اخبار خودرو جهان
آفرودی ترین نسخه استاندارد قابل خرید از کارخانه

فورد رنجر ترمور 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد رنجر ترمور لاریات و XLT

فورد پس از یک غیبت شش ساله، سرانجام نام Tremor را در سال 2019 با عرضه نسخه های آفرودی پیکاپ های سوپر دیوتی F-250 و F-350 زنده کرد. حال فورد قصد دارد نسخه ترمور را برای پیکاپ کوچکتر رنجر نیز عرضه کند. این در حالی است که فورد پیشتر برای رنجر یک پکیج آفرودی FX4 را نیز عرضه کرده بود. پکیج آفرودی ترمور به صورت آپشنال روی نسخه XLT و لاریات با استایل بدنه سوپرکرو 4×4 قابل سفارش است. سفارش پکیج ترمور روی این دو نسخه رنجر برای مشتری 4290 دلار هزینه در پی دارد.

جزییات کیت ترمور

به گزارش خودرونویس، فورد رنجر ترمور بهترین نسخه تولید شده این پیکاپ توسط کارخانه برای پیمودن مسیرهای بیراهه است. فورد برای بهبود قابلیت های آفرود این خودرو یک کیت لیفت سیستم تعلیق، قلاب های یدک کشی جدید در جلو و تایرهای 32 اینچی کانتیننتال جنرال گربر A/TX را روی رنجر نصب کرده است. این تایرهای مناسب برای همه سطوح، دارای رینگ های 17 اینچی با رنگ مگنتیک هستند که به لطف نصب آنها فاصله کف رنجر ترمور از سطم زمین 2 سانتی متر نسبت به مدل استاندارد SuperCrew 4×4 افزایش یافته و به 24.6 سانتی متر رسیده است.

فورد رنجر ترمور لاریات

عملکرد رنجر ترمور در آفرود به دلیل افزایش قابلیت مانور تعلیق اکسل جلو تا 16.5 سانتی متر به مراتب نسبت به گذشته بهبود یافته است. قابلیت مانور تعلیق محور عقب نیز بدون تغییر 20.5 سانتی متر باقی مانده است. از جمله به روزرسانی های صورت گرفته در این خودرو می توان به دمپرهای FOX 2.0، ضربه گیرهای ویژه و صفحه استیل محافظ زیر پیشرانه و زیر بدنه اشاره کرد. فورد همچنین یک دیفرانسیل قفلدار برای محور عقب و دو قلاب یدک کشی جدید برای این خودرو در این عقب کرده است.

فورد رنجر ترمور 2021 به راننده این امکان را می دهد که یکی از چهار مد رانندگی تعریف شده را که همگی دارای سیستم تشخیص سطح و کنترل کشش هستند را انتخاب کند. کمپانی فورد همچنین برای فورد رنجر ترمور سیستم ترکشن کنترل به روزرسانی شده به صورت بهبود شتاب و کشش در شن و ماسه را نصب کرده است. به لطف تغییرات در سپر و افزایش ارتفاع، زاویه حمله، فرار و شکست رنجر ترمور نسبت به نسخه استاندارد سوپرکرو 4×4 بهبود یافته است.

آفرود فورد رنجر ترمور لاریات

استایل ظاهری

ویژگی اصلی فورد رنجر ترمور، نصب شش کلید روی داشبورد به منظور کنترل اکسسوری های اضافی نصب شده در این خودرو مانند وینچ ها، چراغ ها و کمپرسور هواست. البته فورد تغییرات ظاهری هم در این نسخه به منظور تشخیص این خودرو نسبت به مدل استاندارد رنجر اعمال کرده است. برخی از این تغییرات شامل رنگ مگنتیک رینگ ها و جلوپنجره و همچنین طرح گرافیکی اعمال شده روی بدنه هستند. درون کابین هم تودوزی جیر با دوخت های مخصوص و تریم مشکی، ترکیب زیبا و دلنشینی را ایجاد کرده است.

کابین فورد رنجر ترمور لاریات

مشخصات فنی

فورد رنجر ترمور 2021 از همان پیشرانه آشنای 2.3 لیتری اکوبوست بهره می برد که قادر به تولید 270 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و به صورت استاندارد به چهار چرخ این خودرو به صورت 4×4 منتقل می شود. همچنین فورد این نسخه را به صورت استاندارد به دیفرانسیل عقب با قفل الکترونیکی به منظور بهبود قابلیت های بیراهه نوردی مجهز کرده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟