اخبار خودرو جهان
کراس اوور جدید دیگری از چین

جیلی Boyue L رونمایی شد

سه شنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
geely-boyue-l جیلی بویو (6)

جیلی بویو Boyue L یک شاسی بلند کامپکت جدید بوده که در سبد محصولات این خودروساز چینی بین جیلی بویو Boyue و جیلی Xingyue L قرار می گیرد. ظاهرا خودروسازان دست از توسعه و تولید شاسی بلند جدید بر نمی دارند! جیلی بویو Boyue L زبان طراحی کاملا جدیدی دارد و به نظر می رسد که در محصولات آینده جیلی این سبک طراحی اجرا شود.

ظاهر ماشین جیلی بویو Boyue L

به گزارش خودرونویس، جیلی بویو Boyue L طراحی بسیار جذابی دارد و در نمای جانبی این خودرو دو خط شخصیت برجسته یکی از درب جلو تا زیر ستون D به صورت مورب و دیگری از درب عقب تا نقطه شکست چراغ های عقب امتداد یافته است. جیلی بویو Boyue L تریم دو رنگ بدنه داشته و سقف و ستون های آن به رنگ مشکی طراحی شده اند. قسمت هایی از سپر و همچنین فلاپ های نصب شده در لبه آرک چرخ های این کراس اوور چینی هم به رنگ مشکی طراحی شده اند.

geely-boyue-l جیلی بویو (6)

جیلی بویو Boyue L دستگیره معمولی برای درب ها دارد و فاقد دستگیره های پاپ آپ بوده که امروزه در بین بسیاری از خودروسازان چینی رایج شده است. چراغ های LED جیلی بویو Boyue L به صورت کاملا یکپارچه با جلوپنجره این خودرو طراحی شده اند و استایل آنها ذهن بیننده را مستقیما به سمت محصولات کادیلاک سوق می دهد. جیلی بویو Boyue L طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4670، 1900 و 1705 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2777 میلی متر است. رینگ های آلیاژی نصب شده برای بویو Boyue L ویژه این خودرو طراحی شده اند.

geely-boyue-l جیلی بویو (6)

داخل کابین ماشین جیلی بویو Boyue L 2022

داشبورد ماشین جیلی بویو Boyue L متشکل از یک نمایشگر دیجیتالی بزرگ 13.2 اینچی بوده که به صورت عمودی در قسمت میانی جانمایی شده و یک نمایشگر دیجیتالی هم در پشت فرمان این خودرو قرار دارد. جیلی سبک جدیدی از طراحی غربیلک فرمان را در بویو Boyue L رونمایی کرده که استایلی چهار شاخه دارد و D شکل طراحی شده است. سیستم عامل نمایشگرهای دیجیتالی این خودرو جیلی گلکسی OS Air نام داشته و به مرور زمان بروزرسانی می شود. پردازنده آن هم کوالکام 8155 بوده که چیپست بسیار قدتمندیست.

geely-boyue-l جیلی بویو (6)

مشخصات فنی ماشین جیلی بویو Boyue L

جیلی بویو Boyue L روی پلتفرم ماژولار CMA این خودروساز چینی طراحی شده که با همکاری جیلی و ولوو توسعه یافته است. جیلی بویو Boyue L با مشخصات فنی مختلفی به بازار عرضه می شود. قدرتمندترین مدل این خودرو به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 218 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. نسخه ضعیف تر این خودرو با یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 181 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می شود.

geely-boyue-l جیلی بویو (6)

جیلی بویو Boyue L دارای دو مدل هیبریدی هم بوده که هر دو دارای یک موتور برقی در کنار موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر هستند. اما یکی از دو مدل هیبریدی از سیستم هیبریدی معمولی بهره گرفته و دیگری از نوع پلاگین هیبریدیست. هنوز جیلی آمار و ارقام مربوط به این دو نسخه هیبریدی کراس اوور بویو Boyue L را منتشر نکرده است. نسخه های 2 لیتری و 1.5 لیتری درونسوز جیلی بویو Boyue L به یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه متصل شده اند و نسخه های هیبریدی این کراس اوور هم از سیستم انتقال قدرت سه سرعته DHT جیلی که ویژه خودروهای هیبریدی بوده بهره گرفته اند.

geely-boyue-l جیلی بویو (6)

جیلی Boyue L قرار است که در سه ماه چهارم سال 2022 به بازار چین عرضه شود و تصور ما بر این است که قیمت نسخه پایه جیلی Boyue L در محدوده 18 هزار دلار باشد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟