اخبار خودرو جهان
همچنان دارای شاسی نردبانی و مستقل

مرسدس بنز EQG کانسپت رونمایی شد

دوشنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز EQG کانسپت

سرانجام زمان موعد فرا رسید. مرسدس بنز با سرعت در زمینه الکتریکی سازی و تولید خودروهای الکتریکی پیش می رود و آفرودر افسانه ای و شاخص G کلاس نیز از این قاعده جدا نیست. خودرویی که در تصویر می بینید در حال حاضر قابل خرید نیست، ولی تا حد زیاد به نمونه تولیدی نزدیک است. این خودرو مرسدس EQG کانسپت یا همان G کلاس الکتریکی بوده که یک نسخه نزدیک به تولید بوده و نشان دهنده این است که نسخه الکتریکی G کلاس یا همان EQG در زمان عرضه چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد.

به گزارش خودرونویس، خوشبختانه این خودرو تا حد زیادی مشابه با G کلاس اصلی طراحی شده و طرفداران خودروهای الکتریکی هم از این شباهت مدل EQG با G کلاس و آفرودی بودن استایل آن بسیار خوشحال خواهند شد. همچنان یک سازه نردبانی زیرساخت بدنه جعبه ای شکل EQG را تشکیل داده و یک سیستم تعلیق مستقل در جلو و اکسل یک تکه در عقب، زیربنای این خودرو را تشکیل داده اند. کابین همچنان ارتفاع زیادی داشته و یک زاپاس بند بزرگ در قسمت عقب این خودرو دیده می شود. دستگیره دربها همچنان برجسته بوده و چراغ هایی دایره ای شکل مسیر پیش را روشن می کنند. ولی با وجود این شباهت ها، حتی در نگاه اول نیز این خودرو را با G کلاس معمولی اشتباه نخواهید گرفت.

نمای عقب مرسدس بنز EQG کانسپت

طراحی ظاهری مرسدس بنز EQG کانسپت

کاملا واضح و مشخص بوده که مرسدس EQG از G کلاس متفاوت است. با توجه به اینکه دیگر پیشرانه ای در زیر کاپوت مرسدس EQG قرار ندارد، جلوپنجره برجسته و بزرگ G کلاس به یک پنل نورپردازی شده مشکی رنگ در EQG تبدیل شده است. درون این جلوپنجره المان های روشنایی مربع شکل آبی رنگی طراحی شده و در قسمت میانی نیز لوگوی مرسدس بنز به صورت سه بعدی و نورپردازی شده دیده می شود. یک نوار LED سفید رنگ نیز در اطراف این جلوپنجره طراحی شده است. همچنین درون چراغ های جلو نیز LEDهای روشنایی در روز به صورت دایره ای شکل طراحی شده اند.

نمای جانبی مرسدس بنز EQG کانسپت

در ادامه در پروفیل جانبی شاهد نورپردازی LED هستیم و این نوار روشنایی با نوار محافظ روی بدنه EQG مفهومی به صورت یکپارچه طراحی شده است. روی سقف صاف این خودرو نیز یک LED لایت بار نصب شده که فضای پیش روی خودرو را روشن می کند و در قسمت عقب هم یک نوار LED قرمز رنگ در قالب چراغ استاپ ترمز طراحی شده اند. این اسیووی آفرودی الکتریکی به رینگ های 22 اینچی مجهز شده اند که دیزاین آنها مشابه محصولات اواخر دهه 1990 مرسدس بنز طراحی شده است. در حالی که مرسدس بنز EQG مفهومی دارای زاپاس بند عقب است، یقینا این سوال برایتان ایجاد می شود که چراکه این زاپاس بند شبیه به تایر نیست. در واقع این یک محفظه قرار دادن اشیا و لوازم بوده که به دلیل اداین دین و شباهت به G کلاس سنتی طراحی شده و به جایی اینکه تایر درون آن باشد، وسایلی مانند کابل شارژ و شارژر درون آن قرار داده شده است.

نمای عقب مرسدس بنز EQG کانسپت

مشخصات فنی مرسدس بنز EQG

جدا از طراحی ظاهری، مشخصات فنی و قوای محرکه مرسدس بنز EQG نیز یقینا جذاب خواهد بود. ولی مرسدس در این لحظه اطلاعاتی در خصوص بیشینه توان تولیدی و مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل این اسیووی بیان نکرده است. ولی گفته شده که این EQG مفهومی از چهار موتور الکتریکی که نزدیک هر چرخ نصب شده اند، بهره برده است. هر موتور می تواند به صورت مجزا و جداگانه فعالیت داشته باشد تا شخصیت رانندگی منحصر به فردی به EQG داده شود. این خودرو به یک گیربکس دو سرعته مجهز شده که دارای دنده کراولر برای رانندگی در شرایط آفرودی سنگین و سخت است.

مرسدس بنز EQG کانسپت

سخن پایانی

با توجه به اینکه EQG یک کانسپت نزدیک به نمونه تولیدیست، تغییرات محدودی روی این خودرو برای تبدیل شدن به نسخه تولیدی اعمال می شود. در این لحظه زمان دقیقی برای رونمایی مدل تولیدی EQG اعلام نشده و مرسدس فعلا باید این روی اسیووی الکتریکی تست های متعددی در شرایط آب و هوایی و مسیرهای مختلف انجام دهد تا مشخص شود قابلیت های آن در مقایسه با G کلاس معمولی چگونه است.ن

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟