اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور قوی تر و باتری بزرگتر

اوپل موکا Mokka برقی 2023 رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
opel-mokka-اوپل موکا 2023 برقی (1)

کمپانی بزرگ استلانتیس که خود تجمیعی از چند خودروساز بوده قصد دارد که تا پایان این دهه تنها خودروهایی برقی را به اروپا عرضه کند و برای رسیدن به این هدف قصد دارد پله پله طرفداران خودروهای برقی را با معرفی خودروهایی الکتریکی به صورت تدریجی بیشتر کند. پژو 308 برقی در ماه سپتامبر رونمایی شد و پس از آن اوپل آسترا برقی همین مدتی پیش از راه رسید که هر دو از پک باتری 54 کیلووات ساعتی بهره گرفته بودند. حال هم اوپل موکا Mokka برقی از راه رسیده که به همان پک باتری 54 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مشابه با پژو و آسترا مجهز شده است.

مشخصات فنی اوپل موکا Mokka برقی 2023

به گزارش خودرونویس، نسخه 2023 اوپل موکا Mokka برقی به لطف بهره گیری از پک باتری بزرگتر قادر است در حالت شارژ کامل 406 کیلومتر مسافت را طی کند که 68 کیلومتر بیشتر از مدل قبلی بوده و در واقع 20 درصدی پیمایش آن در حالت شارژ کامل بیشتر شده است. در صورت اتصال این خودرو به شارژر سریع 100 کیلوواتی DC حدود نیم ساعت زمان نیاز است تا سطح انرژی باتری های این خودرو به 80 درصد برسد. مصرف برق این خودروی برقی هم حدود 15.2 کیلووات ساعت به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش تخمین زده شده است.

opel-mokka-اوپل موکا 2023 برقی (1)

اوپل موکا Mokka برقی 2023 به یک موتور برقی قدرتمندتر از قبل روی چرخ های جلو مجهز شده که قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و گشتاور لحظه ای 260 نیوتن متر است. این موتور برقی دقیقا مشابه موتور برقی نصب شده روی اوپل آسترا الکتریکی بوده و این کراس اوور برقی اوپل موکا را قادر ساخته که طی کمتر از 10 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش 153 کیلومتر بر ساعت را برای آن رقم زده است.

opel-mokka-اوپل موکا 2023 برقی (1)

لازم به ذکر است که مسافت قابل پیمایش اوپل موکا برقی 2023 نسبت به پژو E-308 و اوپل آسترا برقی مقداری جزیی کمتر است. با توجه به اینکه پژو پک باتری جدیدی را هم برای 208 برقی نصب کرده، باید منتظر ماند و دید که چه زمانی این پک باتری روی همزاد این خودرو یعنی اوپل کورسا برقی نیز نصب می شود. تصاویر جاسوسی از نسخه فیس لیفت میان دوره ای اوپل کورسا برقی در حال تست منتشر شده اند که به نظر می رسد از همین پک باتری بزرگتر بهره می برد.

opel-mokka-اوپل موکا 2023 برقی (1)

اوپل نام این کراس اوور برقی را هم برای مدل 2023 تغییر داده و به جای موکا e آن را موکا الکتریک نام گذاری کرده است. این سیاست نام گذاری به تازگی در اوپل آسترا الکتریک هم اجرا شده و به احتمال زیاد همین سیاست برای اوپل کورسا e نیز در مدل فیس لیفت اجرا می شود.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟