اخبار خودرو جهان
تلفیق گشتاور لحظه ای موتورهای برقی و صدای جذاب موتور بنزینی!

نیسان قشقایی هیبرید E-Power 2022 رونمایی شد

سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
نیسان قشقایی هیبرید E-Power

نیسان همزمان با معرفی نسل جدید قشقایی در فوریه سال 2021، تصمیم گرفت پیشرانه دیزلی را برای این خودرو دیگر عرضه نکند و تنها یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ با دو سطح قدرتی مختلف برای نسل جدید قشقایی قابل سفارش بود. نیسان در آن زمان خبر عرضه یک نسخه هیبریدی برای قشقایی را هم داده بود و چندین بار این نسخه هیبریدی در نقاط مختلف جهان در حال تست هم دیده شد. حال نیسان رسما قشقایی E-Power هیبریدی 2022 را رونمایی کرده که قصد دارد از تابستان این خودرو را به بازارهای جهانی عرضه کند.

مشخصات نیسان قشقایی هیبریدی E پاور

به گزارش خودرونویس، نیسان قشقایی E-Power هیبریدی اولین محصول این خودروساز ژاپنی بوده که با چنین پیشرانه الکتریکی سازی شده ای در بازار اروپا عرضه می شود. پیشرانه هیبریدی این خودرو با سایر پیشرانه های الکتریکی سازی شده محصولات نیسان تفاوت دارد و ساختار آن مشابه پیشرانه نیسان نوت E-Power هیبرید است. نیسان قشقایی هیبرید E-Power دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری به جای پیشرانه 1.2 لیتری نیسان نوت هاچبک است. این پیشرانه بنزینی صرفا نقش ژنراتور را داشته و نیروی تولیدی آن به چرخ ها منتقل نمی شود. بلکه انرژی تولید شده توسط آن در باتری تعبیه شده برای موتور الکتریکی نیسان قشقایی هیبرید E-Power ذخیره می شود. شاید کمی جای تعجب داشته باشد که حتی یک اسب بخار هم از قدرت این موتور بنزینی 156 اسب بخاری به چرخ های نیسان قشقایی منتقل نمی شود.

نیسان قشقایی هیبرید E-Power

وظیفه اصلی این موتور بنزینی، تامین انرژی موتور الکتریکی 190 اسب بخاری این خودروست. قدرت و وزن این موتور برقی دقیقا با نمونه های نصب شده روی سایر خودروهای الکتریکی نیسان برابری می کند. نیروی الکتریکی تولید شده توسط پیشرانه بنزینی نیسان قشقایی به وسیله یک ژنراتور درون پک باتری باتری ذخیره شده یا در صورت نیاز به موتور برقی این خودرو منتقل می شود.

نیسان قشقایی هیبرید E-Power

این موضوع به پیشرانه بنزینی نیسان قشقایی E-Power این امکان را می دهد که در دور موتور بهینه و بهترین تراکم فعالیت کند تا موجب کاهش مصرف و تولید گاز کربن دی اکسید شود. بدین ترتریب حس رانندگی و سواری نیسان قشقایی هیبرید E-Power بسیار شبیه یا حتی برابر با خودروهای تمام الکتریکیست. چراکه چرخ ها تنها با نیروی تولیدی موتور برقی به حرکت در می آیند. به بیان ساده تر شما در این خودرو هم گشتاور آنی موتورهای الکتریکی را دارید و هم سدان تولیدی پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی!

نیسان قشقایی هیبرید E-Power

نیسان یک سیستم ویژه به نام Linear Tune را توسعه داده که تجربه رانندگی با قشقایی هیبریدی E-Power را سنتی تر می کند. این ویژگی موتور بنزینی نیسان قشقایی را همواره زیر نظر دارد و سرعت فعالیت آن را با توجه به نیاز موتورهای الکتریکی به انرژی بیشتر می کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟