اخبار خودرو جهان
بهینه، جادار با روح اسپرت

فورد S Max هیبرید 2021 معرفی شد

پنجشنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
فورد S max هیبرید و galaxy

فورد  S Max یک مینی ون جادار و راحت بوده که در دو استایل پنج و هفت نفره تولید شده و در اروپا نیز به فروش می رسد. فورد این مینی ون پرطرفدار را در اکتبر سال 2019 به روزرسانی کرده بود و حال یک عضو جدید مهم به سبد محصولات این خودرو اضافه کرده است. این مدل جدید فورد S Max با پیشرانه هیبریدی است. این مدل اولین نسخه الکتریکی سازی شده در تاریخ عرضه این مینی ون بوده که بسیار هم جذاب از آب در آمده است.

مشخصات فنی فورد S Max هیبرید

به گزارش خودرونویس، زیر کاپوت فورد S Max هیبرید یک پیشرانه 2.5 لیتری با چرخه آتکینسون نصب شده که برای پشتیبانی و ارتقا بازده آن یک موتور الکتریکی کوچک نیز در کنار آن فعالیت می کند. نیروی لازم برای این موتور الکتریکی نیز توسط یک باتری لیتیوم یونی 1.1 کیلووات ساعتی تامین می شود. نیروی تولیدی این پیشرانه نیز توسط آخرین نسل سیستم انتقال قدرت فورد به چرخ ها منتقل می شود. این پیشرانه هیبریدی قادر به تولید بیشینه قدرت 190 اسب بخار بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل مسافت ترکیبی به صورت میانگین 6.4 لیتر بنزین مصرف می کند. با توجه به اندازه گیری های انجام شده با استاندارد WLTP اروپا، این خودرو در هر کیلومتر 146 تا 147 گرم کربن دی اکسید تولید می کند.

فضای بار فورد S max هیبرید

با توجه به ابعاد و وزن فورد S Max شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 9.8 ثانیه ای برای این مینی ون کاملا قابل قبول است. شاید این خودرو سریع ترین محصول فورد نباشد، ولی شتابگیری نرم و یکنواخت آن برای سرنشین لذت بخش بوده که مطابق با ذات این خودرو است.

نمای جانبی فورد S max هیبرید

فورد در خصوص این خودرو اظهار کرده که گنجاندن تجربه رانندگی اسپرت در مینی ون خانوادگی در کنار صندلی هایی که قابلیت تا شدن و صاف شدن صرفا با فشردن یک دکمه دارند، موجب جذابیت S Max برای مشتری شده است. همچنین نصب پیشرانه هیبریدی و ارتقا یافته در زیر کاپوت این خودرو به منظور بهینه سازی نیز یک پله جذابیت این مینی ون را برای مشتری افزایش داده است.

کابین فورد S max هیبرید

نصب پیشرانه هیبریدی S Max برای Galaxy

فورد قصد دارد که برای مینی ون Galaxy که به نوعی برادر کاربردی تر و بزرگتر S Max محسوب می شود، همین پیشرانه هیبریدی را نصب کند. این خودرو به دلیل ابعاد بزرگتر مقداری در شتاب اولیه عملکرد کندتری دارد؛ ولی فضای بار بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد و همچنان امکان سفارش در دو مدل پنج و هفت نفره را دارد. حتی در صورتی که تمام هفت صندلی در جای خود قرار داشته باشند، شما 300 لیتر فضای بار در این خودرو دارید. در صورتی هم که صندلی های ردیف دوم و سوم را بخوابانید، شما فضای باری معادل 2339 لیتر در دسترس خواهید داشت که رقمی قابل توجه برای خودرویی با این ابعاد است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟