اخبار خودرو جهان
ون اقتصادی کره ای ها مناسب واردات به ایران

هیوندای استارگیزر Stargazer 2023 رونمایی شد

دوشنبه - ۲۷ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
hyundai-stargazer هیوندای استارگیزر (1)

هیوندای به هیچ وجه اعتقاد ندارد که طرفداران مینی ون ها کم شده اند و همانطور که به تولید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور اصرار دارد، نسبت به تولید مینی ون هایی جذاب و دوست داشتنی هم تلاش می کند. پس از هیوندای استاریا و کاستو، این خودروساز کره جنوبی سراغ رونمایی مینی ون یا MPV جدیدی که رفته که البته فاقد درب هایی کشویی است. این مینی ون جدید هیوندای استارگیزر Stargazer نام داشته که طولی معادل 4460 میلی متر دارد. هیوندای استارگیزر Stargazer ابعاد به مراتب کوچکتری نسبت به دو مینی ون قبلی هیوندای داشته که البته قیمت آن نیز بسیار مقرون به صرفه بوده و دارای فضای کافی برای نشستن 6 یا 7 سرنشین است.

ظاهر هیوندای استارگیزر Stargazer 2023

به گزارش خودرونویس، نمای جلویی هیوندای استارگیزر Stargazer از برادر بزرگتر این خودرو یعنی هیوندای استاریا الگوبرداری شده و یک نوار LED سرتاسری تمام عرض پروفیل جلوی این خودرو را در بر گرفته که دیزاین آن تا حدودی ما را یاد میتسوبیشی اکسپندر Xpander هم می اندازد. در نمای عقب طراحی بومرنگ مانند چراغ ها یادآور دیزاین هیوندای بایون کراس اوور بوده که البته استایلی مدرن و آینده نگرانه دارند و در شب هم زیبایی آن توجه شما را قطعا جلب خواهد کرد. با توجه به اینکه نام استار (ستاره) در نام این مینی ون وجود دارد، هیوندای سانروف یا مونروف برای این خودرو تعبیه نکرده که بتوانید از داخل کابین ستاره ها را تماشا کنید!

hyundai-stargazer هیوندای استارگیزر (1)

داخل کابین هیوندای استارگیزر Stargazer 2023

طراحی کابین هیوندای استارگیزر Stargazer به مراتب نسبت به استایل بیرونی آن ساده تر است. کابین از سه ردیف صندلی تشکیل شده که در پشتی صندلی های ردیف جلو یک میز و یک جالیوانی به صورت تاشو طراحی شده است. سرنشینان ردیف دوم هم به دو پورت شارژ USB دسترسی دارند. در مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی 4.2 اینچی قرار داشته و در میان داشبورد هم یک نمایشگر دیجیتالی 8 اینچی برای سیستم مالتی مدیا تعبیه شده است. همچنین یک شارژر بدون سیم برای تلفن همراه در کنسول میانی این خودرو قرار دارد.

hyundai-stargazer هیوندای استارگیزر (1)

مشخصات فنی هیوندای استارگیزر Stargazer 2023

هیوندای استارگیزر 2023 دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 115 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس شش دنده دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ های جلو این مینی ون منتقل می شود. این خودرو دارای رینگ های 15 اینچ با تایرهای 185/65 در مدل استاندارد بوده و در مدل های لوکس تر رینگ هایی 16 اینچی با تایر 205/55 برای این خودرو نصب می شوند.

hyundai-stargazer هیوندای استارگیزر (1)

هیوندای استارگیزر در پشت صندلی های ردیف سوم دارای 200 لیتر فضای بار بوده و اگر صندلی های ردیف سوم را بخوابانید فضای بار این خودرو به 585 لیتر افزایش پیدا می کند. هیوندای استارگیزر در تیپ های اکتیو، ترند، استایل و پرایم با کلی تجهیزات ایمنی شامل هشدار نقاط کور و تثبیت خطوط حرکت به بازار عرضه می شود.

hyundai-stargazer هیوندای استارگیزر (1)

قیمت هیوندای استارگیزر Stargazer 2023 در مدل پایه 17 هزار دلار بوده و در مجهزترین مدل به 20500 دلار می رسد. با توجه به قیمت مقرون به صرفه و تجهیزات نصب شده روی این خودرو می توان آن را گزینه ای مناسب برای عرضه به بازار ایران دانست.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟