اخبار خودرو جهان
قادر به پیمایش 605 کیلومتر در حالت شارژ کامل

هونگچی E-QM5 سدان برقی لوکس چینی ها

چهارشنبه - ۲ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
هونگچی E-QM5 hongqi سدان برقی

هونگچی E-QM5 پلاس یک سدان برقی از لوکس ترین برند خودروسازی چینی بوده که به تازگی در چین رونمایی شده است. هونگچی E-QM5 پلاس قیمتی معادل 30 هزار و 600 دلار دارد و بر پایه نسخه معمولی E-QM5 توسعه یافته که همین ماه مارس سال 2022 رونمایی شده بود. هونگچی E-QM5 سدانی برقی و نیمه لوکس بوده و بیشتر به تولید خودروهایی لاکچری و فول سایز و لیموزین شهرت دارد.

به گزارش خودرونویس، این خودرو با همکاری مشترک بین شرکت خودروسازی هونگچی و شرکت معتبر و بزرگ چینی فعال در زمینه سرویس های حمل و نقل اشتراکی Didi Chuxing توسعه یافته است. جهت اطلاع شما بیان می کنیم که شرکت های خودروسازی مختلف چینی محصولاتی را ویژه استفاده در سرویس های حمل و نقل اشتراکی Didi Chuxing توسعه داده اند که شامل بی وای دی BYD و بستیون Bestune هم می شود.

هونگچی E-QM5 hongqi سدان برقی

ظاهر هونگچی E-QM5 پلاس

هونگچی E-QM5 پلاس طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5040، 1910 و 1569 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2990 میلی متر است. بدین ترتیب این خودرو ابعاد یکسانی با هونگچی E-QM5 معمولی دارد.

هونگچی E-QM5 hongqi سدان برقی

هونگچی E-QM5 در نمای جلو دارای یک جلوپنجره آبشاری مانند با تریم های کرومی عمودیست. چراغ های LED روشنایی در روز این خودرو در بالاترین قسمت پروفیل جلو قرار گرفته اند که به صورت یکپارچه با جلوپنجره طراحی شده اند. چراغ های اصلی نیز مقداری پایین تر و در دو طرف سپر جانمایی شده اند.

هونگچی E-QM5 hongqi سدان برقی

کابین هونگچی E-QM5 پلاس

در میان داشبورد هونگچی E-QM5 پلاس یک نمایشگر لمسی 10 اینچی قرار گرفته است. این نمایشگر دارای قابلیت کنترل از راه دور و فرمان پذیری صوتی است. سرنشینان در ردیف دوم فضای پا خیره کننده ای دارند. یک تکیه گاه آرنج بزرگ هم در میان صندلی عقب به منظور راحتی بیشتر سرنشینان در این ردیف تعبیه شده اند. در این قسمت پورت شارژ هم تعبیه شده است. هونگچی E-QM5 پلاس دارای فضای باری معادل 433 لیتر بوده که به گفته هونگچی دو چمدان 28 اینچی یا سه چندان 20 اینچی به سادگی در آن قرار می گیرند.

هونگچی E-QM5 hongqi سدان برقی

مشخصات فنی هونگچی E-QM5

هونگچی E-QM5 پلاس دارای یک موتور برقی با آهنربای دائمیست که قادر به تولید 188 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 82 کیلووات ساعت مجهز شده که تحت سیکل NEDC در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی معادل 605 کیلومتر بوده که به مراتب بیشتر از مسافت قبل پیمایش 431 کیلومتری هونگچی E-QM5 معمولی تحت همین سیکل NEDC است. البته مسافت قابل پیمایش هونگچی E-QM5 پلاس در عمل به مراتب کمتر از این رقم اعلامی خواهد بود.

هونگچی E-QM5 hongqi سدان برقی

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟