصب شده در این قسمت چهره این خودرو را خشن تر هم جلوه می دهند. شیشه جلو شیبی ملایم دارد و درب ها نیز بیشتر فضای موجود بین چرخ های جلو و عقب را اشغال کرده اند. خط شخصیت منحنی شکل بدنه از نسخه کانسپت در این نسخه تولیدی نیز به ارث رسیده و به نوعی مرز بین قسمت های دو رنگ بدنه این هاچبک برقی را تشکیل می دهد.

کیانتو Qiantu k20 ماشین برقی الکتریکی

در پروفیل عقب کیانتو Qiantu K20 طراحی عجیبی برای شیشه عقب شاهد هستیم و یک اسپویلر یکپارچه با شیشه عقب درست در بالای چراغ های LED سرتاسری این خودرو طراحی شده است.

کیانتو Qiantu k20 ماشین برقی الکتریکی

داخل ماشین کیانتو Qiantu K20

کیانتو Qiantu K20 در داخل کابین نیز طراحی عجیبی به خصوص در زمینه طراحی دریچه های سیستم تهویه مطبوع و کنسول میانی بسیار باریک بین صندلی ها را شاهد هستیم. البته دلیل باریک بودن کنسول، عرض کم خودرو بوده و کیانتو سعی کرده با کاهش عرض کنسول میانی فضای بیشتری را برای سرنشینان ایجاد کند. تیپیکال خودروهای امروزی کلاستر دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا بوده که کیانتو Qiantu K20 هر دوی آنها را به ارث برده که درون یک قاب طراحی شده اند. روی داشبورد و رودری ها یک تریم مسی رنگ دیده می شود که با تریم خاکستری و سفید عمده قسمت های کابین یک ترکیب رنگ جذاب را پدید آورده اند.

کیانتو Qiantu k20 ماشین برقی الکتریکی

مشخصات فنی کیانتو Qiantu K20

کیانتو هنوز مشخصات فنی مربوط به پیشرانه الکتریکی K20 را منتشر نکرده. ولی رسانه های چینی گزارش داده اند که K20 به یک موتور الکتریکی مجهز شده که به کمک آن قادر است طی 4.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. با توجه به یکی از تصاویر کیانتو Qiantu K20 که در حال دریفت زدن بوده، می توان حدس زد که این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک است. اشاره به این موضوع بد نیست که برادر بزرگتر این خودرو یعنی کیانتو Qiantu K50 دارای دو موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 435 اسب بخار قدرت هستند و از یک باتری 78 کیلووات ساعتی تغذیه می کنند.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟