اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه گوانگ ژو صورت گرفت

نسل دوم هیوندای میسترا 2021 رونمایی شد

دوشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
هیوندای میسترا 2021

نمایشگاه خودروی گوانگ ژو 2020 چین با وجود ویروس کرونا در حال برگزاری است. در این رویداد مهم خودرویی، خودروهای ویژه بازار چین مختلفی رونمایی شده اند که برخی از آنها شانس ورود به سایر بازارهای جهانی را نیز دارد. در بین تمامی رونمایی های انجام شده، نسل دوم هیوندای میسترا که در گوانگ ژو رونمایی شد، توجه ما را به خود جلب کرده؛ چراکه که هیوندای در طراحی برخی از قسمت های میسترای جدید از سایر محصولات خود الهام گرفته است.

به گزارش خودرونویس، کاملا مشخص است که هیوندای در طراحی چراغ های جلوی خطی باریک میسترا، سبک طراحی چراغ های کراس اوور سوپر مینی کرتا را پیاده سازی کرده است. این در حالی است که سبک طراحی چراغ های عقب نسل دوم میسترا، چیزی شبیه به  چراغ های عقب نسل جدید سوناتا است.

 

 

 

مشخصات فنی هیوندای میسترا الکتریکی

به لطف جلوپنجره بسته و پورت شارژیی که در پشت لوگوی هیوندای در پروفیل جلوی میسترا مخفی شده، می توان فهمید که با یک خودروی الکتریکی طرف هستیم. این سدان سایز متوسط که مقداری از هیوندای سوناتا ابعاد کوچکتری داشته، به یک پک باتری 56.5 کیلووات ساعتی مجهز شده که وظیفه تامین انرژی موتور الکتریکی این خودرو را بر عهده دارد. موتور الکتریکی میسترا قادر به تولید بیشینه قدرت 181 اسب بخار و بیشینه گشتاور 310 نیوتن متر است.

هیوندای میسترا 2021

هیوندای اعلام کرده که میسترا در حالت شارژ کامل با در نظر گرفتن سیکل استاندارد پیمایش چین قادر به پیمودن بیشینه مسافت 520 کیلومتر در حالت شارژ کامل است. لازم به ذکر است که این سیکل چینی بر پایه سیکل اروپایی NEDC بنا شده که معمولا آمار اعلامی پیمایش خودروهای الکتریکی در این سیکل با کمی اغراق همراه است. هیوندای اعلام کرده که برای رسیدن درصد شارژ باتری میسترا از 30 به 80 درصد، چیزی در حدود 40 دقیقه زمان لازم است. این در حالی است که شارژ کامل باتری های این سدان الکتریکی چیزی در حدود 9 ساعت و 30 دقیقه زمان می برد که با توجه به استانداردهای امروزی بسیار کند است.

نمای عقب هیوندای میسترا 2021

نسخه های درونسوز هیوندای میسترا

لازم به ذکر است میسترا تنها به صورت تمام الکتریکی در بازار چین عرضه نمی شود، بلکه هیوندای این سدان را به نحوی طراحی کرده که امکان نصب پیشرانه درونسوز را نیز داشته باشد. نسخه پایه درونسوز این خودرو به یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که قادر به تولید 141 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور است. نسخه قدرتمندتر بنزینی این خودرو نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 168 اسب بخار و بیشینه گشتاور 253 نیوتن متر است.

هیوندای میسترا 2021 با پیشرانه درونسوز

هیوندای میسترا 2021 با پیشرانه درونسوز

طراحی کابین میسترا

در خصوص استایل داخل کابین میسترا باید گفت که طراحی داشبورد آن شباهت بیشتری به النترا دارد و المان های مشترک کمی بین داشبورد میسترا با سوناتا دیده می شود. با توجه به تصاویر، مشخص است که فضای پا زیادی برای سرنشین در ردیف عقب در دسترس است؛ ولی ظاهرا صندلی راننده در موقعیتی جلو و نزدیک به فرمان قرار داده شده است. در کنسول میانی هیوندای میسترا کلیدهای فیزیکی بسیار کمی دیده می شود و عملکرد بیشتر کلیدهای فیزیکی در نمایشگر لمسی نصب شده در میان داشبورد درنظر گرفته شده است. به همین دلیل است که در این ویدیو کنسول میانی به صورت ساده و خالی دیده می شود؛ چراکه خودرو خاموش بوده و کلیدهای لمسی غیرفعال هستند.

 

سخن پایانی

میسترا 2021 محصولی از شعبه پکن هیوندای بوده که حاصل سرمایه گذاری مشترک بین این برند کره ای با کمپانی خودروسازی چینی بایک موتور بوده است. سایر محصولات هیوندای در چین مانند ix25، ix35، توسان، کونا(Encino)، سانتافه، سلیستا و … نیز در همین کارخانه تولید می شوند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟