اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 4.8 لیتری قدیمی ب ام و

مورگان پلاس 8 GTR معرفی شد

شنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مورگان پلاس 8 GTR

در راستای اسکچ طراحی که مورگان در ماه فوریه به عنوان تیزر منتشر کرده بود، حال این برند کهنه کار انگلیسی خودروی پلاس 8 GTR را معرفی کرده است. قرار است که تنها 9 دستگاه از این خودرو تولید شود که اولین نمونه آن از خط تولید خارج شده که بدنه ای به رنگ آبی یاس مارینا دارد. این خودروی رترو استایل اسپرت به پیشرانه N62 ب ام و مجهز شده که یک نیروگاه هشت سیلندر تنفس طبیعی بوده که ب ام و سالها قبل روی محصولات خود از آن استفاده می کرد.

به گزارش خودرونویس، کد دقیقا این پیشرانه N62B48 بوده که یک نیروگاه 4.8 لیتری هشت سیلندر V شکل بوده که روی خودروهایی مانند X5 4.8i، 4.8iS در نسل دوم این اسیووی با کد اتاق E70 نصب شده بودند. این پیشرانه هشت سیلندر در مورگان پلاس 8 GTR قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت بوده که 20 اسب بخاری نسبت به نمونه نصب شده روی ب ام و X5 4.8iS قدرتمندتر شده است. همچنین این پیشرانه از نمونه های نصب شده روی ب ام و 550i/650i/750i تولید شده در اواسط دهه 2000 که قادر به تولید 362 اسب بخار قدرت بودند هم توان بیشتری تولید می کند.

مورگان پلاس 8 GTR

رنگ انتخاب شده برای بدنه به مورگان پلاس 8 Big Blue مسابقه ای در دهه 1990 میلادی اشاره دارد. هشت نسخه دیگر مورگان 8 پلاس GTR قرار است که تا پایان دسامبر و نهایتا ژانویه 2022 به مالکین خود تحویل داده شوند. مورگان اظهار کرده که هر یک از مشتریان این فرصت را دراد که با تیم طراحی مورگان همکاری داشته باشند تا خودروی پلاس 8 خود را شخصی سازی کند. پنج دستگاه از 9 دستگاه تولیدی به بازارهای خارج انگلیس فروخته شده اند و چهار دستگاه داخل بریتانیا باقی مانده اند. مشتریان می توانند مورگان پلاس 8 GTR را با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک به صورت چپ فرمان یا راست فرمان سفارش دهند.

مورگان پلاس 8 GTR

به لطف این پیشرانه بروزرسانی شده و همچنین دو خروجی اگزوز جدید نه تنها توان پیشرانه افزایش یافته، بلکه پاسخ پیشرانه نسبت به فشردن پدال گاز نیز نسبت به مورگان پلاس 8 قدیمی بهبود یافته است. یکی از المان های کلاسیک این خودرو رینگ های سنترلاک با دیزاین پنج پره هستند که به مورگان پلاس 8 مسابقه ای در دهه 90 میلادی اشاره دارند و خط شخصیت بدنه و سبک طراحی گلگیرها نیز که دهه هاست روی محصولات مورگان با کمی تغییر حفظ شده است.

کابین مورگان پلاس 8 GTR

سخن پایانی

مورگان پلاس 8 GTR تنها پروژه عجیب مورگان در سال 2021 نبود، بلکه این شرکت مدتی پیش پلاس 4 CX-T را با ارتفاع بیشتر نسبت به مدل استاندارد معرفی کرد تا بتوان با محصولات مورگان مقداری ماجراجویی و بیراهه نوردی را هم تجربه کرد.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟