اخبار خودرو جهان
رقیب اصلی جیپ گرند کامندر

فورد اکواتور ویژه بازار چین معرفی شد

چهارشنبه - ۴ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فورد اکواتور

درست همانند فولکس واگن و جوینت ونچرهای چینی این شرکت که در حال گسترش سبد محصولاتشان هستند، فورد نیز چنین سیاستی را در پیش گرفته و با خودروسازان بومی چین همکاری هایی را آغاز کرده و در حال تولید خودروهایی در چین بوده که در سایر بازارهای جهانی یافت نمی شوند. اکواتور Equator یکی از همین محصولات فورد برای بازار چین بوده که یک اسیووی با سه ردیف صندلی بوده که توسط سرمایه گذاری مشترک فورد با شرکت چینی Jiangling توسعه یافته است.

ابعاد بدنه و استایل ظاهری فورد اکواتور

فورد اکواتور معرفی شده در چین به بدنه ای با رنگ بنفش و کابینی با رگه هایی از بنفش معرفی شده که بسیار زیبا و جذاب است. اکواتور مقداری نسبت به فورد اورست که بر پایه پیکاپ رنجر توسعه یافته، بزرگتر است؛ ولی با این حال نسبت به اکسپلورر ابعادی کوچکتر دراد. فورد اکواتور طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4905، 1930 و 1755 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن 2865 میلی متر گزارش شده است.

فورد اکواتور

این خودرو که رقیب مستقیم جیپ گرند کامندر ویژه بازار چین محسوب می شود، یک اسیووی یونی بادی بوده که به لطف چراغ های اصلی خطی جلو و چراغ های عقب گسترده، استایلی متفاوت نسبت به سایر محصولات فعلی این خودروساز آمریکایی دارد. جلوپنجره مشبک بزرگ این خودرو دارای تم مشکی براق با تریم کرومی است. همچنین در زیر پروفیل جلو و عقب فورد اکواتور صفحه های محافظ نقره ای رنگ به منظور محافظت از قسمت های زیرین بدنه در هنگام بیراهه نوردی است.

نمای عقب فورد اکواتور

کابین فورد اکواتور

کابین بزرگ فورد اکواتور و فاصله زیاد بین دو محور از نمای بیرونی نشان از فضای جادار کابین این اسیووی بزرگ دارند. این خودرو به صورت ویژه با شش صندلی راهی بازار می شود و روی داشبورد و پشت فرمان شاهد نصب یک نمایشگر برای سیستم مالتی مدیا و نشانگرهای پشت آمپر مشابه نمونه نصب شده در مدل های مرسدس بنز هستیم که از دو نمایشگر با سایز 12.3 اینچی تشکیل شده است. تریم چوبی در قسمت های مختلفی از کابین این خودرو دیده می شود. از دیگر ویژگی های جذاب فورد اکواتور می توان به کنسول میانی شناور، سانروف دو پنله و تکیه گاه های آرنج مستقل برای صندلی های ردیف دوم اشاره کرد.

کابین فورد اکواتور

مشخصات فنی فورد اکواتور

شاید با نگاه به ابعاد بزرگ فورد اکواتور و همچنین مشاهده دو خروجی اگزوز در قسمت عقب، تصور کنید که این اسیووی به پیشرانه هشت یا حداقل شش سیلندر در زیر کاپوت مجهز شده است. ولی چین به وضع مالیات های سنگین برای پیشرانه های حجیم شهرت دارد و فورد برای اینکه مشمول مالیات نشود، تصمیم به نصب یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر برای اکواتور گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید 221 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است که نیروی تولیدی آن وسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محور جلو یا به صورت آپشنال به هر چهار چرخ منتقل می شود.

صندلی فورد اکواتور

نامی که توسط فورد و جیانگ لینگ برای این خودرو انتخاب شده، تاریخ عجیبی دارد. یک بار در سال 2000 این نام روی یک خودروی مفهومی به عنوان نسخه جذاب تر F-150 استفاده شده بود و بار دیگر در سال 2005 این نام روی مدل مفهومی نسخه آسیاسی Escape انتخاب شده بود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟