اخبار خودرو جهان
هنوز نفس می‌ کشیم!

معرفی بهترین خودروهای دیفرانسیل عقب 2020

سه شنبه - ۱ مهر ۱۳۹۹
خواندن 15 دقیقه
فورد موستانگ 2020

خودروهای دیفرانسیل عقب بسیار در جهانی که اتومبیل‌های دیفرانسیل جلو برای کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های ساخت تولید شده و گاهی هم آنها را به سیستم چهار چرخ محرک مجهز می‌کنند بسیار جالب توجه هستند. البته یافتن خودروهای دیفرانسیل عقب و خریداری آنها بسیار دشوار شده است. البته اگر اهل جستجو بوده و در میان برخی از اتومبیل‌های اسپرت و لوکس بازار کمی گشت بزنید؛ قطعاً تعدادی از خودروهای دیفرانسیل عقب را پیدا خواهید کرد. ولی اکنون نیازی به این کار ندارید؛ چون ما کار شما را آسان کرده و در لیست مزبور 16 اتومبیل دیفرانسیل عقبِ برتر در سال 2020 را به شما معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خودرونویس، برای تجربه رانندگی لذت بخش با اتومبیل‌های دیفرانسیل عقب باید شما هم فعالیت قابل توجهی داشته باشید. دیفرانسیل عقب‌ها به دلیل تغییرات دینامیکی و استفاده از سیستم دیفرانسیل عقب، نسبت وزن متفاوتی در مقایسه با سایر خودروها داشته و به همین دلیل هم معمولاً دارای شتاب و هندلینگ بهتری نسبت به خودروهای دیفرانسیل جلو هستند.

خودروهای لیست ما براساس امکانات، عملکرد، کیفیت، ایمنی و قابل اعتماد بودن انتخاب شده‌اند. البته امتیازات ذکر شده برای هر خودرو، مطابق با اطلاعات روز بوده و با انتشار داده‌های جدید احتمال تغییر در امتیازات لیست مزبور وجود دارد.

 

جنسیس G90 مدل 2020

امتیاز: 8.4 از 10 / قیمت: 72200 دلار

جنسیس G90

جنسیس G90 اتومبیلی ارزشمند و کامل بوده و به عنوان یکی از رقابتی‌ترین خودروهای موجود در کلاس اتومبیل‌های لوکس و بزرگ بازارِ جهانی در لیست ما حضور دارد. در این محصول از پیشرانه V6 و مجهز به توئین توربو در نسخه پایه استفاده شده و در صورت پرداخت مبلغ بیشتر امکان برخورداری از موتور V8 وجود خواهد داشت. هر دو نسخه یادشده شتاب و قدرت مناسبی دارند. علاوه بر این جنسیس G90 هندلینگ مناسبی داشته و رانندگی با آن بسیار راحت و لذت بخش خواهد بود.

جنسیس G90 به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز بوده و می‌توان سیستم سرگرمی، ناوبری، شارژر بی‌سیم و… آن را با استفاده از صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی کنترل کرد. تمام امکانات مزبور در نمونه پایه و استاندارد جنسیس G90 یافت شده و علاوه بر آن این اتومبیل از امکانات و ابزارهای ایمنی بروز و کارآمد استفاده می‌کند.

 

مزدا MX-5 میاتا مدل 2020

امتیاز: 8.4 از 10 / قیمت: 26580 دلار

مزدا MX-5 میاتا

مزدا MX-5 میاتا اتومبیلی اسپرت، دیفرانسیل عقب و ارزان قیمت است. با خریداری این اتومبیل می‌توانید از رانندگی بر پشت فرمان میاتا به عنوان یک رودستر زیبا و به همراه دو صندلی، پیشرانه‌ای چهار سیلندر و هندلینگی فوق العاده لذت ببرید. همچنین مزدا MX-5 به شکل استاندارد از گیربکس دستی برخوردار بوده و به همین خاطر رانندگی با آن تجربۀ بسیار لذت بخشی خواهد بود.

مدل 2020 میاتا به تعداد کمی از امکانات استاندارد و جدید ایمنی مجهز شده است. سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی اختیاری بوده و باید بابت آنها مبلغِ جداگانه‌ای پرداخت کرد. کابین بسیار ساده بوده و صفحه نمایشی لمسی و 7 اینچی با تعداد کمی از امکانات ساده و البته بروز از شما میزبانی خواهد کرد. می‌توان میاتا را با سقف تاشو سفارش داد؛ اما این تنها یک آپشن ساده بوده و تغییر شگرفی ایجاد نمی‌کند.

 

کیا استینگر مدل 2020

امتیاز: 8.5 از 10 / قیمت: 33090

کیا استینگر

تجربۀ رانندگی با کیا استینگر در مجموع بسیار لذت بخش بوده و این اتومبیل ارزش بسیار بالایی دارد. اما استینگر اشکالات کوچکی مانند میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت به مقداری پایین‌تر از حد متوسط داشته و با این وجود ما نام استینگر را به عنوان اتومبیلی لوکس و کوچک در لیست بهترین دیفرانسیل عقب‌های 2020 قرار داده‌ایم. نمونه استاندارد استینگر به پیشرانه چهار سیلندر توربو مجهز شده و امکان سفارش موتور V6 توئین توربو برای استینگر 2020 وجود دارد.

محیط داخلی استینگر بسیار لوکس و راحت بوده و می‌توان به سادگی صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی 7 اینچی آن را به همراه اندروید اتو، اپل کارپلی، شارژر بی‌سیم، گرمکن صندلی‌ها و… کنترل کرد. استینگر به دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، سیستم نظارت بر نقاط کور و هشدار عبور وسایل نقلیه در عقب خودرو و… مجهز شده است.

 

جنسیس G80 مدل 2020

امتیاز: 8.6 از 10 / قیمت: 42550 دلار

جنسیس G80

حالا که به اتومبیل‌های لوکس و سایز متوسط رسیدیم؛ به سختی می‌توان جنسیس G80 را نادیده گرفت. این اتومبیل در لیست ما حضور داشته و قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای خرید اتومبیلی دیفرانسیل عقب است. رانندگی با جنسیس G80 بسیار نرم و راحت بوده و امکان خرید آن با پیشرانه V6 و 3.8 لیتری در نسخه پایه و یا V6 توئین توربو و حتی موتوری V8 در نمونه‌های گران قیمت‌تر وجود دارد.

جنسیس G80 ظرفیت حمل پنج سرنشین را داشته و روکش چرمی به صورت استاندارد برروی صندلی‌های آن قرار دارد. در محیط داخلی این اتومبیل شاهد استفاده از صفحه نمایشی 8 اینچی، سیستم ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو هستیم. با ارتقاء و انتخاب نسخه‌های گران قیمت‌تر G80 سطح امکاناتِ لوکس و قابلیت‌های فنی آن افزایش پیدا خواهد کرد. این اتومبیل گزینه‌ای ارزشمند در بین محصولاتِ برند جنسیس است.

 

ب ام و سری 5 مدل 2020

امتیاز: 8.6 از 10 / قیمت: 53900 دلار

ب ام و سری 5

در میان اتومبیل‌های لوکس و سایز متوسط گزینه‌های بسیار خوبی وجود داشته و سری 5 از محصولات کمپانی ب ام و را باید یکی از بهترین‌های این کلاس دانست. نسخه استاندارد این اتومبیل به پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده و نسخه‌های بالاتر آن در انواع مختلفی نظیرِ سری 5 پلاگین هیبرید عرضه شده و امکان خرید نسخه V8 سری 5 نیز وجود دارد. البته برخی از موارد یادشده چهار چرخ محرک بوده و باید با دیفرانسیل عقب خداحافظی کنید.

سری 5 نسبت به رقبای خود جادارتر بوده و به صفحه نمایشی 10.2 اینچی با امکان استفاده از اپل کارپلی مجهز شده و علاوه بر آن لیستی بلند بالا از تجهیزات استاندارد ایمنی و فعال برای ب ام و سری 5 در نظر گرفته شده است.

 

مرسدس ‌بنز SL مدل 2020

امتیاز: 8.6 از 10 / قیمت: 91000 دلار

مرسدس بنز SL

اگر بدنبال تجربه‌ای ایده‌آل از سواری برروی رودستری لوکس و اسپرت هستید؛ مرسدس بنز SL گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. مرسدس بنز SL دارای سقف تاشو فلزی بوده و بسیار قدرتمند است. در نمونه‌ای از SL پیشرانه 3 لیتری V6 و مجهز به توئین توربو استفاد شده است. نسخه دیگری از SL هم از وجود پیشرانه 4.7 لیتری V8 و مجهز به توئین توربو بهره می‌برد.

در SL با ویژگی‌های فنی و امکاناتی لوکس مواجه می‌شوید. در نمونه پایه این محصول صفحه نمایش 8 اینچی و سیستم اطلاعات و سرگرمی مناسبی برای اکثر خریداران وجود دارد. در این خودرو می‌توان از ناوبری، اپل کارپلی، اندروید اتو، دوربین دید عقب، سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده و سیستم امنیتی دیسترونیک یا Pre-Safe (آماده سازی خودرو قبل از برخورد) و… بهره‌مند شد.

 

تویوتا سوپرا مدل 2020

امتیاز: 8.6 از 10 / قیمت: 49990 دلار

تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا در سال 2020 و پس از وقفه‌ای طولانی بازگشت. این بار سوپرا در کلاس اتومبیل‌های لوکس و اسپرت قرار گرفته است. سوپرا کوپه‌ای پرخاشگر نیست؛ ولی در عین حال دوست داشتنی بوده و کمپانی تویوتا در زیر کاپوت آن از موتور شش سیلندر خطی و 3 لیتری توربوشارژ استفاده کرده است. سوپرا هندلینگی فوق‌العاده و جذاب داشته و نسبت به سایر رقبای خود عملکردی متفاوت دارد. خلاصه بگوئیم؛ سوپرا اتومبیلی بسیار سرگرم کننده است!

نسخه پایه سوپرا دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی، بلوتوث و دوربین دید عقب بوده و در مقایسه با بسیاری از رقبای خود در این کلاس، امکانات مزبور را باید ویژگی‌های کمی دانست؛ ولی تویوتا تعداد زیادی از آپشن‌های ایمنی فعال را برای سوپرا در نظر گرفته و به این وسیله ضعف‌های سوپرا را پوشش داده است.

 

جنسیس G70 مدل 2020

امتیاز: 8.8 از 10 / قیمت: 35450 دلار

جنسیس G70

جنسیس G70 اتومبیلی جذاب و در عین حال ارزان قیمت از برند لوکس کمپانی هیوندای است. این سدان لوکس و کوچک است؛ اما قدرت فراوانی دارد. جنسیس G70 باید در برخی از حوزه‌ها پیشرفت‌هایی داشته باشد؛ اما عملکرد و قابلیت‌های قابل ستایشی داشته و می‌توان از ضعف‌های آن گذشت. فضای سرنشینان عقب و صندوق عقب بسیار تنگ و کوچک بوده و مدل پایه آن که از پیشرانه چهار سیلندر توربو برخوردار است؛ بیش از حد انتظار سوخت مصرف می‌کند. حالا اگر جنسیس G70 دیفرانسیل عقب را با پیشرانه 3.3 لیتری V6 توئین‌توربو سفارش دهیم تا ضعف پیشرانه چهار سیلندر آن ما را آزار ندهد؛ باید 10 هزار دلار بیشتر از مبلغ ذکر شده در بالا هزینه کرد! درست همین جا است که G70 دیگر جذابیتی برای خریدار نخواهد داشت.

در کابین G70 می‌توان از امکاناتی مانند صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، اندروید اتو، اپل کارپلی، دوربین دید عقب و اغلب آپشن‌های ایمنی استاندارد و فعال و چیزهایی که به طور معمول در اکثر خودروهای لوکس در این بازه قیمتی وجود دارند؛ استفاده کرده و لذت ببرید.

 

لکسوس LC مدل 2020

امتیاز: 8.8 از 10 / قیمت: 92950 دلار

لکسوس LC

اگر شما فکر می‌کنید که لکسوس معمولاً خودروهای بسیار زیبایی تولید کرده و خیلی به عملکرد فنی محصولات خود توجه نمی‌کند؛ شاید لکسوس LC کمی به شما کمک کرده و تصور شما از برند لکسوس را کمی تغییر دهد. این کوپۀ لوکس درست به اندازه ظرافت و زیبایی خارق‌العاده خود با برخورداری از پیشرانه 5 لیتری V8 و یا 3.5 لیتری V6 هیبریدی از شما دلبری خواهد کرد. این خودرو یک کوپۀ 2+2 بوده و این یعنی شما می‌توانید مسافران خود را در فضایی تنگ قرار داده و آنها را حمل کنید. البته از این فضا معمولاً برای قرار گرفتن نوزادان و کودکان استفاده می‌شود.

در کابین LC از صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی استفاده شده و می‌توان از امکاناتی نظیر اپل کارپلی، دستیار آمازون الکسا، نقطۀ اتصال بی‌سیم، ناوبری، دوربین دید عقب و مجموعه‌ای از آپشن‌های ایمنی فعال بهره برد.

 

فورد موستانگ مدل 2020

امتیاز: 8.8 از 10 / قیمت: 26670 دلار

فورد موستانگ 2020

در حال حاضر فورد موستانگ را باید یکی از بهترین اتومبیل های اسپرت در جهان دانست. این خودرو محصولی سرگرم کننده بوده و یکی از مقرون به صرفه‌ترین اتومبیل‌های دیفرانسیل عقبِ موجود در بازار است. رانندگی با موستانگ بسیار مهیج و در عین حال آسان بوده و محبوبیت طولانی مدت این اتومبیل در میان علاقه‌مندان به خودرو، قطعاً به شما برای رسیدن به درک بهتری از موستانگ کمک خواهد کرد. نسخۀ پایه موستانگ از پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ برخوردار است. اگر بدنبال پیشرانه‌های سنتی آمریکایی برای اتومبیل عضلانی خود هستید؛ می‌توانید در زیر کاپوت فورد موستانگ از پیشرانه V8 استفاده کرده و لذت ببرید.

در داخل این کوپه (یا در صورت سفارش شما، یک خودروی کانورتیبل) چهار صندلی قرار گرفته است. صندلی‌های عقب برای حمل سرنشینان به مدتی طولانی طراحی نشده‌اند. سیستم سرگرمی حساس به صدای (فعال شدن با صدا) فورد به شکل استاندارد در موستانگ وجود داشته و می‌توان از صفحه نمایش 8 اینچی لمسی و ارتقاء یافته آن استفاده کرد. علاوه بر این، دوربین دید عقب و مجموعۀ تنظیمات ایمنی MyKey فورد در مدل موستانگ از شما میزبانی خواهند کرد.

 

تسلا مدل 3 مدل 2020

امتیاز: 8.8 از 10 / قیمت: 39990 دلار

تسلا مدل 3

تسلا مدل 3 اتومبیلی الکتریکی و لوکس بوده و این خودرو شتاب سریع و هندلینگی خارق‌العاده دارد. اگر قبلاً با محصولات تسلا رانندگی نکرده باشید؛ شاید راه اندازی سیستم اطلاعات و سرگرمی آن کمی برای شما دشوار باشد؛ اما ارزش تلاش کردن را دارد! تسلا ارقام و یا میزان قدرت این اتومبیل به اسب‌بخار را به طور دقیق اعلام نکرده است؛ اما مدل پایه و استاندارد Range Plus با یکبار شارژ کامل 402 کیلومتر مسافت را طی کرده و شتاب صفر تا 100 آن 5.3 ثانیه است.

در داخل این محصول پنج صندلی راحت قرار گرفته‌ و صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی تسلا مدل 3 با اندازه 15 اینچ از شما میزبانی خواهد کرد. با استفاده از صفحه نمایش مزبور می‌توان خودرو را کنترل کرد و از بلوتوث و ناوبری آن به شکل استاندارد بهره برد. تسلا مدل 3 به مجموعه‌ای از آپشن‌های کامل و فعال ایمنی و همچنین سیستم کمک راننده مجهز شده است.

 

پورشه 911 مدل 2020

امتیاز: 8.8 از 10 / قیمت: 97400 دلار

پورشه 911

حتی اگر اتومبیل‌های لوکس واقعاً نیازی به پیشرفت نداشته باشند؛ پورشه مدل 911 را رها نکرده و در سال 2020 دوباره دستی به سر و روی آن کشیده است. البته 911 ایراداتی هم دارد؛ به عنوان مثال کابین آرامِ این محصول به سختی دو سرنشین عقب را در خود جای داده و فضای کمی برای قرار دادن چمدان‌ها وجود دارد. علاوه بر این به نظر می‌رسد که برخی از رقبای 911 دارای طراحی و سطح امکانات بهتری نسبت به آن هستند. ولی پیشرانه شش سیلندر و توئین توربو 911 در نسخه پایه، به همراه هندلینگ بسیار عالی این اتومبیل؛ روی مشکلات جزئی آن سرپوش می‌گذارد. اگر پیشرانه مزبور را انتخاب نکردید؛ گزینه‌های فراوان دیگری مانند نسخه قدرتمندتری در نمونه پایه، بدنه performance و تعداد زیادی از بسته‌های فنی و… را می‌توان در اختیار داشت.

یک صفحه نمایش لمسی 10.9 اینچی، اپل کارپلی، ناوبری و نقطه اتصال بی‌سیم به صورت استاندارد در پورشه 911 وجود دارند. همچنین از جملۀ امکانات ایمنی 911 باید به دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، هشدار برخورد با جلو، ترمز اضطراری و خودکار، سیستم تشخیص عابر پیاده و… اشاره کرد.

 

پورشه کیمن مدل 2020

امتیاز: 8.8 از 10 / قیمت: 57500 دلار

پورشه کیمن

پورشه کیمن یکی از صدرنشین‌های موجود در میان اتومبیل‌های لوکس و اسپرت بوده و محصولی بزرگ و دیفرانسیل عقب با ایراداتی ناچیز است. این کوپۀ سریع دو سرنشین را حمل کرده و در نسخه پایه از موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند. البته موتوری چهار سیلندر و توربو با حجمی بیشتر و همچنین دو پیشرانه شش سیلندر را می‌توان برای پورشه کایمن سفارش داد. در این اتومبیل از جعبه دنده شش سرعتۀ دستی یا هفت سرعتۀ دو کلاچۀ اتوماتیک استفاده شده است.

در محیط داخلی این محصول به لطف صفحه نمایش لمسی 7 اینچی می‌توان به آسانی سیستم اطلاعات و سرگرمی پورشه را مدیریت کرد. علاوه بر آن دوربین دید عقب و سنسورهای پارک جلو و عقب به شما در هنگام رانندگی با کایمن کمک خواهند کرد. راه‌های بسیاری برای سفارشی‌سازی کایمن و فضای داخلی آن وجود دارد؛ بنابراین می‌توان با صرف هزینه‌های بیشتر، امکانات و ویژگی‌های بهتری را برای کایمن در انتخاب کرد؛ در غیر این صورت شما باید فقط کایمن را برانید و از رانندگی با آن لذت ببرید.

 

شورولت کوروت مدل 2020

امتیاز: 8.9 از 10 / قیمت: 58900 دلار

شورولت کوروت C8

شورولت کوروت که به طور کامل دستی به سر و روی آن کشیده شده؛ در بین اتومبیل‌های لوکس و اسپرت بازار قرار گرفته است. نمونه پایه کوروت از پیشرانه 6.2 لیتری V8 استفاده کرده و هندلینگ بسیار خوبی دارد. اگر چه نسخه مزبور بسیار خوب و ایده‌آل است؛ اما شورلت نسخه‌های بهتری از کوروت هم ساخته و عملکرد آن را بهبود بخشیده است.

کوروت دو صندلی داشته و به صورت کوپه و کانورتیبل عرضه می‌شود. کابین جادار و سهولت استفاده از دکمه‌ها و نمایشگر توسط راننده از دیگر ویژگی‌های کوروت است. در این محصول می‌توان از صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، نمایشگر 12 اینچی آمپر و اطلاعات خودرو با قابلیت شخصی‌سازی، اندروید اتو، اپل کارپلی، سنسور پارک عقب و سیستم ایمنی Teen Driver استفاده کرد.

 

پورشه باکستر مدل 2020

امتیاز: 9 از 10 / قیمت: 59600 دلار

پورشه باکستر

پورشه باکستر اتومبیلی لوکس، بزرگ و اسپرت بوده و همیشه به عنوان یکی از بزرگانِ دیفرانسیل عقب در بازارهای جهانی حضور داشته است. مدل پایه باکستر که نسبتاً ارزان قیمت است؛ از توان پیشرانه‌ای چهار سیلندر و توربوشارژ استفاده کرده و قدرت مناسبی در اختیار این کانورتیبل چموش قرار می‌دهد. اگر پیشرانه مزبور رضایت شما را به همراه نداشته باشد؛ پورشه به شما امکان تجهیز باکستر با موتورهای قدرتمندتر را داده و می‌توانید آنها را سفارش دهید.

باکستر به صندلی‌های اسپرت و استاندارد، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب و سنسور پارک جلو و عقب مجهز شده است. امکانات لوکس و فنی بیشتری را می‌توان به باکستر افزود؛ اما برای برخورداری از آنها باید پول بیشتری به کمپانی پورشه پرداخت کنید.

 

مرسدس بنز S-Class مدل 2020

امتیاز: 9.1 از 10 / قیمت: 94250 دلار

مرسدس بنز S کلاس کوپه

مرسدس بنز S کلاس اتومبیلی فوق‌العاده لوکس، راحت، مجلل و قدرتمند بوده و در انواع کوپه، سدان و کانورتیبل (کابریولت) به تولید می‌رسد. سیستم دیفرانسیل عقب این خودرو به همراه موتوری V6 و توئین توربو در مدل پایه عرضه شده و عملکردی خیره کننده را به نمایش می‌گذارد.

در داخل کابین این محصول، شاهد طراحی زیبا، صفحه نمایش 12.3 اینچی اطلاعات و سرگرمی، اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری، شارژر بی‌سیم و تعداد زیادی از امکانات ایمنی به شکل استاندارد هستیم. صندلی‌ها به خوبی میزبان شما بوده و بسیار راحت هستند. امسال صندلی‌های جلوی مدل‌های کوپه و کانورتیبل S کلاس به شکل استاندارد به ماساژورهای جدیدی مجهز شده‌اند.

 

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟