اخبار خودرو جهان
حفظ ویژگی های سدان در کنار کابینی کاربردی تر و جادارتر

پورشه تایکان کراس توریسمو 2021 رونمایی شد

شنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
پورشه تایکان کراس توریسمو 2021

پورشه تایکان کراس توریسمو اولین خودروی الکتریکی استیشن دنیا نیست؛ ولی یقینا جذابترین است. این خودرو تمامی ویژگی های مثبت و جذاب نمونه سدان را در خود حفظ کرده و با کابین جادارتر خود، یک گزینه بسیار جذاب برای مشتریان محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، پورشه تایکان کراس توریسمو 20 میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به تایکان معمولی دارد؛ البته در صورت تجهیز به پکیج آفرود دیزاین، 10 میلی متر دیگر به ارتفاع این خودرو نسبت به مدل سدان تایکان افزوده می شود.

نمای جانبی پورشه تایکان کراس توریسمو 2021

طراحی ظاهری پورشه تایکان کراس توریسمو

در کنار این کیت آفرودی آپشنال، قطعات پلاستیکی محافظ مختلفی روی بدنه تایکان کراس توریسمو نصب شده تا استایلی شبیه به خودروهای اسیووی داشته باشد؛ ضمن اینکه نصب این فندرهای پلاستیکی موجب حجیم تر به نظر رسیدن گلگیرها شده و راکر پنل های نصب شده هم تا حدی چهره این مدل استیشن تایکان را آفرودی تر جلوه می دهند.

طراحی پروفیل جلو و عقب این خودرو هم به روزرسانی شده؛ ولی بارزترین تغییر در قسمت عقب و به لطف نصب درب هاچبک مانند صورت گرفته است. از آنجایی که تایکان کراس توریسمو یک استیشن محسوب می شود، یک برف پاک کن هم برای تمیز کردن شیشه های عقب آن لحاظ شده است.

نمای عقب پورشه تایکان کراس توریسمو 2021

پورشه یک مد رانندگی با نام Gravel برای تایکان کراس توریسمو تدارک دیده که با فعال کردن آن، سیستم تعلیق به بیشتری ارتفاع خود رسیده و تغییراتی هم در سیستم کنترل پایداری و نحوه توزیع گشتاور جهت عملکرد بهتر در جاده های ناهموار و لغزش کمتر در مسیرهای لغزنده اعمال می شود. البته مهندسین پورشه اعتراف کرده اند که تایکان کراس توریسمو یک اسیووی نیست و به هیچ وجه مناسب صخره نوردی و پیمایش مسیرهای خیلی ناهموار نبوده؛ ولی طراحی مد رانندگی Gravel موجب توانمندتر شدن این نسخه استیشن در مقابل نمونه سدان در هنگام پیمایش مسیرهای بیراهه شده است.

همانطور که انتظار می رفت، تایکان کراس توریسمو مانند نمونه سدان به سیستم تعلیق بادی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به لطف بهره بردن از موتور الکتریکی مجهز شده است. نکته جالب اینجاست که تریم پایه این خودرو مدل تایکان کراس توریسمو 4 بوده؛ این در حالی بوده که نسخه پایه مدل سدان تریم عقب محرک 4S است. پورشه برای نسخه استیشن تایکان رینگ هایی 20 و 21 اینچی با دیزاینی متفاوت از نسخه سدان طراحی کرده است.

پورشه تایکان کراس توریسمو 2021

مشخصات فنی پورشه تایکان کراس توریسمو

نسخه پایه پورشه تایکان کراس اوریسمو دارای دو موتور الکتریکی بوده که بسته به نسخه انتخابی قادر به تولید 375 یا 469 اسب بخار قدرت با لانچ کنترل است. این خودروی الکتریکی قادر است طی 4.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 219 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که عملکرد قابل قبولی برای مدل پایه است.

نسخه جذاب تر 4S به صورت استاندارد به پکیج پرفورمنس باتری پلاس مجهز شده که در نمونه سدان به صورت آپشنال در دسترس بود. در ادامه هم دو نسخه قدرتمندتر و جذاب تر توربو و توربو اس برای تایکان کراس توریسمو قابل سفارش هستند. لازم به ذکر است که مشخصات فنی و قدرت تولیدی این سه مدل در نسخه استیشن با مدل سدان کاملا برابر و یکسان هستند.

نمای عقب پورشه تایکان کراس توریسمو 2021

در مجهزترین نسخه، تایکان کراس توریسمو قادر است طی 2.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.1 ثانیه نسبت به نمونه سدان کندتر است. بیشینه سرعت قابل پیمایش این نسخه نیز 9 کیلومتر بر ساعت نسبت به مدل سدان کاهش یافته و قادر به حرکت با نهایت سرعت 250 کیلومتر بر ساعت است. اهمیت این عملکرد زمانی به چشم می آید که متوجه وزن بسیار سنگین 2358 کیلوگرمی تایکان کراس توریسمو توربو اس می شوید.

 

ویژگی های کابین

تایکان کراس توریسمو به صورت استاندارد دارای سقف شیشه ای گسترده بوده که همین امر موجب خط سقف صاف تر و افزایش 10 میلی متری فضای سر سرنشینان در ردیف جلو شده است. در ردیف عقب، به لطف تبدیل تایکان کراس توریسمو از سدان به استیشن، فضای سر سرنشینان 92 میلی متر افزایش داشته است. تغییر شکل بدنه از سدان به استیشن موجب افزایش فضای بار هم شده و تایکان کراس توریسمو در حالت معمولی دارای 444 لیتر و در صورت خواباندن صندلی های عقب دارای 1212 لیتر فضای بار در نسخه 4S و 4 است.

نمای عقب پورشه تایکان کراس توریسمو 2021

ولی دو مدل توربو و توربو اس در حالت مقداری فضای بار کمتری دارند و در حالتی که همه صندلی ها در جای خود باشند، 405 لیتر فضای بار در دسترس دارند. البته جدا از نسخه انتخابی، تمامی مدل های تایکان دارای یک فضای بار در قسمت جلویی به حجم 82 لیتر هستند. اگر هم نیاز به جا به جایی اجسام حجیم و غیر متعارف داشتید، سیستم آپشنال جا به جایی بار سقفی که روی روف راک های این مدل قابل نصب بوده، نیاز شما را برطرف می سازد. همچنین قلاب حمل دوچرخه که در قسمت عقب این خودرو نصب می شود، به صورت آپشنال در صورت پرداخت هزینه اضافی قابل سفارش است.

 

قیمت

پورشه تایکان کراس توریسمو 4 مدل 2021 برچسب قیمت پایه ای معادل 92 هزار و 250 دلار دارد. این مدل تریم پایه بوده و دارای تجهیزاتی همچون کروز کنترل تطبیقی، تثبیت خطوط حرکت فعال، صندلی های ماساژور دار قابل تنظیم در 14 جهت، هد آپ دیسپلی و سیستم صوتی Bose یا برمستر است.

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟