اخبار خودرو جهان
رقیب ایتالیایی ب ام و X3 و پورشه ماکان

مازراتی گریکالی Grecale 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۳ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
مازراتی گریکالی Grecale 2023

مازراتی لحظاتی پیش کراس اوور جدیدی گریکالی 2023 را به عنوان دومین کراس اوور تاریخ خود رونمایی کرد. مازراتی گریکالی Grecale دارای چندین پیشرانه مختلف بوده و قرار است که در همین سال 2022 به بازار جهانی عرضه شود. مازراتی گریکالی Grecale هم با پیشرانه درونسوز و هم با پیشرانه هیبریدی به بازار عرضه می شود و قرار است در آینده نسخه تمام الکتریکی مازراتی گریکالی با نام Folgore فولگوری نیز به نسخه های قابل عرضه این کراس اوور ایتالیایی اضافه شود.

مشخصات فنی مازراتی گریکالی 2023 Grecale

به گزارش خودرونویس، مازراتی با معرفی کراس اوور گریکالی 2023 رقابت سختی را با خودروهای مانند پورشه ماکان، جگوار F-Pace و ب ام و ایکس 3 X3 را آغاز کرده و یک پله نسبت به مازراتی لوانته جایگاه پایین تری دارد. مازراتی Grecale گریکالی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4859، 1979 و 1659 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2901 میلی متر اعلام شده است.

مازراتی گریکالی Grecale 2023

مازراتی گریکالی دارای ماژول کنترل داینامیک این خودروساز ایتالیایی بوده که مشابه همین ماژول روی ابرخودروی مازراتی MC20 نیز نصب شده است. این سیستم با پیش بینی های دقیق خود داینامیک خودرو را در سه محور طولی، عمودی و جانبی کنترل می کند و به صورت هماهنگ با مدهای رانندگی تعبیه شده تطابق پیدا کرده تا یک تجربه رانندگی بی نظیر را به ارمغان بیاورد. یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ساخت ZF به همراه سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای تمام نسخه های مازراتی گریکالی به صورت استاندارد نصب شده است.

مازراتی گریکالی Grecale 2023

مازراتی گریکالی Grecale دارای چهار نسخه GT، مدنا، تروفئو و یک نسخه لیمیتد پریما سری PrimaSerie لانچ ادیشن است. نسخه GT و مدنا هر دو دارای یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با سیستم هیبریدی ملایم هستند که البته توان تولیدی آنها با یکدیگر متفاوت است. نسخه ضعیف تر مدل GT بوده که قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت است، ولی مدل قدرتمندتر مدنا از همین پیشرانه 330 اسب بخار توان گرفته که هر دو قادر به تولید 450 نیوتن متر گشتاور بین 2000 تا 3000 دور بر دقیقه هستند. این پیشرانه دارای تکنولوژی هیبریدی ملایم بوده که دارای کمپرسور الکتریکی، ژنراتور استارتر یکپارچه و باتری 48 ولتی است.

مازراتی گریکالی Grecale 2023

نسخه ضعیف تر GT مازراتی گریکالی قادر است طی 5.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 23.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 200 کیلومتر بر ساعت می رسد. نسخه قدرتمندتر مودنا طی 5.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و می تواند طی 21.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 200 کیلومتر بر ساعت برساند. مازراتی اظهار کرده هر دو مدل می توانند به نهایت سرعت 240 کیلومتر بر ساعت دست یابند و میانگین مصرف سوخت آنها در هر 100 کیلومتر بین 8.7 تا 9.3 لیتر گزارش شده است.

مازراتی گریکالی Grecale 2023

نسخه تروفئو پرچمدار مدل های مازراتی گریکالی از نظر قدرت و عملکرد است. این نسخه قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و طی 13.8 ثانیه نیز از 200 کیلومتر بر ساعت عبور می کند. نهایت سرعت این مدل 285 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مازرانی گریکالی تروفئو از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ بهره برده که می تواند 530 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور را بین 3000 تا 5500 دور بر دقیقه تولید کند. این پیشرانه کاملا از پیشرانه Nettuno مازراتی MC20 الگوبرداری کرده که تکنولوژی فرمول 1 در آن لحاظ شده است. این مدل قدرتمند مازراتی گریکالی باز هم از خودروهای تولید داخل ایران کم مصرف تر بوده و در هر 100 کیلومتر تنها 11.2 لیتر بنزین مصرف می کند.

برای متوقف کردن مازراتی گریکالی تروفئو سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب نصب شده است. یک مد رانندگی کورسا نیز برای تروفئو لحاظ شده که پاسخ دریچه گاز در این مدل سریع تر شده و دنده ها نیز در زمان کمتری تعویض می شوند. سیستم کنترل پایداری نیز با فعال کردن این حالت تغییر کرده و اجازه لغزش بیشتری به این خودرو داده و لانچ کنترل نیز تنها در این مد فعال می شود.

مازراتی گریکالی Grecale 2023

سیستم تعلیق بادی برای نسخه تروفئو مازراتی گریکالی به صورت استاندارد لحاظ شده و به صورت آپشنال روی باقی مدل ها نصب می شود. این سیستم بادی دارای قابل تنظیم ارتفاع در شش مدل پیش فرض بوده که یکی از آنها مد آفرود بوده که 30 میلی متر به ارتفاع خودرو اضافه می کند و یکی دیگر مد پارکینگ بوده که 30 میلی متر ارتفاع خودرو را برای سوار و پیاده شدن ساده تر کاهش می دهد.

مازراتی گریکالی Grecale 2023

کابین مازراتی گریکالی

طراحی کابین مازراتی گریکالی نسبت به سایر محصولات این شرکت مانند لوانته تغییر کرده و پیشرفت قابل توجهی داشته است. تا به امروز طراحان مازراتی در زمینه طراحی کابین محصولات این برند کوتاهی کرده بودند و کابین محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات مرسدس بنز و آئودی بسیار قدیمی تر به نظر می رسید.

مازراتی گریکالی Grecale 2023

در قسمت میانی داشبورد دو نمایشگر دیجیتالی نصب شده که یکی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی بوده که قطری معادل 12.3 اینچ دارد. نمایشگر 8.8 اینچی دیجیتالی پایین آن به عنوان پنل کامفورت شناخته می شود. این سبک طراحی باعث شده که بسیاری از کلیدهای فیزیکی از درون کابین خودرو حذف شوند و راننده را وادار می کند تا با صفحه لمسی به تنظیمات خودرو و امکانات مختلف دسترسی داشته باشد. مازراتی اظهار کرده که درون کابین گریکالی چهار نمایشگر دیجیتالی نصب کرده، ولی با درنظر گرفتن کلاستر دیجیتالی پشت فرمان، کلا سه نمایشگر درون کابین مازراتی گریکالی پیدا می کنید. قطعا این سوال در ذهن شما ایجاد شده که نمایشگر چهارمی کجاست؟ چهارمین نمایشگر ساعت دیجیتالی هوشمند این خودرو بوده که در بالاترین قسمت داشبورد قرار گرفته است. این اولین بار بوده که چنین ساعتی برای یک مازراتی نصب شده و از جمله قابلیت های آن می توان به قطب نما و همچنین امکان سنجش فشار G اشاره کرد.

مازراتی گریکالی Grecale 2023

مازراتی گریکالی Grecale دارای دو سیستم صوتی Sonus Faber بوده که مجهزترین مدل آن دارای 21 بلندگو و صدای سه بعدی با خروجی 1200 وات است. این خودرو دارای درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو است.

مازراتی گریکالی Grecale 2023

مازراتی گریکالی فولگوری الکتریکی Grecale Folgore

مازراتی در سال آینده گریکالی فولگوری Grecale Folgore الکتریکی را به بازار عرضه می کند. این اولین محصول الکتریکی مازراتیست که دارای ساختار الکتریکی 400 ولتی بوده که در مقایسه با رقبایی مانند آئودی Q6 ای-ترون و پورشه ماکان که دارای ساختار الکتریکی 800 ولتی با قابلیت شارژ سریع تر هستند یک نقطه ضعف محسوب می شود. لازم به ذکر است که مازراتی گریکالی الکتریکی روی همین پلتفرم نسخه درونسوز توسعه یافته است.

مشخصات این نسخه هنوز اعلام نشده، ولی گریکالی Folgore الکتریکی دارای یک پک باتری 105 کیلووات ساعتی بوده که گشتاور تولیدی آن تا 800 نیوتن متر گزارش شده است.

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟