اخبار خودرو جهان
همانقدر وحشی که انتظارش را داشتید

اولین آزمایش فورد برانکو در زمین های ناهموار

جمعه - ۷ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
نمای جلو فورد برانکو

به طور معمول ، روز تولد یعنی هدیه دادن به شخص صاحب مهمانی. اما برای تولد 55 سالگی فورد برانکو، هدیه ای متفاوت را برایش در نظر گرفتیم؛ یک سواری کاملاً مختصر و به دور از جاده های هموار در ماه های قبل از ورود فورد برونکو2021 به سالن های شوروم.

به گزارش خودرونویس، میزبان در پارک خارج از جاده هالی اوکس در شمال دیترویت، تنها چند دقیقه وقت را در اختیار یک برانکو BadLands برای نشان دادن توانایی هایش اختصاص داده بود؛ خودرویی با پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر و جعبه دنده هفت سرعته دستی. از همان اول و با نگاه به ظاهر خودرو به نظر می رسید برانکوی مورد بررسی توانایی بیشتری نسبت به برخی از آفرودرهای معروف دارد.

فورد برانکو چهار درب

پشت فرمان

از زمان رونمایی اولیه، به فورد برانکو به عنوان رقیب مستقیم جیپ رانگلر نگاه کردم. اما این را به راننده من که مهندس توسعه محصولات فورد است نگویید زیرا او این برانکو دو درب را مانند یک نسخه راپتور می داند و از آن انتظار بمباران مسیرهای صعب العبور را دارد.

پیشرانه توربوشارژ 2.3 لیتری و 270 اسب بخاری آن به همراه گشتاور 420 نیوتن متری احساس سرکشی و سرعتی مانند عقاب دارد. البته لازم به ذکر است که در روز آزمایش مقدار کمی تاخیر حس می شد؛ نگاه کردن به این موتور و فکر نکردن درباره مزایای استفاده از پیشرانه 2.7 لیتری تویین توربو بجای پیشرانه فعلی خصوصا در سرعت های بالا، کار سختی بود.

کابین فورد برانکو

در عوض، این موتور پایه برانکو برای عبور از سربالایی با استفاده از یک گشتاور بی وقفه و پرقدرت، بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت. همچنین در سرعت ها و دور موتور های پایین نیز این پیشرانه توربوی چهار سیلندر عملکرد رضایت بخشی از خود نشان می داد.

راننده ما با برخورداری از درگیر کردن دف لاک و نیز دنده کمکی در دور پایین، ما را با سهولت هرچه تمام تر به بالای تخته سنگ هایی برد که من تقریبا فراموش کردم این موانع چقدر بزرگ هستند. باید از برونکو و تجهیزات صخره نوردی اش که همواره گوش به فرمان راننده هستند تشکر کرد.

سقف فورد برانکو

از دیگر نکات جالب توجه برانکو پایدار بودن آن در سرعت های بالاست؛ به نحوی که راننده ما برای آنکه این اسب سرکش را در مسیر خود و در سرعت بالا کنترل کند، کار چندان سختی در پیش نداشت و این مورد دقیقا نقطه مقابل جیپ رانگلر است که برخی از طرفداران جیپ به سیستم تعلیق مستقل جلوی آن خرده می گیرند و معتقدند که در شرایط سخت قدری کنترل آن را سخت می کند.

نکته ای که باید یادآوری شود آن است که برانکو چهار درب به پکیج ساسکواچ مجهز است. برای یادآوری، این پکیج قفل دیفرانسیل ‌های جلو و عقب، ارتفاع بیشتر تعلیق با کمک‌فنرهای ارتقا یافته و لاستیک ‌های ۳۵ اینچی آفرود را به همراه دارد که به نطر می رسد به همراه پیشرانه قوی تر و جعبه دنده پیشرفته تر، قابلیت های آفرودی به مراتب بیشتری را برای برانکو به ارمغان بیاورد.

 

قیمت و مشخصات فنی نسخه پایه

فورد برانکو در مدل پایه از یک پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 270 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی این پیشرانه در حالت استاندارد توسط یک گیربکس هفت سرعته دستی به چهار چرخ منتقل می شود. فورد برای نسخه پایه برانکو برچسب قیمت 42 هزار و 95 دلار را در نظر گرفته است.

 

4.5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟