اخبار خودرو جهان
اولین شاسی بلند و دومین خودروی الکتریکی لوتوس

تیزر لوتوس تایپ 132 اولین شاسی بلند اسپرت ساز بریتانیایی

سه شنبه - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تیزر لوتوس تایپ 132 اولین شاسی بلند کراس اوور الکتریکی لوتوس

پس از یک سری تیزر طولانی، کراس اوور الکتریکی لوتوس که با کد تایپ 132 شناخته می شود قرار است در تاریخ 29 مارس رونمایی شود. هرچند لوتوس عمیقا با خودروهای کراس اوور مخالف بود، ولی الان در سال 2022 هستیم و بیزینس حکم می کند از چه چیزی خوشمان بیاید. بدین ترتیب لوتوس با عرضه خودرو تایپ 132 که یک کراس اوور الکتریکی بوده، رسما به دنیای شاسی بلندها وارد خواهد شد. در این راستا لوتوس تیزر کراس اوور تایپ 132 را به همراه تاریخ دقیق رونمایی این خودروی برقی منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، تایپ 132 اولین شاسی بلند تاریخ لوتوس بوده و دومین خودروی الکتریکی این کمپانی پس از ابرخودرو اویجیا Evijia محسوب می شود. البته قرار نیست که این خودرو در وطن لوتوس یعنی شهر Norfolk بریتانیا تولید شود. به جای آن قرار است که این مدل در چین در کارخانه تازه تاسیسی در ووهان تولید شود. پس از کراس اوور الکتریکی تایپ 132، قرار است خودروی چهار درب کوپه استایل تایپ 133 و کراس اوور کوچکتر تایپ 134 نیز در این کارخانه چین تولید شوند که هر دو خودروهایی برقی هستند.

تیزر لوتوس تایپ 132 اولین شاسی بلند کراس اوور الکتریکی لوتوس

مشخصات لوتوس تایپ 132 (اولین شاسی بلند لوتوس)

در حقیقت لوتوس که حال مالک آن کمپانی جیلی چین بوده دیگر تمایلی به عرضه خودروهای درونسوز ندارد و لوتوس امیرا Emira آخرین محصول این برند انگلیسی بوده که با پیشرانه بنزینی عرضه شد. لوتوس با وجود اینکه تیزرهای زیادی را از کراس اوور الکتریکی تایپ 132 منتشر کرده، صحبت زیادی در خصوص این خودروی الکتریکی نکرده است. این موضوع را می دانیم که لوتوس تایپ 132 روی یک پلتفرم ویژه خودروهای الکتریکی توسعه یافته که می توان پک باتری تا 120 کیلووات ساعت ظرفیت را برای آن نصب کرد. لوتوس تایپ 132 یک کراس اوور الکتریکی در قد و اندازه پورشه کاین بوده و دارای دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک خواهد بود.

از جمله اطلاعاتی که در خصوص لوتوس تایپ 132 تایید شده شامل فاصله بین این خودرو بوده که بین 2889 تا 3100 میلی متر بوده و دارای قابلیت شارژ سریع 800 ولتی است. انتظار داریم که این کراس اوور الکتریکی لوتوس قدرتی بین 600 تا 700 داشته و انتظار داریم که شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن چیزی در حدود 3 ثانیه باشد.

تیزر اولین شاسی بلند لوتوس به نام تایپ 132

 

برخلاف خودروهای قبلی لوتوس که همگی سبک با ساختاری ساده بودند، کراس اوور الکتریکی تایپ 132 یک خودروی چهار درب پنج نفره با وزن زیاد و تکنولوژی های بسیار مدرنیست. از آیرودینامیک فعال گرفته تا رادار لیدار و همچنین نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و سیستم مالتی مدیا اینها تنها بخشی از تجهیزات کراس اوور الکتریکی لوتوس تایپ 132 بوده که باعث می شود آن را از محصولات قبلی برند لوتوس متمایز بدانیم.

علی رغم تولید در چین، باید اظهار کنیم که لوتوس تایپ 132 در انگلیس تولید شده و قرار است در پایان سال 2022 یا اوایل 2023 به بازار جهانی عرضه شود. بسیار کنجکاو هستیم که بدانیم نام اصلی این خودرو چیست که البته به اعتقاد بسیاری لوتوس نام لامبدا Lambda را برای الوین شاسی بلند خود انتخاب کرده که این باعث می شود لوتوس سنت شکنی دیگری هم بکند و این اولین محصولی بوده که نام آن با حرف E شروع نشده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟