اخبار خودرو جهان
قیمت از 20 تا 35 هزار دلار

نیسان سرنا Serena مدل 2023 مینی ون جذاب ژاپنی ها رونمایی شد

دوشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-nissan-serena نیسان سرنا مینی ون (1)

مینی ون ها قطعا جذابترین خودروهای تولیدی نیستند، اما هیچ سگمنت دیگری نمی تواند به اندازه مینی ون ها کاربری و جادار باشد، حتی خودروهای فوق لوکس چند صد هزار دلاری. در دنیایی که با خودروهای شاسی بلند در قد و قواره های مختلف پر شده، نیسان همچنان نسبت به مینی ون ها وفادار بوده و به تازگی ششمین نسل نیسان سرنا Serena رونمایی شده است. نیسان سرنا یک مینی ون بوده که برای اولین بار در دهه 1990 رونمایی شد و حال ششمین نسل نیسان سرنا Serena با استایل ظاهری مدرنتر، کابینی لوکس تر و حتی فضای داخلی بیشتری که امکان نشستن هشت سرنشین داخل آن وجود دارد رونمایی شده است.

ظاهر نیسان سرنا Serena مدل 2023

به گزارش خودرونویس، نیسان سرنا Serena مدل 2023 دقیقا مشابه آجری که روی چهار چرخ سوار شده طراحی شده تا فضای داخلی آن به بیشترین مقدار ممکن برسد. نیسان سرنا 2023 چهره ای مدرن در نمای جلو داشته و چراغ های جلو با جلوپنجره به زیبایی ترکیب شده اند. نیسان ادعا کرده که عریض ترین شیشه جلو در این سگمنت برای مینی ون سرنا Serena نصب شده که باعث بهبود دید راننده و سرنشین جلو نسبت به محیط پیرامون می شود. البته شیشه های جانبی نیسان سرنا Serena نیز ابعاد کوچکی ندارند.

2023-nissan-serena نیسان سرنا مینی ون (1)

نیسان سرنا Serena دارای درب کشویی برقی جانبی بوده که به صورت خودکار باز می شود و تمام چراغ های نصب شده برای این خودرو نیز از نوع LED هستند که برای یک مینی ون امتیاز مهمی محسوب می شود.

2023-nissan-serena نیسان سرنا مینی ون (1)

داخل کابین نیسان سرنا Serena 2023

نیسان سرنا 2023 کابین جادارتری نسبت به نسل قبلی دارد. راننده 12 سانتی متر فضای پار بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد که به لطف بازطراحی کابین و استفاده از شیفتر سوییچ تایپ حاصل شده است. ون نیسان سرنا مناسب خانواده های پرجمعیت بوده و خبر خوب اینجاست که روکش صندلی های آن ضد آب هستند. در سرتاسر کابین پورت های USB متعدد برای سرگرم کردن کودکان به همراه وای فای تعبیه شده تا همه سرنشینان قادر به اتصال دستگاه های خود به این خودرو باشند. برای تمام سرنشینان امکان کنترل سیستم تهویه وجود دارد و نیسان یک سیستم پیش خنک کن نیز برای مینی ون سرنا 2023 تعبیه کرده تا کابین را قبل از رسیدن سرنشینان خنک کند.

2023-nissan-serena نیسان سرنا مینی ون (1)

مشخصات فنی نیسان سرنا مینی ون جذاب ژاپنی ها

نیسان سرنا Serena بسته به نسخه انتخابی می تواند ابعاد متفاوتی داشته باشد. این خودرو در دو طول 4690 و 4765 میلی متر به بازار عرضه می شود و عرض آن نیز 1695 و 1715 میلی متر می تواند باشد. ارتفاع آن نیز بسته به نسخه انتخابی می تواند 1870، 1885 یا 1895 میلی متر می تواند باشد. فاصله بین دو محور نیسان سرنا Serena نیز 3135 و 3145 میلی متر بسته به نسخه انتخابیست. وزن نیسان سرنا باز هم به نسخه انتخابی بستگی دارد و بین 2110 تا 2235 کیلوگرم متغیر است.

2023-nissan-serena نیسان سرنا مینی ون (1)

نیسان سرنا در مدل بنزینی دارای یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با 150 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور بوده که این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک CVT به یک محور یا هر دو چرخ منتقل می شود. همچنین یک پیشرانه هیبرید e پاور نیز برای نیسان سرنا عرضه شده که نیروی آن تنها به یک محور عرضه می شود که متشکل از یک موتور 1.4 لیتری تنفس طبیعی 98 اسب بخاری با 123 نیوتن متر گشتاور بوده که در کنار یک یک موتور برقی هم نصب شده که مجموع این سیستم قادر به تولید 163 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور است.

2023-nissan-serena نیسان سرنا مینی ون (1)

یکی از ویژگی های مهم نیسان سرنا Serena مدل 2023 سیستم کمکی راننده پروپایلوت 2.0 بوده که برای این خودرو نصب شده و امکان رانندگی بدون گرفتن فرمان و حرکت در یک خط در اتوبان ها با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت یا فراتر را فراهم می کند. البته این سیستم تنها در لوکس ترین نسخه نیسان سرنا یعنی تریم Luxion قابل دسترس بوده که صرفا با موتور هیبریدی عرضه می شود. این نسخه همچنین دارای سیستم پروپایلوت پارک بوده که محل های قابل پارک را شناسایی و اعلام می کند. این سیستم اولین بار بوده که روی یک خودروی نیسان نصب می شود. نسخه هیبریدی نیسان سرنا دارای قابلیت شارژ دو طرفه بوده و می توان از انرژی باتری های آن برای روشن کردن وسایل الکترونیکی دیگر استفاده کرد.

2023-nissan-serena نیسان سرنا مینی ون (1)

قیمت نیسان سرنا در مدل پایه بنزینی 20 هزار دلار بوده و در مدل هیبریدی Luxion که گرانترین مدل این خودرو قیمت آن به 34 هزار و 700 دلار می رسد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟