اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی

هیوندای گرند کرتا کراس اوور کامپکت و ارزان قیمت هفت نفره

دوشنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
هیوندای گرند کرتا

کراس اوورهای کوچک و ارزان قیمت در همه نقاط دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده اند. محبوبیت این کراس اوورها به حدی زیاد شده که هیوندای سبد محصولات خود را با معرفی گرند کرتا که کراس اووری با سه ردیف صندلی بوده گسترش داده است. این کراس اوور کامپکت هفت نفره بر پایه نسخه استاندارد پنج نفره هیوندای کرتا توسعه یافته و از نظر ساختار پلتفرمی با هیوندای ونیو Venue نیز مشترک است.

به گزارش خودرونویس، هیوندای گرند کرتا روی نسخه بروزرسانی شده پلتفرم K2 توسعه یافته که طول کلی و فاصله بین دو محور این نسخه نسبت به هیوندای کرتا پنج نفره افزایش یافته است. این افزایش طول و فاصله بین دو محور به هیوندای این اجازه را داده که دو صندلی اضافی در پشت صندلی های ردیف دوم نسب کند. پشت صندلی های ردیف سوم هیوندای گرند کرتا 180 لیتر فضای بار در دسترس بوده و در حالتی که صندلی های ردیف دوم و سوم را بخوابانید این فضای بار به 1670 لیتر افزایش پیدا می کند.

هیوندای گرند کرتا

مشخصات فنی هیوندای گرند کرتا

هیوندای گرند کرتا از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره برده که قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 191 نیوتن متر گشتاور است. البته یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربودیزل نیز روی هیوندای گرند کرتا نصب می شود که قادر به تولید 113 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. نسخه پایه هیوندای گرند کرتا به یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز بوده و نسخه های لوکس تر دارای یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک هستند.

هیوندای گرند کرتا

هیوندای گرند کرتا دارای سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و دارای اکسل با فنر پیچشی در عقب است. هیوندای برای کراس اوور گرند کرتا مدهای رانندگی مانند برف، گل، ماسه، اکو، اسپرت و نرمال را تعبیه کرده است.

هیوندای گرند کرتا

امکانات هیوندای گرند کرتا

هیوندای گرند کرتا در دو مدل Executive و Elite به بازار عرضه می شود. هر دو مدل دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی بسیار خوبی به صورت استاندارد هستند. نسخه Executive هیوندای گرند کرتا دارای تجهیزاتی مانند پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی 8 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی، دوربین دید عقب و درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو است. همچنین این نسخه به رینگ های 17 اینچی و چراغ های LED مجهز است.

هیوندای گرند کرتا

نسخه Elite هیوندای گرند کرتا دارای رینگ های 18 اینچی، کلید استارت/استاپ پیشرانه، سانروف پانورامیک، سنسورهای پارک و … است. یکی از ویژگی های جذاب هیوندای گرند کرتا سینی تاشو برای سرنشینان صندلی ردیف دوم است. همچنین این خودرو دارای یک نمایشگر دیجیتالی 10.2 اینچی در پشت فرمان و صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقیست.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟