اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین خودروی تاریخ مازراتی

تیزر مازراتی گرنتوریسمو فولگوری Folgore  برقی منتشر شد

دوشنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
مازراتی گرن توریسمو فولگوری Folgore الکتریکی برقی

مازراتی تیزر گرنتوریسمو فولگوری Folgore را منتشر کرده که قرار است اولین ماشین برقی این خودروساز ایتالیایی باشد. تیزر مازراتی گرن توریسمو فولگوری Folgore درست پس از اینکه این خودروی الکتریکی در حال تست رویت شد، منتشر گشت.

به گزارش خودرونویس، مازراتی سه تصویر تیره به عنوان تیزر از گرنتوریسمو فولگوری Folgore را منتشر کرده که پروفیل جلو، عقب و نمای جانبی این کوپه 4 نفره تمام الکتریکی را نشان می دهند. مازراتی قصد دارد نسل جدید گرن توریسمو را علاوه بر مدل تمام الکتریکی فولگوری Folgore، در مدل بنزینی و هیبریدی نیز به بازار عرضه کند. همچنین در آینده نسخه اسپایدر/گرن کابریو مازراتی گرنتوریسمو نیز عرضه خواهد شد.

مازراتی گرن توریسمو فولگوری Folgore الکتریکی برقی

نسل جدید مازراتی گرن توریسمو که یک مدل برقی به نام فولگوری Folgore هم دارد، در واقع جانشین نسل قبلی گرنتوریسمو بوده که در سال 2019 از خط تولید مازراتی خارج شده و به نوعی مدل تولیدی مازراتی Alfieri آلفیری 2014 کانسپت نیز محسوب می شود. روی بدنه مازراتی گرنتوریسمو فولگوری یک طرح نیزه مشابه با لوگوی این خودروساز اجرا شده که مقداری طراحی این کوپه چهار نفره را پنهان می کند. اما به طور کلی می توان گفت با یکی از زیباترین خودروهای الکتریکی دنیا رو به رو هستیم.

به دلیل اینکه مازراتی قصد دارد گرنتوریسمو جدید را در مدل بنزینی و الکتریکی عرضه کند، استایل کلی این نسل جدید گرن توریسمو فولگوری مشابه با خودروهای سنتی موتور جلو GT طراحی شده و دارای کاپوتی کشیده و کم ارتفاع بوده که در میان دو گلگیر برآمده قرار گرفته است. طراحی چراغ های جلوی مازراتی گرن توریسمو فولگوری تا حد زیادی شبیه با ابرخودرو مازراتی MC20 طراحی شده است.

مازراتی گرن توریسمو فولگوری Folgore الکتریکی برقی

با مقداری زوم کردن روی عکس ها مقداری از نمای کابین مازراتی گرنتوریسمو فولگوری Folgore از پنجره ها مشخص بوده و پدال شیفترهایی روی غربیلک فرمان این کوپه چهار نفره الکتریکی نصب شده اند. با توجه به اینکه مازراتی گرن توریسمو فولگوری Folgore خودرویی الکتریکیست، این شیفترها جهت تعویض دنده نبوده و کاربرد آنها برای تنظیم شدت عملکرد سیستم بازیابی انرژی نیروی ترمز است. پورت شارژ مازراتی گرن توریسمو فولگوری Folgore نیز در سمت راننده و زیر چراغ های عقب جانمایی شده است.

مازراتی گرن توریسمو فولگوری Folgore الکتریکی برقی

مشخصات فنی مازراتی گرن توریسمو فولگوری Folgore الکتریکی

مازراتی قبلا بیان کرده بود که خودروی الکتریکی که در سال 2022 رونمایی می کند، قدرتمندترین مازراتی تولید شده تا به امروز بوده و قادر به تولید قدرتی فراتر از 660 اسب بخار بوده و قادر است طی 2.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته این اعداد و ارقام اعلام شده می تواند به مازراتی MC20 فولگوری Folgore الکتریکی مربوط باشد و ممکن است ربطی به گرن توریسمو فولگوری Folgore نداشته باشد.

نسخه بنزینی مازراتی گرن توریسمو نیز قرار است که به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ با 621 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور مجهز شود. این همان پیشرانه Nettuno مازراتی بوده که روی ابرخودرو مازراتی MC20 نیز نصب شده است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟