اخبار خودرو جهان
مجهز به سیستم کنترل هوشمند وضعیت حرکت در پیچ

ماشین مزدا MX-5 میاتا 2022

پنجشنبه - ۲۵ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مزدا میاتا MX-5 2022

مزدا میاتا سالهاست که روی خط تولید این خودروساز ژاپنی قرار دارد؛ مزدا به قدری با سیاست در خصوص این خودرو عمل می کند که ضمن اعمال تغییراتی محدود و جزیی نه به اصالت این خودرو لطمه وارد می کند و نه می گذارد که میاتا برای مخاطب تکراری شود! در همین خصوص نسخه 2022 مزدا MX-5 میاتا رونمایی شده که تغییر زیادی نکرده، ولی بروزرسانی جزیی در راستای بهتر شدن در این اعمال دیده می شود.

مشخصات ماشین مزدا میاتا MX-5 2022

به گزارش خودرونویس، مهم ترین بروزرسانی صورت گرفته در نسخه 2022 مزدا MX-5 میاتا سیستم سینماتیک Posture کنترل یا کنترل وضعیت حرکت بوده که برای سیستم تعلیق این خودرو نصب شده است. سیستم KPC با فعال کردن ترمز چرخ های درونی و نزدیک تر به مرکز پیچ باعث می شود که لیفت بدنه خودرو هنگام حرکت با سرعت بالا در پیچ کمتر شود و باعث می شود سواری با این رودستر ژاپنی جذابتر شود. با توجه به هدف مهندسین مزدا مبنی بر کاهش وزن و پایین نگه داشتن وزن میاتا، این سیستم نصب شده بر روی تعلیق این خودرو حتی یک کیلوگرم هم به وزن این خودرو اضافه نکرده است.

نمای جانبی مزدا میاتا MX-5 2022

سیستم KPC به حدی هوشمند بوده که شرایط چرخش و حرکت در پیچ را در لحظه به لطف تفاوت در سرعت چرخش چرخ های سمت چپ و راست خودرو تشخیص می دهد. عملکرد و تاثیر این سیستم به صورت تدریجی کاهش یا افزایش می یابد تا حالتی استابیلایزر طبیعی رولینگ بدنه در ذهن سرنشین و راننده تداعی شود. به بیان ساده تر، مزدا میاتا 2022 در حالت رانندگی معمولی دقیقا مشابه مدل های پیشین عمل می کند، ولی در صورتی که فشار بیشتری به این خودرو وارد کنید، همه چیز پایدارتر و تحت کنترل تر از مدل پیشین به نظر می رسد.

نمای عقب مزدا میاتا MX-5 2022

همچنین یک نسخه به نام 990S نیز برای مزدا MX-5 میاتا 2022 معرفی شده که سبک وزن ترین نسخه قابل سفارش این خودروست. این مدل دارای رینگ های 16 اینچی RAYS با آلیاژ فورج بوده تا مجموعا 3.2 کیلوگرم از وزن این خودرو کاسته شود. مزدا همچنین سیستم ترمز برمبو با دیسک های ترمز خنک شونده و کالیپر چهار پیستونه را برای این خودرو نصب کرده که تم مشکی رنگ و نوشته آبی رنگ دارند.

کابین مزدا میاتا MX-5 2022

همانطور که از نام نسخه 990S می توان حدس زد، این خودرو وزنی معادل 990 کیلوگرم دارد که تنها 30 کیلوگرم از خودرو میاتا MX-5 مدل 1989 سنگین تر است. این نسخه 990S بر پایه مدل S مزدا میاتا 2022 توسعه یافته که دارای جعبه دنده شش سرعته دستیست؛ با این تفاوت که بروزرسانی هایی در دمپرها، کویل فنرها، جعبه فرمان برقی و پیشرانه این خودرو اعمال شده است.

کابین مزدا میاتا MX-5 2022

درون کابین نسخه 990S کف پایی ها ویژه به همراه تریم آبی/مشکی پیانویی در اطراف دریچه های سیستم تهویه دیده می شود. مزدا در ژاپن برچسب قیمت این نسخه را 25 هزار و 300 دلار اعلام کرده است.

مشخصات فنی مزدا میاتا MX-5 2022

مزدا نسخه استاندارد میاتا MX-5 2022 را با یک پیشرانه 1.5 لیتری به بازار عرضه می کند و نسخه گران قیمت تر RF را با پیشرانه 2 لیتری قدرتمندتر به فروش می رساند که هر دو دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک هستند. نسخه مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری قادر به تولید 131 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور بوده و نسخه دارای پیشرانه 2 لیتری قادر به تولید 181 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور است.

 

 

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟