اخبار خودرو جهان
از 5700 تا 7200 دلار؛ گزینه های مناسب برای استفاده به جای موتورسیکلت

ماشین جیلی پاندا مینی برقی EV رونمایی شد

سه شنبه - ۲۲ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
جیلی پاندا مینی Geely panda mini ev (1)

جیلی به تازگی یک میکرو کار برقی جدید به نام پاندا مینی را رونمایی کرده است. جیلی پاندا مینی ابتدا قرار بود که با برند جئومتری Geometry به بازار عرضه شود. ولی حال این برند تصمیم خود را تغییر داد و خودروی برقی سوپر مینی بسیار جمع و جور پاندا مینی را با برند جیلی رونمایی کرده است.

ظاهر جیلی پاندا مینی Panda Mini EV

به گزارش خودرونویس، جیلی پاندا مینی یک خودروی برقی دو درب بسیار کوچک چهار نفره بوده که باید اعتراف کنیم ظاهر بسیار بامزه و جذابی دارد. این برند از رنگ مشکی و سفید پوست ماندا در طراحی ظاهری جیلی پاندا مینی استفاده کرده تا بتواند حداکثر توجه مخاطبان جوان را به خود جلب کند. جیلی پاندا مینی برقی قرار است که از اوایل سال 2023 ابتدا به بازار چین عرضه شود.

 

جیلی پاندا مینی Geely panda mini ev (1)

جیلی پاندا مینی از نظر ظاهری ویژگی های خرس پاندای غول پیکر را در استایل ظاهری کوچک خود گنجانده است. جیلی پاندا مینی دارای جلوپنجره ای بسته بوده و پورت شارژ در مرکز جلوپنجره جانمایی شده است. جیلی سعی کرده چهره خودرو پاندا مینی EV را گرد مانند صورت خرس پاندا طراحی کند و به همین منظور چراغ هایی دایره ای شکل برای آن تعبیه شده که ظاهر این خودرو را جذابتر جلوه می دهد. طراحی سپرها نیز حالت لبخند مانندی دارند.

جیلی پاندا مینی Geely panda mini ev (1)

جیلی سعی کرده چهره پاندا را در تمام قسمت های ظاهری پاندا مینی رعایت کند. جیلی پاندا مینی استایل ظاهری جعبه ای شکلی  داشته و رینگ های آن دیزاینی سه شاخه دارند. همچنین دیزاین رینگ ها نیز با الگوبرداری از کف پاهای بامزه خرس پاندا طراحی شده است.

جیلی پاندا مینی Geely panda mini ev (1)

جیلی پاندا مینی در نمای عقب میز طراحی زیبایی دارد. چراغ های عقب این خودرو به نوعی طراحی شده که شبیه به دو چشم درشت در حال چشمک زدن هستند. این سبک طراحی باعث پویایی بیشتر این خودروی برقی جیلی شده و مشتریان قادر هستند که این خودرو را صرفا در دو رنگ صورتی و آبی روشن سفارش دهند. جیلی پاندا مینی اولین خودرو در این سگمنت فوق کوچک بوده که به مونروف یا همان سقف شیشه ای بزرگ مجهز است.

جیلی پاندا مینی Geely panda mini ev (1)

مشخصات فنی جیلی پاندا مینی Geely panda mini EV

جیلی پاندا مینی EV واقعا ابعاد کوچکی دارد. طول، عرض و ارتفاع جیلی پاندا مینی به ترتیب معادل 3065، 1522 و 1600 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2015 میلی متر است. جیلی پاندا مینی به یک موتور برقی روی چرخ های جلو مجهز بوده که نهایت قدرت تولیدی آن 41 اسب بخار بوده که برای خودرویی با این ابعاد بسیار کوچک مناسب به نظر می رسد. این خودرو دارای باتری لیتیوم آهن فسفات بوده که توسط شرکت Guoxuan Hi-Tech توسعه یافته است. هنوز ظرفیت باتری این خودرو اعلام نشده، ولی جیلی بیان کرده که پاندا مینی EV در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی حدود 150 کیلومتر بوده که برای یک خودروی برقی شهری کاملا مناسب است. به خصوص که قیمت جیلی پاندا مینی چیزی بین 5700 تا 7200 دلار بوده که باعث شده گزینه ای مناسب برای استفاده حتی به جای موتورسیکلت برای جابه جایی های درون شهری باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟