اخبار خودرو جهان
دارای دو نسخه عقب محرک و تمام چرخ محرک

خودرو برقی نتا Neta E کوپه جذاب چهار نفره

یکشنبه - ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
neta-e-ماشین برقی خودرو الکتریکی نتا (1)

خودرو نتا E یک کوپه چهار نفره لوکس بزرگ با موتور الکتریکیست. نتا E اولین خودروی برقی کوپه بوده و البته توسعه یافتن آن توسط یک خودروساز چینی چندان جای تعجب ندارد. چراکه در دوره ای به سر می بریم که بیشتر خودروسازان در حال برقی سازی تمام سگمنت ها از خودروهای کانورتیبل کوچک تا MPVهای بزرگ هستند. ماشین نتا E یک کوپه دو درب با استایل کلاسیک بوده و به چراغ هایی بزرگ در جلو و ورودی هوا روی کاپوت مجهز شده است.

به گزارش خودرونویس، شاید خودرو نتا E تا حدودی لیفتبک استایل به نظر برسد، اما صندوق عقبی مشابه با خودروهای سدان دارد. ستون های C این خودرو ضمن اینکه رنگی مشابه با بدنه هم دارند، قسمتی از آنها به رنگ مشکی هم مزین شده است. روی صندوق عقب این خودرو در قسمت چپ به زبان چینی Hozon Auto نوشته شده که مالک کمپانی خودروسازی نتا Neta چین است. در سمت راست هم عبارت Neta E به زبان چینی نوشته شده است. تریم قرمز رنگ E نصب شده روی صندوق عقب نشان دهنده ذات اسپرت این کوپه برقی باشد. داخل سپر عقب نریم قرمز دیگری اطراف خروجی های اگزوز فیک این خودروی برقی دیده می شود که اینکار کاملا بیهوده و غیر عقلانی از شرکت نتا Neta بوده، چراکه خودروی برقی اصلا اگزوزی ندارد که طراحی بخواهد برای آن خروجی اگزوز فیک و مصنوعی طراحی کند. در قسمت میانی سپر عقب یک که شکن کوچک نصب شده است.

neta-e-ماشین برقی خودرو الکتریکی نتا (1)

مشخصات فنی خودرو نتا Neta E

خودرو نتا Neta E دارای دو نسخه مختلف است. یک مدل تک موتور و عقب محرک که قادر به تولید 228 اسب بخار قدرت بوده و دیگری نسخه دو موتوره و تمام چرخ محرک بوده که قادر به تولید 456 اسب بخار قدرت است. خودرو برقی نتا E دارای وزن خالص 1820 کیلوگرم در نسخه تک موتوره و 1950 کیلوگرم در مدل دو موتوره است. نهایت سرعت قابل پیمایش این کوپه برقی روی 190 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

neta-e-ماشین برقی خودرو الکتریکی نتا (1)

ظرفیت پک باتری خودرو نتا Neta E هنوز اعلام نشده، ولی نسخه عقب محرک این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 560 کیلومتر و نسخه تمام چرخ محرک آن 580 کیلومتر پیمایش تحت سیکل تست CLTC چین دارد. با توجه به اختلاف وزن، این تفاوت پیمایش می تواند به این معنا باشد که نسخه تمام چرخ محرک خودرو نتا Neta E باتری با ظرفیت بزرگتری دارد.

خودرو نتا Neta E یک کوپه برقی با ابعاد متوسط بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4704، 1980 و 1418 میلی متر و فاصله بین دو محوری معادل 2770 میلی متر دارد. خودرو نتا Neta E یک کوپه چهار نفره بوده که فضای ردیف عقب محدود بوده و بیشتر به خودروی 2+2 شباهت دارد تا یک خودروی چهار نفره کاملا راحت.

neta-e-ماشین برقی خودرو الکتریکی نتا (1)

تصاویر خودرو نتا Neta E جزییاتی شامل رینگ های آلیاژی در چهار طرح مختلف، دوربین هایی روی گلگیر جلو و آینه، لوگوی خاکستری سفید Neta و کیت رادار روی شیشه جلو را نشان می دهد. خودرو نتا E قرار است که از سال 2023 وارد بازار چین و بازار جهانی شود و تقریبا هیچ رقیبی پیش روی آن در بازارهای جهانی نیست. تنها پل استار 6 را می توان رقیب این خودرو دانست که سال 2026 به بازار عرضه می شود.

 

 

4.5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟