اخبار خودرو جهان
همزاد نسل دوم رنو کپچر

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX جدید فاش شد

سه شنبه - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
میتسوبیشی ASX 2023 مشخصات فنی

نسل فعلی میتسوبیشی ASX از سال 2010 در حال عرضه به بازارهای جهانی بوده و یکی از قدیمی ترین خودروهای در حال عرضه به بازار است. خوشبختانه مدتیست که میتسوبیشی به فکر تغییر نسل ASX افتاده و قصد دارد یک بروزرسانی اساسی را در نسل جدید این خودرو اعمال کند. میتسوبیشی اظهار کرده که نسل جدید ASX قرار است از اوایل سال 2023 به بازار جهانی عرضه شود. با توجه به اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی، قرار است که نسل جدید میتسوبیشی ASX که همزاد رنو کپچر هم محسوب می شود توسط رنو در کارخانه Valladolid اسپانیا تولید شود.

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2023

به گزارش خودرونویس، حال که در آستانه رونمایی نسل جدید میتسوبیشی ASX هستیم، بازوی استرالیایی این شرکت مجبور به انتشار مشخصات فنی این خودرو شد. اعداد و ارقام اعلام شده و مشخصات فنی نسل جدید میتسوبیشی ASX برای همه ما آشناست. چراکه این خودرو دقیقا همزاد نسل دوم رنو کپچر بوده که از سال 2019 در حال عرضه به بازار جهانیست. نسخه پایه میتسوبیشی ASX 2023 دارای یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری توربوشارژ با 91 اسب بخار قدرت است. این همان پیشرانه ای بوده که روی محصولات داچیا و رنو هم نصب شده و برای انتقال قدرت با یک گیربکس شش سرعته دنده ای کوپل شده است.

میتسوبیشی ASX 2023 مشخصات فنی

اما میتسوبیشی ASX را با پیشرانه 1.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هم می توان سفارش داد. این پیشرانه قادر به تولید 140 اسب بخار قدرت در صورت تجهیز به گیربکس شش سرعته دستی و همچنین قادر به تولید 158 اسب بخار قدرت در صورت تجهیز به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه است. البته یک نسخه هیبریدی هم برای میتسوبیشی ASX 2023 توسعه داده شده که دارای یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکیست که روی هم رفته قادر به تولید 145 اسب بخار قدرت هستند.

میتسوبیشی ASX 2023 مشخصات فنی

قدرتمندترین نسخه میتسوبیشی ASX هم به یک پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز شده است. این پیشرانه پلاگین هیبریدی متشکل از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و یک جفت موتور برقیست که روی هم رفته 160 اسب بخار قدرت را تولید می کنند. نسخه هیبریدی معمولی میتسوبیشی ASX دارای یک باتری 1.3 کیلووات ساعتیست. اما این نسخه پلاگین هیبریدی برای افزایش مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی دارای یک باتری 10.5 کیلووات ساعتیست. تمامی این موتورها با رنو کپچر نسل دوم یکسان بوده و میتسوبیشی هم مانند رنو قصد عرضه موتور دیزلی برای نسل جدید ASX ندارد.

میتسوبیشی ASX 2023 مشخصات فنی

با توجه به سابقه حضور محصولات میتسوبیشی در ایران و همچنین فعالیت نماینده این شرکت یعنی آرین پارس موتور، میتسوبیشی ASX یکی از گزینه های مناسب واردات خودرو به بازار ایران محسوب می شود.

میتسوبیشی علاوه بر تغییر نسل ASX قصد دارد که نسل جدید کلت Colt را هم که همان رنو کلیو تغییر شکل یافته بوده در پاییز 2023 رونمایی کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟