اخبار خودرو جهان
سه چرخه ماجراجوی انگلیسی ها

مورگان سوپر 3 رونمایی شد

شنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مورگان سوپر 3

در ژانویه همین سال 2022 بود که مورگان تیزر خودروی سه چرخه جدید خود را به مناسبت تاریخ 113 سالگی این کمپانی منتشر کرد. نسل جدید سه چرخه مورگان سوپر 3 کاملا از پایه بازطراحی شده، ولی هیجان رانندگی و جذابیت آن مانند نسل های گذشته همچنان حفظ شده است. نسل جدید مورگان سوپر 3 قابل شخصی سازی ترین مدل در تاریخ محصولات این خودروساز انگلیسی قدیمیست.

به گزارش خودرونویس، شاسی مورگان سوپر 3 جدید یک سازه آلومینیومی مونو کوک به هم دوخته شده بوده که این خودروساز انگلیسی ادعا کرده این پلتفرم مونوکوک واقعی بوده که دارای سطوح تنش خارجی A است. این تکنولوژی، نسخه تکامل یافته پلتفرم های مورگان پلاس 4 فور 2020 و همچنین پلاس Six 6 مدل 2019 بوده که به موجب آن خودرو سبک تر شده و شاسی آن سختی بیشتری به خود می گیرد. مورگان همچنین اظهار کرده که کابین سوپر 3 جدید دارای پکیجینگ و طراحی بهتری بوده و فضای بیشتری برای سرنشینان آن در دسترس است.

مورگان سوپر 3

ظاهر مورگان سوپر 3 مدل 2022

مورگان سوپر 3 نسل جدید از نظر ظاهری تا حد زیادی مشابه با نسل قبلی خود طراحی شده است. ولی حقیقت اینجاست که فلسفه طراحی نسل جدید کاملا متفاوت است. در حالیکه مورگان سوپر 3 های قدیمی شبیه به سه چرخه های دهه 1920 با موتور دو سیلندر V شکل طراحی می شدند، ولی این نسخه جانشین شبیه به سه چرخه های اواخر قرن پیش طراحی شده است. نتیجه این سیاست طراحی مدرن تر و در عین حال ساده تر بوده که فاقد موتور دو سیلندر V شکل در بین چرخ های جلوست.

مورگان سوپر 3

کابین مورگان سوپر 3 مدل 2022

کابین مورگان سوپر 3 جدید با توجه به هدف پشت تولید این خودرو یعنی ماجراجویی به صورت کاملا از صفر تا 100 بازطراحی شده است. تمام کابین به صورت کامل در مقابل گرد و غبار مقاوم هستند و در مقابل آب نیز محافظت شده اند. این موضوع حتی شامل سوکت های USB و حتی نشانگر های دیجیتالی دایره ای شکل درون کابین هم می شود. تقریبا هر قطعه را که درون کابین مورگان سوپر 3 لمس کنید از جنس فلز ساخته شده است. یکی از قطعاتی که از نسل قبل به این مدل نیز راه پیدا کرده، کلید استارت/استاپ پیشرانه بوده که شبیه به کلید شلیک موشک در جت های نظامی طراحی شده است.

مورگان سوپر 3

مشخصات مورگان سوپر 3 مدل 2022

قلب تپنده مورگان سوپر 3 جدید پیشرانه سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی فورد بوده که حجمی معادل 1.5 لیتر دارد. در حالیکه اعداد و ارقام مربوط به قدرت و گشتاور این پیشرانه اعلام نشده، مورگان بیان کرده که این پیشرانه به نسبت این خودرو کاملا قدرتمند و بهینه بوده و کاملا مناسب مورگان سوپر 3 جدید است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس پنج سرعته دستی کوپل شده که دقیقا همان گیربکس مزدا MX-5 بوده که پیشتر روی مورگان سه چرخه 3 Wheeler هم نصب شده بود. البته این گیربکس هم چندین بروزرسانی به خود دیده و حال به درایو شفت فیبر کربنی متصل شده است.

مورگان سوپر 3

مورگان سوپر 3 جدید قیمتی معادل 47 هزار دلار در مدل پایه دارد و قرار است طی ماه های آتی به بازارهای جهانی عرضه شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟