اخبار خودرو جهان
طرح های انقلابی و ماندگار

با زیباترین خودروهای یک دهه اخیر آشنا شوید

یکشنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 7 دقیقه
پاگانی هوایرا

در دهه گذشته صنعت خودروسازی جهان روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته و به جنگ مشکلات اقتصادی متعددی رفته است. در این ایام تعداد زیادی از اتومبیل‌های گوناگون به تولید رسیده و شاهد حضور خودروهای مزبور در بخش‌های مختلف بازار جهانی بودیم. این اتفاق باعث شد که خودروسازان برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، به جان یکدیگر افتاده و به مسخره کردنِ تولیدات رقبای خود بپردازند. در این سالها برخی از خودروسازان ایده و طرح‌های انقلابی خود را معرفی کرده و بعضی دیگر به بهتر شدن ظاهر محصولاتِ جدید و قبلی خود فکر کردند.

به گزارش خودرونویس، در هر صورت، در یک دهه اخیر شاهد معرفی خودروهایی بسیار جذاب از سوی هنرمندان صنعت خودروسازی بودیم. اتومبیل‌های مزبور به دلیل ظاهر زیبا و طراحی ایده‌آل خود با تحسین علاقه‌مندان به خودرو در سراسر جهان مواجه شدند. حالا ما در خودرونویس تصمیم داریم که تعدادی از زیباترین اتومبیل‌های یک دهه اخیر را به شما معرفی کنیم. لیست ما زیباترین محصولات صنعت خودروسازی جهان از سال 2010 تاکنون را شامل می‌شود.

 

پاگانی هوایرا

پاگانی هوایرا

مدل زوندا اولین اثر هنری هوراسیو پاگانی بوده و ما شاهد ظهور یک ابر افسانه فوق‌العاده با سبک ایده‌آلی از طراحی به دنیای اتومبیل‌ها بودیم. خوشبختانه جایگزین زوندا هم به همان اندازه زیبا و خاص بوده و پاگانی هوایرا جانشین بی‌بدیل زوندا است. نام هوایرا از زبان باستانی مردمان آمریکای جنوبی گرفته شده و به معنای خدای باد است. حقیقتاً وقتی به هوایرا نگاه می‌کنید؛ آن را مانند باد تصور خواهید کرد. تمام خطوط و زوایای بدنه هوایرا زیبا هستند. این یک اثر هنری عالی بوده و باید به جای تردد در جاده‌ها، در موزه نگاه‌داری شود.

 

استون‌مارتین DBS سوپرلگرا

استون مارتین dbs

استون‌مارتین به دلیل طراحی اتومبیل‌های زیبا به شهرتی جهانی رسیده است. اما این خودروساز در دهه گذشته طراحی محصولات خود را تغییر داده و تعداد کمی از اتومبیل‌های جدید خود را راهی بازار کرده است. با این حال باز هم استون‌مارتین دست پُر بوده و با مدل DBS سوپرلگرا برای سایر خودروسازان خط و نشان کشیده است. محصول قدرتمند استون‌مارتین از توان پیشرانه 5.2 لیتری V12 با قدرت 715 اسب‌بخار و گشتاور 663 پوند فوت استفاده می‌کند. ولی قدرت سوپرلگرا عامل شهرت آن نیست؛ بلکه طراحی زیبا و ایده‌آل آن جذابیت بیشتری دارد.

 

ب ‌ام ‌و سری 8 گرن کوپه

ب ام و سری 8 گرن کوپه

یکبار در تخته گاز نسل دوم بی‌ام‌و سری 8 گرن کوپه حضور داشت و از آن به عنوان خوش استایل‌ترین اتومبیل برند بی‌ام‌و تا به امروز یاد شد. با نگاهی به تصویر بالا، به سادگی مشخص می‌شود که آنها چگونه به این نتیجه رسیده‌اند! بی‌ام‌و به دلیل ساخت اتومبیل‌های زیبا به شهرت جهانی نرسیده؛ زیرا معمولاً مهندسان این کمپانی بیشتر وقت خود را صرفه بهبود عملکرد اتومبیل‌ها می‌کنند. با این حال سری 8 گرن کوپه محصولی متفاوت است. اجزاء این اتومبیل از تناسب خوبی برخوردار بوده و شاهد حضور چندین عنصر ظریف برروی بدنه هستیم. خوشبختانه برروی مدل‌های موجود از جلوپنجره جدید بی‌ام‌و استفاده نشده است!

 

مک ‌لارن 720S

مک لارن 720s

بی تردید مک‌لارن 720S زیباترین سوپراسپرت بریتانیایی در یک دهه اخیر است. با تولید مک‌لارن 720S، خودروساز بریتانیایی توانست ترکیب موفقیت‌آمیزی از ظرافت و عملکرد را نمایش دهد. منحنی‌ها، زوایای گوناگون و ظاهر کلی 720S هرگز در جلب توجه دیگران ناکام نخواهند بود. با این همه به آیرودینامیک 720S هم توجه شده و این کار باعث افزایش کارایی 720S برروی جاده شده است. بنابراین نباید از شکسته شدن رکورد فروش مک‌لارن در سال 2018 و با کمک 720S تعجب کرد.

 

شورلت C8 کوروت

شورولت کوروت c8

شورلت برای توسعه نسل 8 مدل کوروت دوباره به پای بوم نقاشی رفت و همه چیز را از ابتدا آغاز کرد و برخلاف چیزی که تاکنون ساخته بود؛ با یک اتومبیل اسپرت و زیبا مواجه شد! آنها تصمیم گرفتند که از موتور وسط (mid-engine) برای کوروت جدید استفاده کرده و دیگر از موتور جلو (Front-Engined) استفاده نکنند. طراحی این محصول مورد بازنگری اساسی قرار گرفت و در نهایت از زمان عرضه اولین مدل در ژوئیه 2019 بحث و جدل‌های فراوانی درباره آن شده است. این نکته غیرقابل انکار است که چه قدر یک اتومبیل اسپرت آمریکایی جذاب و زیبا است.

 

رنج روور ولار

رنج روور ولار

رنج روور ولار به خوبی در میان مدل رنج روور اسپرت و سایر شاسی‌بلندهای بزرگِ این کمپانی قرار می‌گیرد. این اتومبیل همان کاری را کرد که رنج روور ایووک و مدل‌های دیگری از کمپانی رنج روور برای انجام آن ساخته شده بودند. ولار با فضای داخلی مناسب و ابعاد ایده‌آل خود برای یک خانواده کوچک مناسب بوده و طراحی زیبای آن باعث شد که در لیست ما جای بگیرد. همه اجزاء این اتومبیل شما را وادار به مکث و نگاه کردن به آن می‌کند؛ از نیمرُخ افتاده آن تا چراغ‌های روشنی که در اطراف جلوپنجره قرار گرفته و ظاهری بسیار جذاب دارند. رنج روور ولار در سال 2018 جایزه طراحی زیباترین اتومبیل را گرفته و انتقاد از ظاهر آن بسیار دشوار است.

 

فورد GT

فورد gt

نسل دوم فورد GT برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل آمریکای شمالی و در سال 2015 رونمایی شده و امید می‌رفت که نمونه تولیدی آن، تفاوت چندانی با نسخه معرفی شده در نمایشگاه مزبور نداشته باشد. فورد ناامید نشده و برای تولید GT در سال 2017 برنامه‌ریزی کرد و در نهایت موفق شد که علاقه‌مندان به اتومبیل را با یکی از زیباترین اتومبیل‌های سال‌های اخیر آشنا کند. مردم همچنان بر سر این موضوع که آیا فورد GT محصولی سوپراسپرت بوده و یا اتومبیلی هایپرکار با یکدیگر اختلاف دارند؛ اما همگی فورد GT را اتومبیلی خیره‌کننده دانسته و به تمجید طراحی آن می‌پردازند.

 

کادیلاک ATS-V

کادیلاک ATS-V

مردم به اندازه کافی درباره کادیلاک ATS-V صحبت نمی‌کنند؛ اما آنها باید بدانند که این سدان اسپرت دارای ویژگی‌های فراوانی بوده و بسیار نزدیک به اتومبیل‌هایی بالاتر از سطح خود است. کادیلاک ATS-V شاید فضای داخلی مجلل و لوکسی نداشته باشد؛ اما این کمبود با استفاده از پیشرانه‌ای بسیار قدرتمند و طراحی زیبای بدنه جبران شده است. ظاهر تهاجمی ATS-V بیانگر ماهیت آن است.

 

بنتلی کانتیننتال

بنتلی کانتیننتال

بنتلی به عنوان خالق شخصیت گرندتور، با مدل کانتیننتال پای بندی خود به سنت‌ها را نشان داد. آخرین مدل کانتیننتال از نسخه‌های پیشین زیباتر بوده و حتی محیط داخلی آن هم قابل توجه است. برای طراحی میحط داخلی کانتیننتال از عادات لوکس بریتانیایی‌ها الهام گرفته شده است. این دو درب صیقلی و جذاب به برند بنتلی کمک می‌کند که شروعی مجدد داشته و به موفقیت‌های شگفت‌انگیزی برسد.

 

پورشه 911 مدل 2020

پورشه 911 توربو 2020

پورشه 911 اولین‌بار در سال 1963 پا در میان گذاشت و تا به امروز هشت نسل از آن به تولید رسیده است. یکی از جدیدترین مدل‌های 911، نسخه 2020 آن است. این اتومبیل ظرافت‌های مدرن در  طراحی خودرو را نشان می‌دهد. پورشه 911 جدید ترکیبی از نسل‌های قدیمی و جدید این اتومبیل بسیار عالی بوده و کسی نمی‌تواند طراحی این محصول را نادیده گرفته و آن را ستایش نکند.

 

 

 

4.5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟