اخبار خودرو جهان
بر پایه اوورا توسعه یافته است

لوتوس تایپ 62-2 رادفورد رونمایی شد

یکشنبه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لوتوس تایپ 62-2 رادفورد

شاید تا به این لحظه اصلا نام رادفورد را نشنیده باشید که چندان هم غیرطبیعی نیست. این شرکت بریتانیایی از اواخر دهه 1960 میلادی تا به امروز تقریبا فعالیتی نداشته، ولی حال طراح این کمپانی یعنی مارک Stubbs، متخصص در زمینه موتوراسپرا یعنی Ant Anstead و قهرمان فرمول یک جهان یعنی جنسون باتن نام رادفورد را بار دیگر زنده کرده اند که نتیجه آن اولین پروژه جدید این کمپانی به نام لوتوس 62-2 شخصی سازی شده بوده که توسط این سه نفر توسعه یافته است.

مشخصات فنی لوتوس 62-2 رادفورد

به گزارش خودرونویس، این خودرو که با الگوبرداری از خودروی مسابقه ای مشهور لوتوس 62 در دهه 1960 توسعه یافته، در واقع سوپراسپرتی با باطنی مدرن و قابلیت تردد در جاده بوده که شاسی و تریم کابین آن کاملا با لوتوس اوورا مشترک است. اشتراک ساختار با لوتوس اوورا به این معنا بوده که یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر خطی با توان 600 اسب بخار در قسمت میانی بدنه این خودرو نصب شده است.

لوتوس تایپ 62-2 رادفورد

رادفورد برای توسعه لوتوس 62-2 از پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر خطی استاندراد لوتوس اوورا استفاده کرده که در نسخه پایه کلاسیک رادفورد 62-2 قادر به تولید 430 اسب بخار قدرت است. البته این پیشرانه در نسخه های Gold Leaf به لطف تغییر در پیستون و میل سوپاپ قادر به تولید 500 اسب بخار قدرت است. مجهزترین مدل رادفورد لوتوس 62-2 هم تریم JPS بوده که به لطف نصب سوپرشارژر جدید و بروزرسانی برنامه کنترلی پیشرانه توان تولیدی آن به 600 اسب بخار رسیده است.

اسپویلر عقب لوتوس تایپ 62-2 رادفورد

این سوپراسپرت مدرن با استایل کلاسیک برای انتقال قدرت به چرخ ها به صورت استاندارد به یک گیربکس شش سرعته دستی متکی بوده؛ ولی به صورت آپشنال یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه روی این خودرو قابل نصب بوده که روی مدل های Gold Leaf و JPS به صورت استاندارد در کنار دیفرانسیل با محدود کننده الکترونیکی لغزش نصب شده است. نسخه های کلاسیک و گلد لیف لوتوس 62-2 رادفورد دارای سیستم ترمز چهار پیستونه AP ریسینگ هستند؛ ولی نسخه JPS دارای سیستم ترمزی قدرتمندتر با دیسک های کربن سرامیکی است.

دوربین دید جانبی لوتوس تایپ 62-2 رادفورد

جدا از نسخه انتخابی، تمامی مدل های رادفورد تایپ 62-2 روی شاسی مونوکوک لوتوس توسعه یافته که فریم جدید عقب توسط خود رادفورد در راستای افزایش مقاومت، سختی و بهبود هندلینگ طراحی شده است. این طراحی موجب شده که وزن خالص لوتوس تایپ 62-2 رادفورد روی 1000 کیلوگرم نگه داشته شود. رادفورد خاطرنشان کرده که جنسون باتن شخصا این سوپراسپرت را کالیبراسیون کرده که تجربه رانندگی استثنایی برای آن به ارمغان آید.

لوتوس تایپ 62-2 رادفورد

نسخه های مختلف لوتوس 62-2 رادفورد

به طور طبیعی نسخه کلاسیک لوتوس تایپ 62-2 رافورد، ساده ترین و ارزان ترین مدل است. این مدل فاقد بال عقب بوده و به نظر می رسد که دارای رینگ های 17 اینجی در جلو و 18 اینچی در عقب است. نسخه گلد لیف به دلیل داشتن تم گرافیکی روی بدنه، به خودروی مسابقه ای قدیمی لوتوس تایپ 62 دهه 60 میلادی ادای دین می کند و دارای کیت آیرودینامیکی مسابقه محور، دو اسپویلر برجسته در لبه صندوق به منظور افزایش نیروی رو به پایین و همچنین رینگ های 18 اینچی در جلو و 19 اینچی در عقب است.

 

برای  لوتوس تایپ 62-2 رادفورد دو دوربین به جای آینه های جانبی نصب شد اند که تصاویر بیرون را در نمایشگر ستون A سمت راننده و سرنشین، نمایش می دهند. برای دید عقب نیز یک دوربین نصب شده که با توجه به وجود یک پنل بسته به جای شیشه عقب، تصاویر پشت خودرو را در یک نمایشگر دیجیتالی 6 اینچی در پشت فرمان به راننده نمایش می دهد. این خودرو دارای پد شارژ بدون سیم و همچنین بلوتوث برای اتصال به مالتی مدیا بوده که می توانید در حین رانندگی درون پیست، موسیقی مورد علاقه خودتان را نیز از پنج بلندگو درون کابین این سوپراسپرت پخش کنید.

 

سخن پایانی

رادفورد اظهار کرده که این شاهکار هنری چه قیمتی دارد؛ ولی اعلام کرده که تنها 62 دستگاه از آن را تولید خواهد کرد و نباید انتظار داشت که ارزان باشد. تولید این خودرو قرار است در کارخانه این شکرت در کالیفرنیا در سال جاری آغاز شود و تحویل آن به مشتری از اوایل سال 2022 صورت می گیرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟