اخبار خودرو جهان
مید این چاینا!

فورد موندیو Mondeo مدل 2022 معرفی شد

سه شنبه - ۲۸ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فورد موندیو 2022

نسل جدید فورد Mondeo (موندیو) به صورت رسمی در چین معرفی شد. این خودرو نسل پنجم سدان محبوبی بوده که در بسیاری از بازارهای جهانی از جمله خود آمریکا با نام فورد فیوژن شناخته می شود؛ ولی از سال 2020 به دلیل تفاضای پایین برای خرید سدان ها، فورد عرضه این خودرو به بازار آمریکا و اروپا را متوقف کرد. بدین ترتیب نسل جدید فورد موندیو به صورت کامل در مرکز طراحی این خودروساز آمریکایی در شانگهای چین توسعه یافته است! در حال حاضر هیچ صحبتی از احتمال عرضه این خودرو به بازارهای جهانی و خارج از چین مطرح نشده است.

ظاهر فورد Mondeo (موندیو) 2022

به گزارش خودرونویس، به نظر می رسد فورد یا به عبارت دیگر مرکز طراحی این برند در چین تا حد زیادی نسبت به طراحی این خودرو به خود افتخار می کند. نسل جدید فورد موندیو بر اساس زبان طراحی جدید فورد موسوم به Progressive Energy in Strength توسعه یافته که نمونه آن را در فورد اکواتور و Evos مشاهده کرده بودیم. فورد اظهار کرده نسل جدید موندیو را بر اساس سلیقه مشتریان و همچنین سه اصل فرمان پذیری، چابکی و پاسخگویی طراحی کرده است!

نمای عقب فورد موندیو 2022

نتیجه این سبک طراحی و سیاست، طراحی بسیار خشن و جذاب موندیو 2022 به خصوص در پروفیل جلو شده که تا حدودی یادآور Evos است. این خودرو استایلی مشابه با سدان های سنتی دارد و با وجود شیب سقف در قسمت انتهایی، شیشه عقب به لبه صندوق ختم نشده و برف پاک کن نیز برای شیشه عقب آن تعبیه نشده است. یک نوار LED سرتاسری در زیر لبه کاپوت دو چراغ جلویی را به یکدیگر متصل می کند. حجم پردازی گلگیرهای جلو نیز حالتی عضلانی و حجیم به این سدان فورد به خصوص در نمای جانبی بخشیده است.

فورد موندیو 2022

بارزترین ویژگی طراحی فورد موندیو 2022 شاید در نمای عقب باشد یک جفت چراغ LED با دیزاینی شبیه به موستانگ مک E برای آن طراحی شده که دارای سه المان روشنایی عمودی در هر طرف است. یک دیفیوزر یکپارچه با سپر نیز برای این خودرو طراحی شده که حالتی اسپرت و زیبا دارد. اما سراگزوزهای کرومی درون این دیفیوزر مصنوعی بوده و به لوله اگزوز متصل نیستند. دستگیره درب ها نیز از نوع پاپ آپ بوده که استایلی شبیه به دستگیره درب های محصولات تسلا دارند.

طراحی فورد موندیو 2022

مشخصات فورد موندیو 2022

متاسفانه فورد مطلبی را در خصوص پیشرانه نسل جدید موندیو 2022 اظهار نکرده. ولی وجود نشان 245 روی درب صندوق می توان بیانگر این موضوع باشد که قلب تپنده این خودرو پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی اکوبوست بوده که قادر به تولید 245 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. فورد موندیو 2022 روی پلتفرم C2 این خودروساز آمریکایی توسعه یافته که پایه و اساس مشترکی با لینکلن Zephyr دارد.

قرار است که فورد موندیو 2022 در کارخانه جوینت ونچر فورد چانگان تولید شود و در همین سال 2022 به مشتریان تحویل داده می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟