اخبار خودرو جهان
هیولای الکتریکی 754 اسب بخاری

پیکاپ جی ام سی سیرا EV برقی رونمایی شد

یکشنبه - ۱ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2024-gmc-sierra-ev-denali-جی ام سی سیرا برقی الکتریکی پیکاپ (7)

جی ام سی با معرفی پیکاپ برقی سیرا رسما به بازار این خودروهای جذاب آن هم در سگمنت پریمیوم و لاکچری ورود کرده است. جی ام سی سیرا EV در کنار پیکاپ هامر برقی دومین پیکاپ الکتریکی این خودروساز آمریکایی بوده که قرار است در سال 2024 به بازار جهانی عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، پیکاپ جی ام سی سیرا EV برقی ضمن لوکس بودن، پیشرانه بسیار قدرتمندی هم دارد که این به منزله بالارفتن قیمت تمام شده آن شده است. پیکاپ جی ام سی سیرا برقی قیمتی معادل 109 هزار دلار دارد و قرار است در آینده نسخه های ارزان قیمت تری هم برای این خودرو به بازار عرضه کند. اما در حال حاضر پرچمدار مدل های جی ام سی سیرا یعنی مدل دنالی ادیشن 1 رونمایی شده که قیمت آن در حد لوکس ترین اسیووی های بنزینی دنیاست.

2024-gmc-sierra-ev-denali-جی ام سی سیرا برقی الکتریکی پیکاپ (7)

مشخصات فنی پیکاپ جی ام سی سیرا EV

جی ام سی سیرا برقی همانند همزاد خود یعنی شورولت سیلورادو ساختاری یونی بادی داشته و دارای پک باتری اولتیوم جنرال موتورز بوده که با ساختار بدنه این خودرو به صورت یکپارچه طراحی شده است. جی ام سی سیرا EV با یکبار شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی در حدود 650 کیلومتر بوده و قابلیت شارژ سریع با توان 350 کیلووات را به لطف ساختار الکتریکی فوق پیشرفته 800 ولتی DC دارد. به عبارت دیگر این خودرو طی 10 دقیقه شارژ می تواند انرژی لازم برای پیمایش 164 کیلومتر را ذخیره کند. همچنین شما می توانید از پیکاپ جی ام سی سیرا برقی به عنوان یک منبع تغدیه نیز استفاده کنید و اگر در مصرف برق صرفه جویی هم داشته باشید، می توانید انرژی لازم برای فعالیت وسایل الکترونیکی مهم منزل خودتان را تا 21 روز با استفاده از باتری های جی ام سی سیرا تامین کنید!

2024-gmc-sierra-ev-denali-جی ام سی سیرا برقی الکتریکی پیکاپ (7)

جی ام سی سیرا برقی تنها در استایل Crew Cab به بازار عرضه می شود و حوض بار این پیکاپ طولی در حدود 183 سانتی متر دارد. همانند شورولت سیلورادو برقی، این خودرو هم دارای یک درب میانی در حوض بار بوده که می توان آن را باز کرد و بارهای طولانی تری را با استفاده از این ویژگی حمل کرد. همچنین درب حوض بار پیکاپ جی ام سی سیرا نیز از نوع مولتی پرو MultiPro بوده که در حالت های مختلفی باز می شود و در صورت باز کردن و کشیدن آن طول فضای بار و مساحت آن به مراتب افزایش می یابد. به منظور استفاده کارگاهی یا حتی استفاده در محیط های کمپینگ، جی ام سی سیرا دارای سیستم پاور استیشن پرو با توان 10.2 کیلووات بوده که 10 خروجی برق نیز برای آن در نظر گرفته شده و می تواند برق دستگاه های مختلف یا حتی محیط کمپ را به طور کامل تامین کند. همچنین از این سیستم می توان برای شارژ کردن یک خودروی الکتریکی دیگر نیز استفاده کرد.

2024-gmc-sierra-ev-denali-جی ام سی سیرا برقی الکتریکی پیکاپ (7)

پیکاپ برقی جی ام سی سیرا دارای موتورهایی الکتریکی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 754 اسب بخار قدرت و 1065 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو دارای دو موتور برقی بوده و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک دائمی برای آن به ارمغان آمده است. در صورت فعال کردن مد رانندگی Max، پیکاپ جی ام سی سیرا برقی قادر است طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین قابلیت فرمانپذیری چهار چرخ و حالت حرکت خرچنگی نیز برای این خودرو تعبیه شده است. جی ام سی سیرا الکتریکی دارای سیستم تعلیق بادی بوده و می توان ارتفاع این خودرو را به اندازه 5 سانتی متر کم و زیاد کرد. این هیولا قادر به کم بار به وزن 600 کیلوگرم در حوض بار خود بود و قادر به یدک کشی جسمی به وزن 4500 کیلوگرم است.

2024-gmc-sierra-ev-denali-جی ام سی سیرا برقی الکتریکی پیکاپ (7)

داخل کابین پیکاپ جی ام سی سیرا الکتریکی

جی ام سی سیرا برقی در مدل دنالی کاملا کابینی متفاوتی از شورولت سیلورادو دارد. این خودرو دارای یک نمایشگر بزرگ 16.8 اینچی ایستاده در میان داشبورد بوده وکه تقریبا کل کنسول وسط را احاطه کرده است. یک نمایشگر 11.8 اینچی هم در پشت فرمان قرار دارد و یک هد آپ دیسپلی رنگی نیز برای این خودرو تعبیه شده است. نسخه دنالی جی ام سی سیرا از مواد اولیه پریمیوم و لاکچری مانند چوب طبیعی، آلومینیوم و چرم در کابین آن استفاده شده و دارای تجهیزاتی مانند سیستم خودران سوپرکروز، سانروف پانورامیک، 14 دوربین دید اطراف، سیستم صوتی Bose و قابلیت رانندگی بدون گرفتن فرمان است. همچنین برای روشن کردن این خودرو کافیست وارد کابین شوید و سوییچ هوشمند آن همراهتان باشد و کلید و حرکت کنید!

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟