اخبار خودرو جهان
در مراسم تولد 75 سالگی پورشه صورت گرفت

پورشه میشن X کانسپت سریعترین ابرخودرو تولیدی دنیا رونمایی شد

دوشنبه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
porsche-mission-x-پورشه میشن X

پورشه به مناسبت 75 سالگی خود، یک کادوی تولد خیره کننده به خود داده است. این کادو یک ابرخودروی برقی بوده که به ادعای این برند سریعترین ابرخودروی تولیدی در پیست نوربرگ رینگ خواهد بود و بله همانطور که حدس زدید برقیست. در ادامه با پورشه Mission X میشن X آشنا می شوید.

به گزارش خودرونویس، پورشه میشن X هم اکنون در مرحله کانسپت قرار دارد، ولی ظاهرا این برند آلمانی در معرفی نسخه تولیدی این خودرو مصمم است. پورشه ادعا کرده که این خودرو نسبت اسب بخار به وزن خیره کننده ای دارد و حداقل یک اسب بخار به ازای هر یک کیلوگرم را ارائه می دهد. ضمن اینکه پورشه ساختار الکتریکی جدید 900 ولتی را نیز برای این خودرو معرفی خواهد کرد. اگر بخواهیم آخرین ابرخودرو پورشه را بنچمارک قرار دهیم، پورشه 918 اسپایدر 2015 بوده که وزن خالص آن 1670 کیلوگرم بود و نهایت قدرت تولیدی آن نیز 1700 اسب بخار بود.

porsche-mission-x-پورشه میشن X

اما موضوع جالب در خصوص ابرخودرو میشن X این بوده که علاوه بر داشتن چنین نسبت اسب بخار به وزن خیره کننده ای، نخستین خودروی تولید انبوه با مجوز تردد در خیابان بوده که قادر است پیست نوربرگ رینگ را در زیر 7 دقیقه به پایان برساند.

porsche-mission-x-پورشه میشن X

این جمله ما کاملا در حد حدس و گمان است. اما به احتمال زیاد پورشه Mission X قدرتمندترین ابرخودرو خیابانی پورشه تا به امروز خواهد بود و به احتمال زیاد قدرت به مراتب بیشتری نسبت به پورشه 919 هیبرید Evo تولید می کند.

porsche-mission-x-پورشه میشن X

طراحی ظاهری پورشه Mission X

پورشه میشن X کانسپت در مراسم سالگرد 75 سالگی این برند و همچنین 100 سالگی مسابقات 24 ساعته لمانز رونمایی شد. این تقارن بی دلیل نیست. چراکه پورشه از خودروهای شرکت کننده در این مسابقات در طراحی ابرخودروی رکوردشکن خود الگو گرفته که از جمله آنها می توان به درب هایی که رو به بالا و جلو باز می شوند اشاره کرد که مشابه با پورشه 917 کلاسیک است. جدا از استایل ظاهری رادیکالی این خودرو، یک ویژگی ظاهری جالب در آن دیده می شود که حباب شیشه ای بوده که کابین این خودرو را در بر گرفته که با اسکلت فیبر کربنی مقاوم سازی شده است. به طور کلی طراحی این خودرو یادآور خودروهای مسابقه لمانس در گذشته بوده که مقداری چاشنی مدرن به آن اضافه شده است.

porsche-mission-x-پورشه میشن X

پورشه میشن X با وجود موتور بسیار قدرتمند خودف ابعاد بسیار جمع و جوری دارد. طول و عرض این خودرو به ترتیب معادل 4496 و 1999 میلی متر بوده که بدین ترتیب 15 سانتی متر طول کمتر و 2 سانتی متر عرض بیشتر نسبت به پورشه 918 دارد. اما جالب اینجاست که فاصله بین دو محور آن تغییری نکرده است.

این ابرخودرو مانند پورشه تایکان باتری الکتریکی بوده و این شرکت مجبور شده که پک باتری در پر تش صندلی ها نصب کند. به این منطقه نصب پک باتری هسته الکترونیکی گفته می شود و سعی شده به نحوی جانمایی شود که هندلینگ و داینامیکی مشابه با یک ابرخودرو موتور وسط برای این خودرو رقم بخورد.

porsche-mission-x-پورشه میشن X

طراحی کابین پورشه میشن X

کابین پورشه میشن X بسیار جذاب طراحی شده و از جمله زیبایی کابین می توان به کانتراست رنگ جالب صندلی راننده و سرنشین جلو و همچنین کمربند ایمنی شش نقطه ای برای هر دو اشاره کرد. یکی از ویژگی رترو استایل کابین که ما را یاد پورشه 959 می اندازد، شیار روی داشبورد در مقابل سرنشین جلو بوده که روی آن نشانگرهای آنالوگ یا دیجیتالی نصب می شوند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟