اخبار خودرو جهان
راه بقای تیونرها در عصر تولید خودروهای برقی

مرسدس بنز EQS تیونینگ برابوس

دوشنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز EQS تیونینگ برابوس

بسیاری بر این عقیده هستند که آینده برای تیونرها چندان روشن نیست. چراکه تولید خودروهای برقی و کنار گذاشتن خودروهای درونسوز بنزینی و دیزلی باعث می شود که تیونرها قدرت عمل چندانی در تقویت موتور نداشته باشند. چراکه ارتقا موتور برقی زمین تا آسمان با موتورهای احتراق داخلی تفاوت دارد. درحالیکه آینده برقی صنعت خودرو تمام تیونرها را نسبت به آینده شغلی خود نگران کرده بود، شرکت برابوس به خوبی نشان داد که یک شرکت تیونینگ خودرو چگونه می تواند در عصر تولید خودروهای برقی دوام بیاورد و در جدیدترین پروژه خود سدان برقی پرچمدار مرسدس یعنی مرسدس بنز EQS را تیونینگ کرده است.

به گزارش خودرونویس، برابوس برای مرسدس بنز EQS 450 یک کیت بدنه آیرودینامیک طراحی کرده که چندین مرتبه آن را در تونل باد تست کرده تا نصب آن موجب بهبود آیرودینامیک لوکس ترین سدان برقی مرسدس بنز شود. البته مرسدس بنز EQS با دارابودن ضریب درگ 0.20 خود در حالت استاندارد هم کمترین مقاومت هوا و بهترین آیرودینامیک را در بین تمامی خودروهای تولیدی دنیا دارد و برابوس با طراحی این کیت بدنه ویژه باز هم بهبود 7.2 درصدی در ضریب مقاومت هوای مرسدس EQS 450 اعمال کرده و آیرودینامیک این خودرو را دست نیافتنی کرده است.

مرسدس بنز EQS تیونینگ برابوس

ظاهر مرسدس بنز EQS تیونینگ برابوس

تمامی این قطعات کیت بدنه برابوس برای مرسدس بنز EQS 450 از فیبر کربن ساخته شده اند و پرداخت مات با براق دارند. یکی از اجزای این کیت بدنه منحرف کننده جریان هوا در قسمت جلوی قوس چرخ های عقب بوده که موجب بهینه سازی جریان هوا می شود. در قسمت جلو هم یک اسپلیتر جدید در زیر سپر مرسدس بنز EQS نصب شده و در عقب هم یک دیفیوزر میزان لیفت خودرو در سرعت های بالا را کاهش داده است. این کیت بدنه طراحی شده توسط برابوس برای مرسدس بنز EQS باعث شده که زمانی که خودرو بین سرعت 100 تا 140 کیلومتر بر ساعت حرکت کند تا 7 درصد مسافت قابل پیمایش این خودرو را به دلیل بهبود آیرودینامیک افزایش دهد.

مرسدس بنز EQS تیونینگ برابوس

یکی از بارزترین تغییر اعمال شده در مرسدس بنز EQS تیونینگ برابوس، نصب رینگ های مونوبلاک بوده که به صورت ویژه برای این خودرو طراحی شده اند و بین 20 تا 22 اینچ قطر دارند. در این تصاویر مرسدس بنز EQS با رینگ های 22 اینچی در تونل باد در حال تست قرار دارد که در اکسل جلو به تایرهای 255/35 و در اکسل عقب به تایرهای 295/30 مجهز شده است. به لطف بروزرسانی صورت گرفته در سیستم تعلیق بادی این خودرو، حدود 15 میلی متر فاصله مرسدس EQS در جلو و 20 میلی متر در اکسل عقب نسبت به سطح زمین کاهش یافته است.

مرسدس بنز EQS تیونینگ برابوس

برابوس راه های زیادی برای شخصی سازی فضای داخلی مرسدس بنز EQS دارد و همه نوع چرم و پوشش مخملی را می تواند برای قسمت های مختلف کابین و تودوزی این سدان برقی سوپرلوکس آلمانی اجرا کند. ضمن اینکه مشتری این حق انتخاب را دارد که برای مرسدس بنز EQS خود پدال های آلومینیومی یا فیبر کربنی را انتخاب کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟