اخبار خودرو جهان
با الگوبرداری از خودروهای دهه 60 میلادی طراحی شد

هرتان Grand Albaycin رودستری کلاسیک بر پایه مزدا میاتا

شنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هرتان گرند آلبایسین 2021

کمپانی هرتان یک خودروساز نوپا و تولید محدود اسپانیایی بوده که مهارت خاصی در تولید خودروهایی با تم کلاسیک بر پایه برخی از خودروهای مدرن سایر کمپانی های خودروسازی جهان دارد. این خودروساز اسپانیایی در جولای سال 2017 بود که با معرفی دو محصول با تم رترو استایل بر پایه دو خودرو کرایسلر PT کروزر و فیات دوکاتو توجه رسانه ها را به خود جلب کرد؛ حال هرتان محصول جدیدی را به نام Grand Albaycin 2021 رونمایی کرده که این بار مزدا MX-5 به عنوان خودروی پایه این پروژه انتخاب شده است.

به گزارش خودرونویس، هرتان گرند آلبایسین 2021 در واقع یک رودستر با تم کلاسیک بر پایه نسل فعلی مزدا MX-5 میاتا RF توسعه یافته است. شرکت هرتان بیان کرده که این شرکت از مزدا برای تولید 30 نسخه مجزا از گرند آبلایسین در سال 2021 مجوز گرفته است. مشتریان قادر هستند که این خودرو را در دو نوع هریتیج یا Bespoke سفارش دهند که نسخه اول تمی کلاسیک داشته و مدل دومی دارای دیزاینی اسپرت تر و جذاب تر است.

نمای عقب هرتان گرند آلبایسین 2021

ایده اصلی پشت طراحی هرتان گرند آلبایسین

فکر و ایده اصلی پشت طراحی گرند آلبایسین 2021، ترکیب طراحی کلاسیک و رترو استایل با سخت افزار مدرن بوده که این امر با استفاده از پلتفرم و ساختار مزدا میادا نسل ND محقق شده است. هرتان اظهار نکرده که در طراحی این خودرو از محصولات چه دوره ای الهام گرفته؛ ولی به خوبی می توان حال و هوای خودروهای رودستر دهه 1960 میلادی را در دیزاین هرتان گرند آلبایسین مشاهده کرد. سبک طراحی گلگیرها و آرک چرخ ها، نحوه طراحی پروفیل جلو و استفاده از چراغ های دایره ای شکل و همچنین استفاده از جلوپنجره به نسبت باریک عمودی یاد خودروهای دهه 60 میلادی مانند آستین Healey Sprite یا MG MGA را در یاد ما زنده می کند.

همچنین هماهنگی خوبی میان سبک طراحی جلو و عقب این خودرو دیده می شود و مشخص است که طراحی پروفیل عقب نیز به نوعی یادآور خودروهای کلاسیک شش دهه پیش اروپایی است.

کابین هرتان گرند آلبایسین 2021

مشخصات فنی هرتان گرند آلبایسین

شرکت هرتان با افتخار بیان کرده که گرند آلبایسین از پیشرانه مزدا استفاده کرده است. به عبارت دیگر این رودستر کلاسیک استایل همان پیشرانه 1.5 لیتری و 2 لیتری مزدا میاتا MX-5 را بدون هیچ تغییری در زیر کاپوت خود جا داده است. نمونه 1.5 لیتری این پیشرانه قادر به تولید 132 اسب بخار قدرت و نسخه 2 لیتری آن قادر به تولید 184 اسب بخار قدرت است. در حالی که بیشینه قدرت تولیدی این دو پیشرانه نسبت به نمونه های نصب شده روی مزدا میاتا MX-5 هیچ تغییری نداشته اند، ولی تعداد خروجی های اگزوز هرتان گرند آلبایسین به چهار عدد افزایش یافته اند.

هرتان گرند آلبایسین 2021

چهار خروجی اگزوز معمولا برای خودروهایی با قدرت تولیدی بیش از 300 اسب بخار در نظر گرفته می شود؛ حال این خودرو که کمتر از 200 اسب بخار قدرت دارد، یک خروجی اگزوز هم برای آن کفایت می کرد!

 

سخن پایانی

متاسفانه هرتان در این لحظه تصاویر محدودی را از این رودستر رترو استایل منتشر کرده، ولی امیدواریم که طی روزهای آتی تصاویر بیشتری از آن پخش شود. این خودروساز اسپانیایی در این لحظه قیمت این رودستر جذاب را اعلام نکرده، ولی ظاهرا قصد دارد که آن را در آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا، روسیه و امارات متحده عربی به فروش برساند. هم اکنون پیش فروش این رودستر تولید محدود کلاسیک استایل آغاز شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟