اخبار خودرو جهان
همزاد کیا کارنز و گزینه مناسب برای واردات به بازار ایران

تیزر مینی ون هیوندای استارگیزر Stargazer منتشر شد

یکشنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
Hyundai-Stargazer-مینی ون هیوندای استارگیزر (1)

هیوندای اولین تیزرهای مربوط به استارگیزر Stargazer را منتشر کرده است. هیوندای استارگیزر Stargazer یک مینی ون ارزان قیمت برای بازار کشورهای جنوب شرقی آسیاست. هیوندای استارگیزر Stargazer در واقع جانشین معنوی هیوندای تراجت محسوب شده و در طراحی آن المان هایی مشابه با ون بزرگتر هیوندای استاریا دیده می شود. هیوندای با عرضه مینی ون استارگیزر قصد رقابت با خودروهایی مانند تویوتا آوانزا و میتسوبیشی Xpander و سوزوکی Ertiga را دارد.

ظاهر هیوندای استارگیزر Stargazer

به گزارش خودرونویس، پروفیل جلو هیوندای استارگیزر Stargazer دارای یک نوار LED سرتاسری بوده که تا حد زیادی مشابه با استاریا طراحی شده است. عمده قسمت های پروفیل جلوی مینی ون هیوندای استارگیزر را یک جلوپنجره و قاب چراغ هایی که درون سپر طراحی شده اند احاطه کرده است. در پروفیل عقب چراغ های LED با گرافیکی مدرن را شاهد هستیم که دیزاین آنها ما را یاد هیوندای بایون Bayon می اندازد. این چراغ های LED عقب به وسیله یک نوار باریک که زیر شیشه امتداد یافته به یکدیگر متصل شده اند. همچنین روی درب فضای بار عبارت انگلیسی Stargazer را می توان مشاهده کرد.

Hyundai-Stargazer-مینی ون هیوندای استارگیزر (1)

در این تیزرها نمی توان استایل کلی هیوندای استارگیزر Stargazer را مشاهده کرد. ولی تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو استایل یک جعبه ای از این خودرو با چرخ هایی کوچک و شیشه جلوی آیرودینامیک آن را نشان می دهند. هیوندای استارگیزر Stargazer طول کلی در حدود 4.5 متر داشته و درون کابین دارای سه ردیف صندلی بوده که ظرفیت نشستن شش یا هفت سرنشین را دارد.

Hyundai-Stargazer-مینی ون هیوندای استارگیزر (1)

مشخصات فنی هیوندای استارگیزر Stargazer

هیوندای استارگیزر Stargazer از نظر مشخصات فنی به خصوص پلتفرم و پیشرانه کاملا با کیا کارنز که سال گذشته به بازار هند معرفی شده بود، یکسان است. بدین ترتیب هیوندای استارگیزر Stargazer دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک بوده و می تواند به پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی یا دیزلی مجهز شود که برای انتقال قدرت به چرخ های جلو به گیربکس دنده ای یا اتوماتیک معمولی یا دوکلاچه با مبدل گشتاور مجهز می شود.

رونمایی رسمی از هیوندای استارگیزر به احتمال زیاد در ماه آینده صورت می گیرد. قرار است که این مینی ون کره ای در اندونزی و جایی که هیوندای کراس اوور کرتا، سانتافه و آیونیک 5 را هم تولید می کند، مونتاژ شود. هیوندای استارگیزر در بازار اندونزی برچسب قیمتی بین 10 هزار و 500 دلار تا 13 هزار و 600 دلار داشته که در حدود 320 تا 420 میلیون تومان به پول ایران می شود. این خودرو با توجه به قیمت ارزان و تجهیزات مناسبی که ارائه می دهد، می تواند گزینه مناسبی برای واردات به بازار ایران باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟