مشخصات فنی اوپل (واکسهال) آسترا برقی 2023

به گزارش خودرونویس، اوپل آسترا برقی به یک موتور برقی روی محور جلو مجهز شده که قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت 270 نیوتن متر گشتاور است. با توجه به یکسان بودن پلتفرم اوپل (واکسهال) برقی با پژو 308 برقی هاچبک و استیشن، قدرت تولیدی موتور الکتریکی نصب شده روی این اوپل آسترا برقی با پژو 308 برقی برابر است. اما گشتاور تولیدی موتور اوپل (واکسهال) برقی 10 نیوتن متر افزایش یافته و این جای تعجب دارد. چراکه امروزه اوپل یک برند فعال زیر چتر پژو سیتروئن بوده که به طور کلی زیر چتر استلانتیس فعالیت می کنند.

Opel-Astra-Electric-اوپل آسترا الکتریک برقی واکسهال (1)

اوپل آسترا برقی دارای سه مد رانندگی اکو، اسپرت و نرمال بوده که عملکرد و مسافت قابل پیمایش خودرو با انتخاب هر یک از این مدها تغییر می کند. اوپل آمار و ارقام مربوط به شتاب آسترا برقی را فاش نکرده، اما اعلام کرده که نهایت سرعت قابل پیمایش اوپل آسترا برقی 170 کیلومتر محدود شده است. اوپل آسترا برقی به یک پک باتری 54 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مجهز شده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 416 کیلومتر مسافت در آن ذخیره می شود. این باتری برای هر دو مدل هاچبک و استیشن اوپل آسترا برقی نصب شده و دارای قابلیت شارژ سریع 100 کیلوواتی بوده که طی 30 دقیقه شارژ سطح انرژی آن به 80 درصد می رسد.

Opel-Astra-Electric-اوپل آسترا الکتریک برقی واکسهال (1)

اوپل ادعا کرده که جانمایی هوشمندانه باتری ها در زیر بدنه خودرو باعث شده که هیچ فضایی از کابین و فضای بار آسترا برقی نسبت به نسخه بنزینی کاسته نشود. اوپل آسترا اسپرت تورر الکتریکی فضای باری بین 516 تا 1553 لیتر دارد و این در حالیست که نسخه درونسوز آن فضای باری بین 608 تا 1634 لیتر داشته است.

Opel-Astra-Electric-اوپل آسترا الکتریک برقی واکسهال (1)

ظاهر اوپل آسترا برقی 2023

اوپل (واکسهال) برقی 2023 از نظر استایل ظاهری دقیقا مشابه با نسخه های بنزینی طراحی شده است. ورودی های هوا و خطوط روی جلوپنجره در این نسخه برقی حفظ شده و تنها چیزی که نشان دهنده برقی بودن این نسخه است، فقدان خروجی اگزوز و وجود لوگوی e روی درب صندوق عقب است. پورت شارژ پیشرانه هم دقیقا در همان جایی تعبیه شده که در نسخه بنزینی درب باک بنزین قرار داشت. اوپل آسترا برقی به صورت استاندارد به رینگ های 18 اینچی آلیاژی مجهز شده است.

Opel-Astra-Electric-اوپل آسترا الکتریک برقی واکسهال (1)

داخل کابین اوپل (واکسهال) آسترا برقی 2023

اوپل آسترا برقی به صندولی های اسپرت AGR قابل تنظیم در جهت های مختلف مجهز شده که به صورت استاندارد دارای پوشش جیر آلکانتارا هستند. روی داشبورد دو نمایشگر 10 اینچی (یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای نمایشگر مولتی مدیا میان داشبورد) نصب شده و در مقابل راننده نیز هد آپ دیسپلی قرار گرفته که برخی اطلاعات خودرو از قبیل سرعت و … را نشان می دهد. از جمله تجهیزات ایمنی اوپل آسترا برقی می توان به پکیج Intelli Driver 2.0 اشاره کرد که شامل انواع سیستم های ایمنی و کمکی راننده بوده که در کنار آن چراغ های LED پیکسل لایت Intelli Lux هم نصب شده است.

منبع Carscoops
5 از 1 رای