اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 زیر 3 ثانیه!

لوتوس التره Eletre اولین کراس اوور اسپرت ساز انگلیسی با موتور برقی آمد

چهارشنبه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
لوتوس التره Eletre کراس اوور الکتریکی برقی (1)

پس از سالها انتظار، لوتوس التره Eletre که یک کراس اوور الکتریکی بوده که اولین شاسی بلند این برند انگلیسی نیز محسوب می شود، رونمایی شد. به گفته لوتوس واژه التره Eletre به معنای در زبان کشورهای اروپای شرقی به معنای به زندگی آمدن یا به دنیا آمدن است. لوتوس سعی کرده که در کراس اوور برقی الترا Eletra روح خودروهای اسپرت گذشته خود را با کاربردی تر بودن یک کراس اوور ترکیب کند.

مشخصات فنی لوتوس التره Eletre

به گزارش خودرونویس، لوتوس التره Eletre روی پلتفرم الکتریک پریمیوم EPA این کمپانی توسعه یافته است. لوتوس قصد دارد نسخه های مختلفی برای کراس اوور الکتریکی التره Eletre عرضه کند که قدرت پایه آنها 600 اسب بخار بوده و به لطف نصب یک موتور الکتریکی روی هر اکسل، سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای این کراس اوور برقی به ارمغان آمده است. لوتوس التره Eletre قادر است طی کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودروی برقی تیز 260 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. لوتوس مطلبی را در خصوص وزن خالص کراس اوور برقی التره اظهار نکرده، ولی اصلا سبک نیست و این دقیقا متضاد خودروهای بنزینی پیشین لوتوس است.

لوتوس التره Eletre کراس اوور الکتریکی برقی (1)

لوتوس اظهار کرده ظرفیت پک باتری نصب شده برای کراس اوور برقی التره Eletre فراتز از 100 کیلووات ساعت بوده و به موجب این پک باتری حجیم لوتوس التره قادر است در حالت شارژ کامل مسافتی معادل 600 کیلومتر در تحت سیکل WLTP طی کند. لوتوس التره دارای قابلیت شارژ سریع 350 کیلوواتی بوده که می تواند طی تنها 20 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 400 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره کند.

لوتوس التره Eletre کراس اوور الکتریکی برقی (1)

لوتوس التره Eletre دارای سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو به صورت فعال است. به منظور بهبود هندلینگ و پایداری و همچنین فرمانپذیری لوتوس قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب و همچنین آنتی رول بار فعال را برای این خودرو لحاظ کرده است.

لوتوس التره Eletre کراس اوور الکتریکی برقی (1)

طراحی لوتوس التره Eletre

لوتوس التره Eletre در پروفیل جلو دارای المان های ظاهری مشابه با لوتوس امیرا سوپراسپرت بوده که البته مقداری تغییرات به دلیل تبدیل شدن به یک کراس اوور داشته است. ترند امروزه طراحی خودرو چراغ های اصلی خطی و باریک است. چراغ های روشنایی در روز در قالب یک نوار LED باریک در بالاترین قسمت پروفیل جلو و لبه کاپوت قرار گرفته اند و چراغ های اصلی مقداری پایین تر در یک قاب با تریم مشکی نصب شده اند. جلوپنجره لوتوی التره Eletre دارای تکنولوژی آیرودینامیک فعال بوده و در زمان هایی که موتورهای برقی، پک باتری و ترمزها نیاز به خنک سازی داشته باشند پره های آن باز می شوند تا جریان هوا به آنها رسانده شود.لوتوس التره Eletre کراس اوور الکتریکی برقی (1)

از نظر تکنولوژی لوتوس التره Eletre دارای چهار سنسور لیدار است. دو سنسور روی سقف یکی بالای شیشه جلو و دیگری بالای شیشه عقب قرار دارد. همچنین در هر سمت بدنه نیز یک سنسور لیدار روی گلگیر جلو نصب شده است. در برخی کشورها نیز به جای آینه های جانبی دوربین دید جانبی روی لوتوس التره نصب می شود که آیرودینامیک این خودرو را بهبود می دهد.

لوتوس التره Eletre کراس اوور الکتریکی برقی (1)

لوتوس ادعا کرده که کراس اوور الکتریکی التره Eletre دارای قابلیت رانندگی خودران از مبدا تا مقصد است. البته این تکنولوژی در آینده بروزرسانی می شود.

لوتوس التره Eletre کراس اوور الکتریکی برقی (1)

کابین لوتوس التره Eletre

به جای نشانگرهای رایج در مقابل راننده و پشت فرمان، یک نوار دیجیتالی طراحی شده که 30 میلی متر ارتفاع دارد. مشابه همین نوار دیجیتالی در سمت سرنشین و مقابل وی نیز قرار دارد که اطلاعات متفاوتی اعم از موسیفی در حال پخش و … را نشان می دهد. در قسمت میانی داشبورد نیز یک نمایشگر 15.1 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی لوتوس التره Eletre نصب شده است. از جمله تجهیزات استاندارد لوتوس التره Eletre نیز می توان به هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده اشاره کرد.

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟