اخبار خودرو جهان
دارای قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب

جنسیس G80 اسپرت رونمایی شد

دوشنبه - ۱۴ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
جنسیس G80 اسپرن

جنسیس G80 در ابتدا در قالب خودرویی با نام هیوندای جنسیس متولد شد و سپس در سال 2016 جنسیس به عنوان زیربرندی مستقل از هیوندای و بازوی لاکچری این خودروساز کره ای معرفی شد. این سدان لوکس سایز متوسط در مارس 2020 وارد نسل دوم خود شد و نسخه Electrified G80 هم اولین محصول الکتریکی این برند لوکس کره ای بوده که حدود دو ماه پیش رونمایی شد.

استایل ظاهری جنسیس G80 اسپرت

به گزارش خودرونویس، حال در ماه جولای هستیم و جنسیس قصد دارد با بازگرداندن مدل اسپرت به خط تولید خود، تنوع نسخه های قابل عرضه G80 را بیشتر کند. این نسخه به رنگ قرمز Cavendish مزین شده و رقیب اصلی ب ام و سری 5 محسوب می شود که از جمله تفاوت های آن با مدل معمولی می توان به سپرهای بازطراحی شده اشاره کرد که دارای ورودی های هوای بزرگتر در جلو و کانال های عبوری هوای مصنوعی در عقب هستند که طراحی خشن تری به جنسیس G80 اسپرت بخشیده اند.

نمای عقب جنسیس G80 اسپرن

به طور معمول خودروسازان در نسخه های اسپرت محصولات خود، میزان استفاده از قطعات کرومی را کاهش می دهند؛ ولی این جنسیس G80 اسپرت مانند سایز نسخه های این سدان لوکس به لطف قطعات کرومی متعدد روی بدنه براق و شاینی است. این خودرو به رینگ های آلیاژی 20 اینچی با طراحی به خصوصی مجهز شده که دارای پره های جدید با تم تیره رنگ است. نکته عجیب اینجاست که جنسیس در اکسل جلو کالیپرهای ترمز قرمز و در اکسل عقب کالیپرهای ترمز مشکی رنگ نصب کرده است.

 

کابین جنسیس G80 اسپرت

با ورود به درون کابین جنسیس G80 اسپرت، در اولین لحظه متوجه نصب غربیلک فرمان سه شاخه با دوخت قرمز رنگ می شوید که جای غربیلک فرمان دو شاخه معروف جنسیس را گرفته است. همچنین صندلی ها، رودری ها و نیمه پایینی داشبورد با چرم Sevilla قرمز رنگ تودوزی شده اند. برخی از قسمت های کابین با قطعات آلومینیومی و تریم فیبر کربنی واقعی تزیین شده اند که مخصوص این نسخه هستند.

کابین جنسیس G80 اسپرن

مشخصات فنی جنسیس G80 اسپرت

مشخصات فنی کامل این نسخه با نزدیک شدن به زمان عرضه یعنی سه ماه سوم سال 2021 منتشر خواهد شد. ولی در حال حاضر جنسیس تایید کرده که G80 اسپرت دارای قابلیت فرمان پذیری محور عقب بوده تا شعاع گردش این خودرو را کمتر کند تا این سدان بزرگ در مکان های باریک مانورپذیری بهتری داشته باشد. این موضوع جالب است که بدانیم چرخ های عقب تا چند درجه قابلیت چرخش دارند؛ ولی باید یادآور شویم که بهترین عملکرد فرمان پذیری چرخ های عقب در حال حاضر برای نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس 2021 بوده که به صورت آپشنال روی این خودرو نصب می شود و تا 10 درجه امکان گردش دارد.

نمای جانبی جنسیس G80 اسپرن

انتظار می رود که این نسخه اسپرت جنسیس G80 به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ مجهز شده باشد که قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور روی نسخه معمولی G80 است. نصب نشان 4WD بیانگر تمام چرخ محرک بودن این خودرو بوده و بنابراین نیروی تولیدی پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل می شود. در پایان باید اظهار کرد که جنسیس G80 اسپرت نسل قبل دارای چهار خروجی اگزوز بود، ولی نسخه اسپرت نسل جدید ظاهرا به دو خروجی اگزوز مشابه نسخه معمولی مجهز شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟