اخبار خودرو جهان
سومین عضو از خانواده X خودروساز لاکچری کره ای

جنسیس X کانورتیبل کانسپت رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
جنسیس X کانورتیبل کانسپت (1)

جنسیس از سال 2020 شروع به رونمایی خودروهای کانسپت بسیار جذاب و خیره کننده ای کرده که برخی از المان های آنها را روی مدل های تولیدی رعایت می کند. البته گاهی اوقات همین مدلها مستقیم به مدل تولیدی هم تبدیل می شوند. جنسیس سومین عضو از خانواده X کانسپت را با نام جنسیس X کانورتیبل کانسپت در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2022 رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، نمای بیرونی جنسیس X کانورتیبل کانسپت سبک طراحی این برند لوکس کره ای موسوم به Athletic Elegance را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده است. اگر با خودروهای کانسپت جنسیس X و جنسیس X Speedium Coupe آشنا باشید، المان های ظاهری مشترکی را در این خودرو با دو کانسپت قبلی مشاهده خواهید کرد. این وجوه مشترک شامل کاپوت کشیده، دم کوتاه و بدنه با خطوط منحنی شکل بسیار جذاب، آرک چرخ های حجم پردازی شده و البته که چراغ های دوتایی معروف جنسیس در جلو و عقب است. جلوپنجره تاج خروس مانند جنسیس به شکل یک لبخند بزرگ و با ابهت در نمای جلو با نوارهایی LED نورپردازی شده است.

جنسیس X کانورتیبل کانسپت (1)

قطعا واضح ترین تفاوت جنسیس X کانورتیبل کانسپت با نسخه های پیشین سقف تاشونده آن است. حتی زمانی که سقف بسته و کابین را پوشانده باشد، سرنشینان داخل کابین جنسیس X کانورتیبل می توانند از دیدن آسمان لذت ببرند. چراکه یک فضای شیشه ای در داخل سقف هاردتاپ این خودرو تعبیه شده است. اسپویلر دم اردکی نصب شده روی لبه صندوق عقب و همچنین اورهنگ های کوتاه جلو و عقب دقیقا از خودروهای جنسیس X و جنسیس X Speedium کانسپت به این خودرو به ارث رسیده اند. این کانسپت جدید هم مانند دو کانسپت دیگر جنسیس X به پیشرانه الکتریکی مجهز بوده که متاسفانه جنسیس هیچ مطلبی در خصوص آن اعلام نکرده است.

جنسیس X کانورتیبل کانسپت (1)

کابین جنسیس X کانورتیبل کانسپت به صورت چهار نفره طراحی شده و دیزاین آن مشابه با کانسپت های پیشین خانواده X جنسیس است. جنسیس فضای اطراف راننده را به نوعی طراحی کرده که همه کنترلرها در پیرامون وی قرار داشته باشند و به نوعی راننده را از سایر سرنشینان جدا کرده است. به گفته جنسیس، برای طراحی سقف خودرو X کانورتیبل کانسپت از معماری کره ای الهام گرفته شده است. رنگ اصلی داخل کابین این خودرو هم Giwa Navy نام دارد که عمدتا روی کاشی های سقفی کره ای استفاده می شود.

جنسیس X کانورتیبل کانسپت (1)

لوک دانکرولک مدیر طراحی و خلاقیت جنسیس اظهار کرد که روند رشد جنسیس کاملا مشخص بوده و این برند پریمیوم کره ای جنبه ورزشی و احساسی طراحی را با معرفی کانسپت X کانورتیبل و تبدیل محصولات کانسپت سری X به یک خانواده تشدید کرده است. وی در ادامه بیان کرد که نوآوری راه ارتباط بیشتر با محیط پیرامون است و در ادامه ادعا کرد که جنسیس در حال تبدیل شدن به شرکتی بوده که محصولاتی را به مشتریان ارائه می دهد که از آنها لذت ببرند.

جنسیس X کانورتیبل کانسپت (1)

در حال حاضر سوال اصلی این بوده که آیا قرار است در آینده هیچ یک از این خودروهای کانسپت سری X جنسیس به تولید برسند؟ جنسیس در حال حاضر از خودروهای کانسپتی که رونمایی کند به عنوان بیانگر زبان طراحی این برند در آینده استفاده می کند. به بیان ساده تر نباید انتظار داشت که حداقل در آینده نزدیک شاهد حضور یک خودرو کانورتیبل به جذابیت جنسیس X کانورتیبل در نمایندگی های برند کره ای باشیم!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟