تیونینگ
بدون آلایندگی به طبیعت بروید!

مرسدس بنز EQV کمپر Sortimo

یکشنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مرسدس بنز EQV کمپر

تا به امروز عمده کمپرهای تولید شده بر پایه خودروهای بنزینی یا دیزلی توسعه یافته بودند؛ ولی با توجه به خودروهای الکتریکی تولید شده در مدت اخیر، کمپرهای جذابی بر پایه این خودروهای پاک توسعه یافته اند. یکی از ون های الکتریکی جذاب که پایه و اساس بسیار خوبی برای توسعه کمپر دارد، مرسدس بنز EQV بوده که به تازگی توسط کمپانی سوئیس Sortimo Walter Ruegg به کمپر تبدیل شده است. بدین ترتیب مشتریان بدون ذره ای آلایندگی می توانند با این خودرو به دامان طبیعت سفر کنند!

امکانات مرسدس بنز EQV کمپر

به گزارش خودرونویس، ون مرسدس EQV همزاد الکتریکی مرسدس بنز V کلاس است. شرکت Sortimo بروزرسانی های مختلف ماژولاری برای تبدیل این ون الکتریکی به یک کمپر کامپکت انجام داده است. در این راستا سقفی بازشونده به صورت پاپ آب با پنل های سولار خورشیدی برای این خودرو نصب شده که دارای خروجی 400 واتی برای شارژ باتری استارتر و باتری تعبیه شده برای فعالیت لوازم الکترونیکی داخل کابین است.

کابین مرسدس بنز EQV کمپر

همچنین در حین باز شدن سقف پاپ آپ، ارتفاع سقف درون کابین بیشتر شده و راحت تر می توان درون کابین ایستاد؛ ضمن اینکه فضای خواب برای دو نفر در حین باز شدن سقف و چادر پاپ آپ سقفی فراهم می شود. در قسمت پایینی کابینی یک یک تخت دو نفره تاشو تعبیه شده که هنگامی که باز شود، تمام عرض کابین را در بر می گیرد. کمپر الکتریکی Sortimo که بر پایه ون مرسدس EQV توسعه یافته دارای آشپزخانه با سینک ظرفشویی، اجاق گاز دو شعله، یخچال و کابینت است.

نمای عقب مرسدس بنز EQV کمپر

مشخصات مرسدس بنز EQV کمپر

در این لحظه مطلبی در خصوص میزان اضافه وزن ناشی از نصب این تجهیزات روی مرسدس بنز EQV اعلام نشده؛ ولی یقینا مقداری روی مسافت قابل پیمایش این ون الکتریکی در حالت شارژ کامل تاثیر منفی گذاشته اند. در حال حاضر مرسدس بنز EQV در دو نسخه مختلف به بازار عرضه می شود. نسخه EQV 300 دارای یک پک باتری 90 کیلووات ساعتی بوده که در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی بین 326 تا 363 کیلومتر را تحت سیکل WLTP طی می کند.

شارژ مرسدس بنز EQV کمپر

نسخه EQV 250 هم از یک باتری 60 کیلووات ساعتی بهره گرفته که در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی بین 213 تا 236 کیلومتر را در حالت شارژ کامل طی می کند. هر دو نسخه در دو طول 5140 و 5370 میلی متری به بازار عرضه می شوند.

نمای جانبی مرسدس بنز EQV کمپر

مرسدس بنز EQV دارای یک سیستم رهیاب هوشمند بوده که دارای سیستم مدیریت هوشمند مسافت قابل پیمایش بوده و نباید نسبت به تمام شدن شارژ باتری در حین حرکت نگران بود. همچنین این خودرو از سیستم مالتی مدیا و سرگرمی پیشرفته مرسدس موسوم به MBUX نیز بهره می برد.

در حال حاضر قیمت کمپر Sortimo که بر پایه مرسدس بنز EQV توسعه یافته، اعلام نشده، ولی این ون در نسخه پایه قیمتی معادل 77 هزار دلار دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟