اخبار خودرو ایران
خانه سیار 55 هزار یورویی

ماشین فیات دوکاتو کمپر Yucon 54 B

پنجشنبه - ۹ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
نمای جانبی فیات دوکاتو کمپر پارسیان موتور

فیات دوکاتو یکی از محبوب ترین ون های فول سایز دنیا بوده که در ایران توسط شرکت پارسیان موتور به بازار عرضه می شود. البته این خودرو در برخی از بازارهای جهانی با نام رم پرومستر نیز عرضه می شود. ماشین فیات دوکاتو به دلیل ابعاد بزرگ، سقف بلند، عرض زیاد و فاصله بین دو محور زیاد بستر مناسبی برای کمپر دارد. شرکت Yucon در آلمان اقدام به تبدیل یک دستگاه فیات دوکاتو به یک کمپر کامل کرده و هر چیزی که در خانه خود دارید در این خودرو تعبیه شده است.

به گزارش خودرونویس، ابعاد فیات دوکاتو کمپر نسبت به خودروهای RV یا کمپرهای فول سایز کوچکتر بوده؛ ولی با وجود همین ابعاد کوچکتر شرکت Yucon موفق شده تقریبا هرچیزی که برای یک اقامت چند روزه در طبیعت را نیاز دارید را درون کابین این خودرو نصب کند. فیات دوکاتو نسخه های مختلفی دارد و این مدلی که به کمپر تبدیل شده دارای طولی معادل 5.41 متر است که خودروی بسیار مانورپذیری بوده و قادر به حرکت در تمامی معابر حتی خیابان های شهریست.

آشپزخانه فیات دوکاتو کمپر پارسیان موتور

نکته ای که در خصوص کابین فیات دوکاتو کمپر توجه ما را به خود جلب کرده که هرچند ابعاد کوچکی هم دارد، آشپزخانه کوچک اما قابل استفاده این خودرو بوده که فضای کافی برای آماده سازی غذا را داشته و درون آن یک اجاق خوراک پزی دو شعله و یک فر تعبیه شده است. همچنین یک یخچال فریزر 85 لیتری به همراه یک میز ناهارخوری برای 4 نفر بزرگسال درون کابین این فیات دوکاتو نصب شده است. یک تخت دو نفره بزرگ نیز در قسمت انتهایی کابین نصب شده که می توانید منظره زیبایی را از پنجره های بزرگ درب های دوتایی عقب تماشا کنید.

کابین فیات دوکاتو کمپر پارسیان موتور

مشخصات فیات دوکاتو کمپر Yucon

قلب تپنده فیات دوکاتو کمپر Yucon 54 B یک پیشرانه دیزلی بوده که قادر به تولید 180 اسب بخار قدرت است و به صورت آپشنال می توان برای آن یک مخزن گازوییل 90 لیتری نصب کرد. لازم به ذکر است که این فیات دوکاتو کمپر دارای یک مخزن 110 لیتری آب تازه و خوراکی، دو باتری AGM برای تامین انرژی در حین اقامت در طبیعت، یک مخزن 80 لیتری آب فاضلاب با امکان تخلیه ساده، سیستم گرمایش درجا در حین کمپینگ و یک فضای بار بسیار جادار است که می توان تا 800 کیلوگرم بار را درون آن قرار دارد.

تخت خواب فیات دوکاتو کمپر پارسیان موتور

البته یک پیشرانه ضعیف تر دیزلی 120 اسب بخاری هم برای این فیات دوکاتو کمپر در دسترس بوده که در صورت سفارش کمپر بر پایه این نسخه، قیمت کمپر دوکاتو Yucon 54 B معادل 49 هزار یورو خواهد بود. ولی در صورت سفارش این فیات دوکاتو کمپر با پیشرانه 180 اسب بخاری دیزلی قیمت آن چیزی معادل 55 هزار یورو خواهد بود.

عکس ماشین فیات دوکاتو کمپر

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟